Onkos käynyt näin vakuutusten kanssa muille?

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä aklapinen, 19/3/08.

  1. aklapinen

    aklapinen Ski-doo Mxz 600 -99

    Kelkan vakuutus fennian kasko.

    Joulukuussa/Tammikuussa vakuutus voimassa muutaman päivän. Ei ollut edes lunta niin halusin katkaista kaskon niin että se alkaisi uudestaan tammikuun lopussa.
    Sieltä sitten lähettivät irtisanomislappuset. Ihemettelin lappusia ja soitin asiasta puhelinpalveluun: normaali käytäntö, nimet irtisanomis papereihin ja kasko taas voimassa tammikuun lopussa. Näin sovittiin.

    Tammikuussa sitten tulikin lunta lisemmin ja kelkkakausi sai alkaa kunnes viime vkl tuli vahinko ja lähdin sitä fennialle ilmoittamaan. Kelkassa ei sitten ollutkaan vakuutusta voimassa!!! :mad: MITÄ IHMETTÄ

    Tänään vielä soitin puhelinpalveluun ja siellä vain näkyi että OLEN IRTISANONUT MÖNKIJÄN VAKUUTUKSET eikä vakuutukset ole voimssa! minä jolla ei edes ole ikinä mönkijää ollutkaan.

    Jumalauta mitä sähellystä. Ei muutako kelkka osina myyntiin.
     
  2. harza

    harza Well-Known Member

    Onko sulla tuosta, irtisanomisesta ja siitä että on luvattu kaskon olevan taas tammikuussa voimassa, mitään paperilla? Jos ei ole, olet heikoilla. Virkailija on ohjeistanut sinua väärin. Kun vakuutus irtisanotaan, niin se on uudestaan voimassa vain tekemällä uusi sopimus.
    Asiasta jos joudut riitelemään, on tilanne hankala, koska silloin on sinun sana vastaan Fennian sana... :-\
     
  3. wolle

    wolle Speedot '15

    Sana sanaa vastaan ja toinen sanoo, että sulla on mönkijä  ??? ei kauhean uskottavaa toimintaa!  Ite tinkaisin ja taistelisin loppuun asti...prkle mitä toimintaa. Toivottavasti oikeus voittaa  :-\
     
  4. aklapinen

    aklapinen Ski-doo Mxz 600 -99

    Siellä selvittelevät asiaa. Soittivat fennian konttorista: puhelinpalvelussa nauhoitetaan kaikki puhelut. Sieltä pitäisi vastaus löytyä. Se alkamispäivä taisi olla helmikuun 1 päivä.

    Katsellaan ja odotellaan.

    "Onko sulla tuosta, irtisanomisesta ja siitä että on luvattu kaskon olevan taas tammikuussa voimassa, mitään paperilla?"


    Ei ole. Vain irtisanomis/keskeytys tms paperi oli arkistoissa. Mutta jos asiakaspalvelija sanoo että liikennevakuutus+kasko on taas voimassa silloin ja silloin niin ei kai siinä mitään epäselvyyksiä pitäisi olla?
     
  5. harza

    harza Well-Known Member

    Niin ei pitäisi, mutta mutta...
    Unohdin tosiaan tuon että yhtiöt nauhoittaa puhelut. Eli sieltä se löytyy, mitä on asiakaspalvelija sulle kertonut. Silloin se riittää. Ja jos on noin sanonut kuin kerrot, niin asiassa ei pitäisi olla ongelmia. :)
     
  6. SvaR

    SvaR Well-Known Member

    Mulle taas kävi niin että tammikuun tokalla viikolla rupesin miettimään että millos mulla se kasko oikeen tuli taas kuvioon mukaan niin sehän oli sitten pamahtanu päälle tammikuun alussa. Luntahan täällä ei ollut joten marssin sitten konttorille ja sanoin että mites kun tuota lunta ei oikeen ole ja kasko lähti päälle kuun alusta. Niin vakuutusmyyjä vaan totes että minne asti siirretään alotusta? Mie sanoin että helmikuun alkuun ja se oli sillä selvä, mitään eivät edes velottaneet siitä parista viikosta mitä se kasko kerkes taas olla voimassa.
    Ja toinen oli tässä kun tuota kelkkaa olin myymässä niin lasku tuli jossa kuukauden maksuaika ja se meni umpeen enkä maksanut. Kävin taas konttorilla sanomassa että olen myymässä tuota kelkkaa ja lasku on maksamatta, kun se kattais koko loppu talven ajut! Niin myyjä totes että hän laittaa sulle laskun lähetys kiellon päälle, että käy sitten sanomassa kun saat kelkan myytyä niin tehdään sitten se lasku oikein.
    Ei voi olla muuta kuin tyytyväinen palveluun :) Ja Tapiolassa asioin nyt ja tulevaisuudessa ehkä ainakin sen aikaa kun kyseinen myyjä palvelee.
     
  7. Sibbe

    Sibbe Tiimipäällikkö

    Sama täällä homma on toiminu jo 5 vuotta ongelmitta niin työ kuin vapaa ajan vakuutuksissa. Tosin kertaakaan ei oo korvausta haettu.
    Tiä sitten onko joustavuus myyjän luonnikkuutta vai mitä...
     
  8. SvaR

    SvaR Well-Known Member

    Mulla meni korvaus tilanteessakin kaikki hyvin, kaikkineen viikko meni ja peli oli kunnossa. Tapauskin oli semmonen että kivi hipas pohjaan ja halkas ketjukopan, jonka seurauksena öljyt tuli ulos ja meikä paino tukka putkella etiä päin kunnes huomasin että nyt on jossain voimansiirrossa väljää ;D Tikku ulos ja kuiva mikä kuiva, kelkka syrjälleen ja tarkempi syynäys pohjasta ja juu-u hipassu oli. Kaskoon meni kansi, ketju ja rattaat... ja ketju/rattaat meni omaa hölmöyttä kun en tutkinu riittävän tarkasti sitä hipasua vaan sitten lopulta ajoin kuiviltaan. Ja mie olin aivan varma että ketjua ja raittaita ne ei korvaa...
     
  9. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Ainoo mikä mulla on noissa tapiolan hommissa ärsyttäny on se et yhistelevät noita laskuja ihan miten tahtovat. Nytkin vähän aikaa sitten putkahti lasku jossa oli käyttöauton vakuutusmaksu ja samaan laskuun olivat myös tunkenee harraste auton vakuutusmaksun jonka seisonta-aika päättyy kesällä. Eihän sitä kukaa viel tiedä et tuleeko se silloinkaan viel valmiiksi et sais ajoon. Voisivat vähän miettiä et kannattaako noihin seisonnassa oleviin vehkeisiin lähetellä laskuja jo 3kk aikasemmin.

    Pistäsivät sen laskun erillään niin sitten voi jättää maksamatta jos seisonta jatkuukin. Nyt pitää rimputella sinne et lähettäkää käyttiksestä pelkästää uus lasku et ei se toinen tulekkaan viel liikenteeseen.

    No nythä sitä ongelmaa ei oikeastaan enää ole kun muuttu tuo seisonta homma siihen käytöstäpoistoon. mut aikasemmin sai soitella välillä ihan hermojen menoon asti.
     
  10. kairankulkija

    kairankulkija 550 Indy Voyageur 155"

    Juu, eipä voi kun kehua Tapiolan palvelua. Minullekkin sattui se ensimmäinen vahinko. Vahinkoilmoitus sunnuntai-iltana ja maanantai aamuna ennen yhdeksää oli jo hyväksyvä päätös sähköpostissa :) Kelkka nyt pajalla.
     
  11. aboli

    aboli Well-Known Member

    Hyvä että homma toimii..
    10.3 tein vahinko ilmoituksen ja raahasin raadon samalla pajalle odotteleen.
    Eilen aloin soitteleen että millä mallin on korjaukset, niin eipä ollut vakuutustarkastajaa näkynyt.
    Ei ollut tarkastajalla mitään tietoa koko kelkasta ::) Noh tänään aikoi lähteä katteleen ku soitin...
     
  12. TWR

    TWR AC ZR 8000 137" Ltd -16 (black)

    Viime kauden alussa soitin fennian puhelinpäivystykseen kun oli lauantai ja sanoin että laittaisivat kaskon päälle, ottivat rek.ni ylös ym. ja sanoivat että nyt sulla on kasko päällä, kyselin vielä onko se varmasti päällä ja sanoivat että lasku tulee perässä.
    No 2 viikon jälkeen kaverilta kuulin ettei noihin puhelinpäivystäjiin kannata luottaa joten soitin henkilölle joka hoitaa mun vakuutukset ja käskin sen tarkistamaan asian ja vastaus oli: Ei sulla oo kasko päällä. WTF
    Joten älä ikinä luota noihin puhelinpäivystäjiin, ota aina yhteyttä siihen henkilöön joka hoitaa sun vakuutukset.
     
  13. SKMXZ

    SKMXZ No sled now...

    Käytännön vinkkinä annan kokemukseen perustuen, oli jäänyt kerran paatista laaja kasko laittamatta keväällä päälle. Jostain syystä sitten loppu kesästä kävin vakuutus yhtiössä ja huomattiin ettei ollutkaan laajaa vakuutusta päällä. Onneks ei sattunu mitään kivelle ajoa sinä kesänä. Koputan puuta, vetolaite ku ei ihan halpa ole.

    Kun ostatte kelkkoja vaikka helmikuun/maaliskuun vaihteessa ja teette vakuutuksia, niin sanokaa että laittavat vakuutuksen vuosipäivän esim. joulukuun alkuun. Jolloin saatte aina vakuutuskirjan silloin ja samalla tulee juuri ennen kauden alkua tarkastettua että vakuutukset on kunnossa eli ei tule ajettua vahingossa ilman vakuutusta. Ainakin Lähivakuutuksessa saa itse määrätä vuosipäivän.
     
  14. Amir

    Amir Lynx RE 850 -20

    Mulle taas kävi niin että tammikuun tokalla viikolla rupesin miettimään että millos mulla se kasko oikeen tuli taas kuvioon mukaan niin sehän oli sitten pamahtanu päälle tammikuun alussa.

    Kun edes älynny miettiä, kunnes Pohjolan lasku tuli tammikuun jotain puoliväliä. Kasko oli alkanu jo marraskuun loppupuolella. Varmaan niiltä ajoilta tuo alkamispäivä, kun on joskus ollu lunta ja saanu uuden kelkan alle. Vähänkö kyrsi, kyllä laskun pitäisi tulla ENNEN vakuutuskauden alkua, olkoon vaikka kuinka vuosilasku. Viittinä mihinkään soitella kun sapetti, vaihdoin yhtiötä. Kun muuteskin tuli vaihtoon aika painava syy, muija meni Tapiolaan töihin ;D
     
  15. peepeeasounli

    peepeeasounli Well-Known Member

    heh hehe "Kun muuteskin tuli vaihtoon aika painava syy, muija meni Tapiolaan töihin" Jännä paikka tuntuu olevan tuo tapiola kun voi vaan mennä sinne töihin, ettei vaan ollut kuitennii että pääsi sinne töihin taikka joutui ;D

    Saapikos vakuutusyhtiön työntekijät millaset alet omista vakuutuksista, jos vaikka alkais vakuutusasiamieheksi ???
     
  16. Sonekin

    Sonekin Well-Known Member

    Mutua= puoleen hintaan, paitsi liikennevakuutukset...
     
  17. harza

    harza Well-Known Member


    Riippuu yhtiöstä, ja siitä mikä on asemasi yhtiössä.
     
  18. Amir

    Amir Lynx RE 850 -20

    niistä alennuksista mitään tiedä?? varmaan tulee kalliimmaks niinku muijat aina. Samane muija vaan kyseli multa, jotta otetaanko niitä vakuutuksia vai ollanko iliman?
    Pakkohan niitä oli ottaa ettei tartte iliman olla....
     
  19. mikkokyröläinen

    mikkokyröläinen Well-Known Member

    Muuan vuosi sitten lompsin reippaana tapiolan toimioisteeseen joskus huhtikuun alulla katkaiseen kaskoa kesäksi....
    No tyttö sano, että eipä tuossa ole paljon katkaisemista, ku ei ole edes voimassa!!! Samaa hengenvetoon kysyi haluanko sen voimaan???!!!!!!!!!!!
    Melko daiju kaveri ;D

    Onneksi ei sattunut mitään..
     
  20. aklapinen

    aklapinen Ski-doo Mxz 600 -99

    No perskale. HIEMAN siltä vaikuttaa, ettei kannata luottaa. Ei muutako AINA soitto/käynti paikallisessa yhtiön konttorissa niin voisi homma toimiakkin. Eikhään se ala tässä ensviikolla selviämään jos ne vaikka kuuntelisivat sen puhelun siellä puhelinpalvelussa. Kyllä tässä on nyt jännäkakka housuissa löytääkö ne koko puhelua sieltä. Jos joku on vaikka "vahingossa" poistanu sen tietokannasta :eek:
     

Suosittele tätä sivua