Onko ripsaw matossa pitoja

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä giant, 6/7/08.

  1. Naarma

    Naarma Well-Known Member

    Itellä ois 600 h.o revissä se 32mm harjanen camoplastin vakiomatto. Saas nähä tekekö sillä puuterissa mitään.. tulis vain sitä lunta niin pääsis kokeileen..
     
  2. Hovelinksi

    Hovelinksi Lynx Re

    Pistät 44:sta tilalle niin rupiaa ummessaki potkimaan erilailla ;) :p
     
  3. Heimo Paila

    Heimo Paila Summit X -17

    Totta töriset. Edellinen rene 32lla ja nykyseen jo uutena alle 44mm -> ero selvä. Pidot paranee joka paikassa, ummella ku eri kelekki ja retilläki vielä vähintään yhtä hyvä ku tuo originaali. Joskus sitte ku taas vaihdetaan peliä nii on valinta selevä.
     
  4. migge

    migge Ski-Doo X-RS

    Olisko se sit se ripsaw 44,eikös sellanen oo jo markkinoilla tuolla Teolla?Vai ehkä joku muu 44?Mites se kestää vähälumisilla reiteillä tuo 44?
     
  5. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Meleko surkeeta ajella tollasella 44mm jossain vähälumisilla reiteillä, puhumattakaan että sillä ajaa reitillä ollenkaan. Omasta mielestäni 32mm on järkevin valinta reitti-ajeluun (vaikka nyt alla onkin 44mm :()
     
  6. stm

    stm Well-Known Member

    No eihän se mahottomia kestä ei :-\ Tämä siis yleisesti 44mm korkusista matoista.

    38 olis minusta se "paras" vaihtoehto..
     
  7. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Itse olen myös tykästynyt tuohon 38mm mattoon. Matalampaan en vaihtas, joskus pohjosen reissuilel vois vaihtaa sen 44mm.
     
  8. Heimo Paila

    Heimo Paila Summit X -17

    44mm ripsaw se mullakin. Hyvin on kestäny, eipä nuo reitit parina viimevuonna ole paljo muuta ku vähälumisia olleet pitkälle tammikuulle, ja kaikki laput on vielä tallella. Takana vaikka minkälaista ajoa ummen surrffauksesta vähälumiseen kannokkoon ja reen vetoon. Tietenkihän se nyt pikkusen enemmän kovalla paanalla jurraa ja on liukkaampikin ku tuo vakio kolmekakkonen ainaki jääreitillä mutta en kyllä ite menis sanomaan että olis muka jotenkin huonompi ajaa. Tottuessa tiukkiin mutkiin on kivenpikin ajaa ku saa telan helpommin luisuun, näin ainaki siis tuossa puolipitkässä. Ja ummella se ero on sitte kyllä ihan selvä tuon karkeamman hyväksi.
     
  9. Hovelinksi

    Hovelinksi Lynx Re

    Eipä ole vielä ripsaw oikein vakuuttanu..no ootellaan vielä vähän erilaisia kelejä ja annetaan sitten lopullinen tuomio.
     
  10. VetteC5

    VetteC5 Guest

    Itsellä kokemusta myöskin "Ripsaw" 32mm sekä 38mm korkealla harjalla ja ei oikein ole minua vakuuttanut. Kiihdytyksessä ja jarrutuksessa tahtoo mennä tukkoon koska ripoja on, niin tiheässä, mutta sivuttais pitoa on ihan hyvin. Ennemmin suosittelen "Challenger" mattoja ripoja paljon harvemmassa joten ei mene tukkoon kiihdyttäessä ja jarruttaessa, mutta "Ripsaw" on varmasti pitemmän päälle kestävempi, koska "Ripsaw:in" räpylät joustavat ihan kärjestä, varsinkin jos reittipohjat on vähänkin huonommat, eli reitillä on esim. kantoja ja kiviä. Ite vaihdoin äskettäin omaan RE:hen "Challenger:in" 38mm korkusena ja mitä olen vähällä lumella päässyt sänkipellolla testaamaan, niin olen tyytyväinen ja voin suositella. 44mm korkea ripanenkin kävi mielessä, mutta kuulopuheiden mukaan tulee mutkissa ajamisesta "kulmikasta", että ei välttämättä paras reittikäyttöön. En tiedä miten sitten toimis tuo "Ripsaw" 44mm korkeena. Joka tapauksessa minun mielestä 38mm korkeena varmasti kestävin matto on tuo "Ripsaw".
     
  11. Hovelinksi

    Hovelinksi Lynx Re

    joo..tuntuu että märällä lumella ei pidä tuo ripsaw..johutusko juurikin tuosta tukkeutumisesta.
     
  12. VetteC5

    VetteC5 Guest

    Siitä se johtuu!! kovalla reitillä menee kyllä pirun pehmeästi tuo "Ripsaw" matto, koska on niin pehmeä rakenteinen, siihen kai sen kestävyyskin perustuu!! :-\
     

Suosittele tätä sivua