Ockelbo trioman

Keskustelun 'Aikojen takaa' on aloittanut käyttäjä vectoori, 18/3/12.

  1. vectoori

    vectoori Guest

    Onkohan näitä vielä ajokuntoisena paljon? Tuli tuollainen mörkö ostettua ja ompa perverssi laite ;D
     
  2. paavojaelvis

    paavojaelvis Well-Known Member

    Vs: Ockelbo trioman

    Kakstelaiset ovat aika perverssejä mörköjä... ;D

    Tällaisella ajeltiin tänään, Alpine -75 ja 503 Rotax. Kulkee lujempaa kuin sillä uskaltaa ajaa.

    [​IMG]
     
  3. vectoori

    vectoori Guest

    Vs: Ockelbo trioman

    Komia on skidoonkin mörkö. Tuo okkelini kulkee myös liian kovaa vaikka pellin alla ykspyttyinen mosa ;D
     
  4. jeske

    jeske sähkömies

    Vs: Ockelbo trioman

    Täällä Maaningalla on tarkoitus antaa uusi elämä 70-luvun Triomanille, lähinnä kevyeen latutyöhön järven jäällä. Osapuutteita/huonoja osia on tosin jarruttamassa synnytystä. Kelkan raato on ostettu syksyllä, nyt se on purettu, runko hitsattu, hiekkapuhallettu ja pulverimaalattu. Löytyykö keneltäkään ao. osia, olen kiinnostunut ostamaan:

    - vetoakseli
    - vaihteiston ensiöakseli (ent. syöpynyt)
    - vaihteiston pakki- ja ykkösratas (ent. kuluneet)
    - moottorin jäähdytysilmaritilä
    - vetopyörät ja laakerit (vielä hankkimatta)

    Soita tai laita sähköpostia, jos sinulla on tarjottavaa: Jukka 0414656301 tai [email protected]

    KUVIA: https://picasaweb.google.com/118120153904310986911/OCKELBOTrioman301012#
     
  5. Juhzi

    Juhzi Active Member

    Vs: Ockelbo trioman

    Onkos näillä triomaneilla minkäänlaista arvoa? Isännällä on suurinpiirtein tämännäköinen kelkka http://img25.imageshack.us/img25/614/dsc00554dg.jpg
    Viimetalvena sillä ajettiin ainakin 100metriä, joten suurinpiirtein toimintakuntoinen.
    Jos kiinnostaa niin voin ottaa kuvia ja kysellä paljollako siitä luopuisi.

    Kelkka on Ylitorniolla
     
  6. jeske

    jeske sähkömies

    Vs: Ockelbo trioman

    Kyllähän Ockelbolle markkinoita löytyy! Minä maksoin 450e romukasasta, josta olen nyt rakentamassa toimivaa latukonetta. Rahaa on mennyt n. 2000e, mutta voimakas työkaveri maksaa. Olen tyytyväinen tällä erää. Katso lisätyt kuvat edellisestä viestistäni.
     
  7. jeske

    jeske sähkömies

    Vs: Ockelbo trioman

    Ockelbo Trioman on nyt laduntekokunnossa :D. Rakennettu soveltaen vm. -71 ja -76. Kuvia löytyy www.sinikiviset.com ja linkki Ockelbo
     
  8. AnselmiAlakelmi

    AnselmiAlakelmi Well-Known Member

    Vs: Ockelbo trioman

    Komia kelekka! Käytittekö tuohon rungon pulverimaalaukseen jotain tiettyä sävyä? Jos tulee vielä tuo 600 kunnostettua...
     
  9. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: Ockelbo trioman

    Oho, kulttuuriteko restauroida riomanni nuin hienoon kuntoon!
    http://www.sinikiviset.com/ockelbo.htm
     
  10. sampå

    sampå Ockelbo 300 -73 + Arctic Cat Super Jag -90

    Vs: Ockelbo trioman

    Onpa kyllä vimpan päälle! :eek: Miten tuo kääntyy? Ei kai tuota juuri kallistella, kuten noita pienempiä.Onko suksipaine sitten niin kova, että sillä ohjautuu vai pitääkö paikkansa legenda, että keulakolmio ajetaan puuta vasten, jolloin suuntaa muuttu? ;) Järvellä on onneksi tilaa.
     
  11. Busse-

    Busse- Commander ltd 600R ZR 120 Nordik 377R

    Vs: Ockelbo trioman

    ei kai tuommonen rölli käänny kovin hyvin, ja ei varmaan kallistelu paljoa auta :D Minusta etusuksessa on mekanismi joka painaa suksea enemmän maata vasten kun kääntää oikealle tai vasemmalle
     
  12. vectoori

    vectoori Well-Known Member

    Vs: Ockelbo trioman

    Ei minun triomanissa ole ainakaan mitään mekanismia? Hyvin kääntyy kun laittaa tarpeeksi jytäkän ohjainraudan. Tai hyvin ja hyvin mutta paremmin tuo kääntyy kuin Aktiv grizzly joka palveli reittilanan vedossa.. Okkelilla kun ajaa niin hymyn vetää korviin, I like ;D
     
  13. jeske

    jeske sähkömies

    Vs: Ockelbo trioman

    Rungon värisävy löytyi kylkiteipin alta vertaamalla haalistumatonta kohtaa väriliuskoihin. Sävyä en tullut ottaneeksi itselle talteen, maalaamosta tarvittaessa ehkä löytyisi. Kopassa on Ral 2009.

    Kääntyminen on kovalla erittäin huonoa, pitkätelaisena ei käänny ollenkaan, kuin nostamalla ;D. Hitsaamalla suksen keskelle lattaa esim. 50mm suksen pituudelta kääntyminen paranee varmasti, mutta tuleekohan ohjauksesta repivä? Käännettäessä suksi kyllä kallistuu voimakkaasti, mutta tuolla suksimallilla ei siitä ole paljon hyötyä. Vanhemmassa kelkassani suksen laitoihin oli hitsattu 50mm leveää lattaa 45 asteen kulmaan alaspäin, jolloin vasta käännettäessä latta pureutuu voimakkaasti hankeen, onko kellään kokemusta? Harmi pilata ehjää pulverimaalausta.

    Kakkosvaihteen kytkeytyminen tapahtuu lovilla, joiden laidat ovat ehkä kuluneet hylkiviksi, jolloin hyppäyttää vaihteen pois, vaikka siirrin kyllä menee perille. Lovia hieman muotoilemalla ongelma varmaan häviäisi :-\.

    Entisöinnin tarkoituksena on ollut myös saada toimiva kokonaisuus, ei pilkunviilaus. Esim. jännitteen alennusvastuksena valot päällä toimii kahvanlämmittimet (Biltema) :D.
     
  14. paavojaelvis

    paavojaelvis Well-Known Member

    Vs: Ockelbo trioman

    Mä laitoin Alpineen kaksi Polaris Fusionin muovisuksea rinnakkain, kääntyvyys parani huomattavasti.
     
  15. okkelist

    okkelist Well-Known Member

    Vs: Ockelbo trioman

    Minne laitoit vanhat telat . Onko kunnossa, myy mulle.
     
  16. jeske

    jeske sähkömies

    Vs: Ockelbo trioman

    Vanhat telat 375 pitkät ja 75 reikäset on tallessa, mutta niissä on pahoja reuna vaurioita , joten en suosittele niitä enää alle laitettavaksi. Takavarsia lyhentämällä sain uudet hiaman lyhemmät telat laitettua alle.
     
  17. vectoori

    vectoori Well-Known Member

    Vs: Ockelbo trioman

    Minä mahtaisin hävittää tuon triomanin kun on tuo kelkkailu kiellettyjen listalla niskan takia ja entisöintikin rupeaa leikkuun takia venymään.. Okkeli ois hyvä entisöintikohde, toimiva peli ja matot kunnossa. Rungosta maalit irtoillut mutta ei ole laho mistään, istuin vaatii verhoilemista ja runko hiekkapuhallusta ja maalia.. Malli on pitempi versio. Pelaa hyvin! Yyveellä tavoittaa jos haluaa lisää tietoa ökkelbuusta..
     

Suosittele tätä sivua