Ohjaustangon korotuspala

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä nissan22, 5/2/07.

  1. nissan22

    nissan22 Lynkerö

    Mikähän ois paras korotuspala ja paljonko kannattais korottaa Mxz 600, vm:01....
     
  2. ZetaÄrrä

    ZetaÄrrä Well-Known Member

    2" vähintän ja se olis pitäny olla jo tehtaalla, kassit vaarassa ko roikut mutkassa meneen.. :eek: :eek:
     
  3. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Sehän riippuu kuskin mitoistaki. Tanko ei saa nousta sydämen yläpuolelle kun istut.
    Mä oon 169cm korsto ja 2" on tuolla säännöllä mulle passeli.
    Tietysti jos oot ultrafsxseisaltaan kuskaava nii sitte korkeutta lisää, jarruletku vaihtoon jne.
     
  4. pekkisrace

    pekkisrace F5 -06

    Siihen on niin helppo tehä se ite, et ei kannata rahojaan tuhlata. Ei tarvii ku 25*50mm alumiini lattaa pikkupätkän ja muutama reikä niihin ja siinä on ja voi tehä niin korkeen kun itestä hyvältä tuntuu.
     
  5. nissan22

    nissan22 Lynkerö

    Aattelin kans sitä 2" korotusta. Ku ei viittis alkaa letkuja ja johtoja pitentään.....
    Eikai ne valmiitkaan mitään hullun kalliita ole??
     
  6. mstr

    mstr Well-Known Member

    no tollasesta parintuuman korottajasta saa pulittaa ainakin parikymppiä. Allright taitaa myydä 2" palikkaa ~40€ hintalapulla.

    EDIT: Allright myy Sporttechin 2" koropalikkaa 49€ hintaan.
     
  7. irraH

    irraH Iron Dog 600R

    Tai sitten tekee kuten peki, eikä maksa paljoo.

    [​IMG]
     
  8. nissan22

    nissan22 Lynkerö

    Tuohan ois varmaan helpoin ja halvin ratkaisu.... Jos tuo vaan kestää????? Jos muillaki on kuvia omatekoisista palikoista niin tänne vaan!!
     
  9. mstr

    mstr Well-Known Member

    Tuo pulttisysteemi on ihan siisti ja varmasti toimivakin, mutta silti mä vaan en uskaltais luottaa tuon kestävyyteen. Jotenkin näyttääkin niin kiikkerältä. ???
     
  10. irraH

    irraH Iron Dog 600R

    Tuohon jos tekee väliin vielä sellaisen tukilevyn niin luulisi kestävän.

    [​IMG]
     
  11. mstr

    mstr Well-Known Member

    [​IMG]

    Tuota rakoako tarkoitat?
     
  12. Rubu

    Rubu Lynx Re 600 2014 Hva Te250i 2022

    Voisi olla järkevää vaihtaa nuo pultit vähän kovemmalla luokituksella oleviin... Just in case... ::)
     
  13. peki

    peki Well-Known Member

    Hyvin nuo kesti ensimmäiset pari sataa kilsaa putkeen... enempää ei ole vielä testattu. Vaihdan nuo pois kun pitää saada tuota tankoa vähän eteenpäin, mut en usko et kovin herkästä vääntyy... ja jos vääntyy niin saattaa olla muuallakin jotan vinossa ::)
     
  14. pekkisrace

    pekkisrace F5 -06

    Voishan tohon porata pikkasen isommat reiät ja laittaa vaikka m10 jatkomutterit, olis jo niilläkin pikkasen tukevampi.
     
  15. MiKo84

    MiKo84 Well-Known Member

    Tai sitten laittaa kerralla kunnon palat ettei jossaki mutkassa tule sitä kuuluisaa OHOA..! ::)
     
  16. tuomas89

    tuomas89 Well-Known Member

    kyllä tuollainen korotuspala kestää vallan mainiosti. itse tein vanhaan kiilakoppa polleen korotus palan siten,että otin ohutta putkea ja pätkin 4x 15cm palasta joista menivät pultit läpi. tueksi hitsasin putkien väleihin ohuet latan pätkät jotteivat putket päässeet vääntymään eteen eikä sivulle. isonsin kyllä hieman pultin reikiä kiinnityspaloista jotta sain hieman isommat pultit menevään läpi. ja kyllä kestää aivan mainiosti,sillä itellä oli tuo kiilakoppa viimetalvena tosi kovassa käytössä,näki niin rampista hyppimistä ja hullua patin hakkausta ja muuta kohellusta,joten ei tuolllainen pultti korotuspala kovin helposti hajoa.
    hinta pyörii siinä 0-2euroa kuin tuollaisen tekee ja ajaa aivan saman asian. ehkei ihan yhtä hieno mutta yhtä toimiva kyllä :)

    isovejelle annoin tänään töihin mitat korotuspaloista. saa polttaa 12mm rosterista palat reviin :) korkeus on varmaankin joku ~6-7".
     
  17. pekkisrace

    pekkisrace F5 -06

    Niin no en mä nyt itekkään sellasia laittanu.

    Tossa mallia meitsi.

    [​IMG]
     
  18. irraH

    irraH Iron Dog 600R

    Jep.
     
  19. tuomas89

    tuomas89 Well-Known Member

    itselle tulee samantyyliset kuin pekkisracelle,mutta suorat,ja reijät palojen varsiin :) voisi tilata flyn kiinnityspalan ja tangon tänään,jos huomenissa sais velipoika ne palat valmiiksi :)
     
  20. peki

    peki Well-Known Member

    Tuolla projekteissa on tuollainen alumiininen taideteos.

     

Suosittele tätä sivua