Ohjainraudat

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä nissan22, 10/2/08.

  1. Killeri

    Killeri Lynx Re 800 -13

    Sitten vaikka toi normal rautakin voisi toimia 150mm pitkä kovametalli ja 90 asteinen ja halpa hinta, edelliset woody's:n raudat oli 90 asteiset ja tuntui että menivät nopeasti pyöreäksi, luntapa ei paljon ollutkaan joten ei ihme  :)

    Eikö kellään ole kokemusta sprint raudoista??
     
  2. VetteC5

    VetteC5 Guest

    Mulla oli -07 RE:ssä PP:t joissa Sprint raudat ja omasta mielestä oli melko jäykkä käännettävä. Itse hommaisin jotakin miedompaa rautaa, mutta jokainen tietysti kattelee mieluisansa itselleen!!
     
  3. Killeri

    Killeri Lynx Re 800 -13

    Mitkä raudat sulla nyt on?
     
  4. VetteC5

    VetteC5 Guest

    ajokki on vaihtunu -08 re:hen ja sukset on SLP SLT joissa raudat on Totaltek:in Enduro raudat. Minun käyttööni parempi suksi, kun ajan vai reitillä!!
     
  5. Killeri

    Killeri Lynx Re 800 -13

    Joo olen itsekkin miettinyt kyseistä suksea mutta taidan nyt kokeilla noilla kunhan pääsisi nyt testaamaan. Taidan ostaa noi halvimmat 150mm pitkä ja 90 asteinen kovapala.

    Ei ole vielä pohjapanssaria niin PP:t kantaa pikkasen paremmin ja nostaa muutenkin kovalla sitä keulaa, niin ei tartte joka kuprua lumen pinnassa pelätä.

    Miten muuten kesti toi jarlan kovametalli tossa sprint-mallissa?
     
  6. VetteC5

    VetteC5 Guest

    Keski -köliä höyläämällä kuulemma kevenee ohjattavuus PP suksissa paljon! tiiä sitte miten paljon kevenee ei ole kokemusta!!
     
  7. Killeri

    Killeri Lynx Re 800 -13

    Olen itse koneistamossa töissä niin jyrsimen tapilla voisi ottaa ne pois siitä. Sen ehkä voisi tehdä, mutta kokeilen ensin ihan normisuksella ja normal raudoilla.
     
  8. james-x11

    james-x11 Well-Known Member

    RE 600 -07 PP + Totaltek Sprint:t , tarkka hyvä ohjaus ehkä jonkun mielestä hiukan raskas.
    Höylällä 3mm kölistä pois ja rautojen molemmista päistä sukseen vastaavalta puolelta mirkelillä pois sen verran että rauta istuu tasaisesti suksea vasten niin normaaliin reittiajoon aika makea.
     
  9. Killeri

    Killeri Lynx Re 800 -13

    Täytyy tuota mirkelihommaa miettiä uskaltaako sitä paljon ottaa, kun edelliset raudat oli muutenkin mutkalla tai toinen.

    Ostin noi jarlan sportit 162mm pitkä ja 75 asteinen kovapala hintaan 59€ kattoo miten ne alkaa toimia. Se raudan istuvuus sitä suksea vasten on kyllä huono ja sillä mirkelillä voisi pikkasen lähemmäksi saada sitä suksen pohjaa ja kääntyvyyttä herkemmäksi.
     
  10. Täällä taas...

    Täällä taas... kelkaton, eikä tuu enään.

    Tuosta voisin olla erimieltä. Mulla on PP Totaltekin Racing raudalla, enkä kadu yhtään, että nuo ostin. Itku olis tullut jos olisin vähemmän ottavan raudan ostanut.
     
  11. KMV

    KMV ZR 6000 137" SP LTD

    Milläs konstilla noi kovametallipalat helpoimmin antautuu? Pitäisi pikkaisen lyhentää kovametallipalaosaa ja rälläkät sun muut smirgelit on kokeiltu, tuntuu että kivi vain kuluu mut palat ei ???
     
  12. lape83

    lape83 kissa

    plasma tai pillit nopein vaihto ehto  ja helpoin ;D.
    kyllä se lentävälläkin menee kun käyttää aikaa.kokeille toisen laatuista laikkaa esim.rosterille tarkoitettua.
     
  13. lynss

    lynss Well-Known Member

    lämmittämällä raudat punahehkuun lähtee ainakin palat irti kun on hopea juotoksella yleensä kiinni...
     
  14. polle-positiivi

    polle-positiivi Well-Known Member

    eipä ole kauan siitä kun totaltekin raudat ostin ja kyllä siellä paketissa mutteritkin oli...ja tarra :)
     
  15. Priva

    Priva Well-Known Member

    Vs: Ohjainraudat

    Nostellaas vanha topiisi ylös, kun en haulla vastausta löytänyt. Tulin tuossa miettineeksi mitä hyötyä/haittaa on noista tuplaohjainraudoista? Esim omassa skipassa on 2 ohjainrautaa per suksi. Ainakin tulee kalliimmaksi ostaa uudet ::)
     
  16. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: Ohjainraudat

    Jos sulla on Pilotit, eli ne joissa on keskellä ja ulkoreunassa rauta niin sinuna ottaisin ulommat raudat suksista pois.

    Niitä sanotaanki eturungonvääntäjä-raudoiksi ku ne hirttää aika lujasti kiveen kiinni jos sopivasti sattuu ja repii tukivarren irti eturungosta tai pahemmassa tapauksessa vääntää koko eturungon.
    Tai ainaki tökkää helvetin kipeästi, nimim. kätensä reväyttäny.

    Ja sitte sulla on vaihtopari rautoja ku ne ulommat käy myös keskelle :)
     
  17. Priva

    Priva Well-Known Member

    Vs: Ohjainraudat

    Asiallista - taas mun päivä pelastettu :) Täytyypä lähteä hipistelmään jahka täältä pääkaupungista pääsee kelkan luokse lomalle :mad:
     
  18. Priva

    Priva Well-Known Member

    Vs: Ohjainraudat

    Joo eli olikin ne raudat molemmilla sivuilla (ei keskellä) eli siis jotkin katamaraanit. Mitens noissa ei taida tuo uloimman raudan poistaminen oikeen toimia :D taidan tehdä tuon bearin marakatti moodin kuhan löyrän suksimuovit jostain?
     
  19. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Vs: Ohjainraudat

    jaa siinä oli makariinit.. ne on kyllä kelkkamaailman surkeimmat sukset :p
     
  20. skidoo500mxz

    skidoo500mxz "-10 Puhku Rave"

    Vs: Re: Ohjainraudat

    Itelläkin sama homma meneillään,tosin ei tässä mökillä oo rälläkkää eikä kaasupilliä ;D mutta ruuvipenkki,vasara ja kuuma takka löytyy..löin raudat tunniksi takkaan sitte penkkiin kiinni ja naputtelin ylimääräset pois..heleppoa ku heinän teko 8)
     

Suosittele tätä sivua