Optisesti korjatut ajolasit

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä karra, 26/12/05.

  1. RAVE RC 600 SDI

    RAVE RC 600 SDI Lynx Rave RE

    Taitaa olla silmälasi kauppias ;)
     
  2. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    Jaap... Ihan oikeA arvaus.

    Bw... Arvostelut ja Rudy......
     
  3. JariTapani

    JariTapani Guest

    mistä te näitä oakleytä ootte hommailleet?? pittääkö se tuonne optikolle mennä ja sanoa että nyt ajolasit vahvuuksilla ja vauhilla vai mitenkäkö?
     
  4. karra

    karra Well-Known Member

    http://www.optiikka.com/tuotteet.htm
     
  5. JariTapani

    JariTapani Guest

    dänks
     
  6. aku

    aku Apex xtx + Phazer

    Minä tilasin MR Coolilta ajolasit voimakkuuksilla, saas nähdä miten toimii, uskoisin toimivan kyllä paremmin kuin silmälasit ajolasien alla.Kysyin myöskin tuota laserleikkausta erikois-silmälääkäriltä, ei ainakaan suositellut mulle, sanoi ettei saada varmuudella pysyvää tulosta,hinta olisi ollut 1200€/silmä.Lasieni arvo on plussaa, ei kyllä kovin paljon
     
  7. Snakeyes

    Snakeyes Well-Known Member

    Mä kävin viime viikolla hakkeen Mr. Coolilta tommoset Rudy Project ajolasit omilla voimakkuuksilla.

    Ensi kokemukset pelkästään positiivisia. Linssin värinä on tuommoinen hieman punertava ja kylläpä tuolla värillä pimeälläkin pärjäsi.

    Kyllästyin silmälasit/piilarit + ajolasit yhdistelmään. Silmälasit tankolaukkuun niin pääsee sinne kuuluisaan Esson baariin kahaville.

    Kunhan tästä kelit paranee ja pääsee enemmän ajeleen niin pitää päivittää kokemuksia.
     
  8. Madd

    Madd Well-Known Member

    Vs: Optisesti korjatut ajolasit

    Laittakaahan lisää kommentteja noista laseista ,mistä saa ja hintoja ,kokemuksia :)
     
  9. AJV

    AJV Indy 500 SP EFI -92 & RMK 800 -14

    Vs: Optisesti korjatut ajolasit

    www.optiikka.com <---- tuolla äijä ainaki osas kokemuksien kera opastella tavista ajolasiasioissa... sattupa kerran samalle laavullekki, ja vaihto mulle kenttäolosuhteissa lasien linssit, ku sulatin omat vahingossa mössöksi! ;D

    Oakleyn lasit voimakkuuksilla avas meikälle tälle talvelle uusia ulottuvuuksia ajamiseen.. 8)
     
  10. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Vs: Optisesti korjatut ajolasit

    Rudyt teki mulle saman muutama talavi sitten, suosittelen
     
  11. Jukkis

    Jukkis Sidewinder L-TX 137, SRX 137

    Vs: Optisesti korjatut ajolasit

    kolme talvee menny noilla optiikka.com:n Smitheillä, ei valittamista :)
     
  12. Nikkari

    Nikkari Lynxihän se

    Vs: Optisesti korjatut ajolasit

    Onko nuissa kaikissa laseissa sisällä semmonen erillinen linssi systeemi vai onko päällepäin ihan samanlaiset ku normi ajolasit, kiinnostusta ois kovasti, ikäni ajanu silmälasit päässä, tänän talvena kokeilin piilareita mut ku aamulla meni noin puoli tuntia että sai ne päähän ja silmät oli punaset ku ois itekny viikon yhtä soittoa niin luovutin niitten kans.... :) mikä liike rovaniemellä myy kyseisiä ajolaseja?
     
  13. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: Optisesti korjatut ajolasit

    Itellä on nuo Rudyt, niissä on erillinen linssi joka tulee sovitteella kiinni.
    Joskus oon tommosen kuvan laittanu, piti laittaa tartuntanauhaa remmiin:
    [​IMG]
     
  14. Nikkari

    Nikkari Lynxihän se

    Vs: Optisesti korjatut ajolasit

    miks noi ei sit huurru samalla lailla ku silmälasit ajolasien alla, nuistahan puuttuu vain sangat muuten lähes sama asia????kiinnostusta ois kovasti ostaa mut ei kuiteskaan turhaan laittaa rahaa jos ei mitään apua oo.
     
  15. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: Optisesti korjatut ajolasit

    Jaa-a, nuissa linssi on tuuletusreikien sisällä ja "elää" pleksien mukaan. Silmälasit on enemmän naamalla ja kauempana ajolasista.
    Tää siis mutuilua... ;D
    Rudyistä kantsii lukea arvosteluosiosta ja eipä nuita oakleytäkään porukka moiti.
    Onhan nää arvokkaat ostaa, mutta unohtuu nopiasti ku alakaa näkemään! Ja ei tuu nakeltua huolimattomasti/uitettua pensassa.
     
  16. Jukkis

    Jukkis Sidewinder L-TX 137, SRX 137

    Vs: Optisesti korjatut ajolasit

    En ole minä ainakaan kokenut huurtumista ongelmaksi. Tokihan mikä vaan huurtuu jos oikein ähistää paikoillaan hikipäässä ;)
    Ja voihan aina laittaa sen puhallinversion.
    Itse silmälasithan ovat omissa "kehyksissään" siellä lasien sisällä ja vaihdettavisaa samanlaisiin/samanmallisiin ajolaseihin.
    Käyttömukavuus aivan eri luokkaa erillisiin silmälaseihin verrattuna.
    Toki piilarit varmaan hyvä ratkaisu, kelle käy :(
     
  17. Snakeyes

    Snakeyes Well-Known Member

    Vs: Optisesti korjatut ajolasit

    Mulla on nyt ollut 2 talvea noi rudyt. omat kokemukset:

    Kovilla pakkasilla en voi näitä pitää, lasien kehys ja foam on kertakaikkiaan niin pieni, että ajoviima menee lasien ympäriltä läpi. Osa on näitä teippaillut ja lisännyt foamia, itse koitin kans mutta sitten tulee huurtuminen ongelmaksi. Kypärä on HJC joku crossimalli nenäsuojalla varustettuna.

    Pakkaskeleillä ( enemmän kuin -10c ) ajan piilarien ja Smithin ajolasien kanssa, ei mene viima läpi eikä pää jäädy.

    Lauhoilla kevätkeleillä lasit ovat ok. Pientä totuttelua vaatii se, että linssit ovat kohtuu kaukana silmistä jolloin näkökenttä on rajattu suoraan eteenpäin. Ajossa tämä on ok, mutta pihalla kävellessä pitää päätä pyöritellä että näkkee varpaat (jos tarttee nähä). Kuljetan mukana silmälaseja tankolaukussa taukoja varten.

    Ja taasen plussakeleillä jos on ajanut reippaasti ja kunnolla hikoilee niin on vaarana, että linssit menee huuruun jos joutuu ajaan hiljempaan. Esim jotain sikapattia jota ei viitti paukuttaa tai sitten huoltsikan piha tms.

    kaiken kaikkiaan rudyt olivat minulle pettymys (viima tulee läpi, huurtumisongelmat, rajattu näkökenttä) ja nyt jos oisin hankkimassa niin jättäisin ostamatta.
     
  18. unppi

    unppi Yamaha

    Vs: Optisesti korjatut ajolasit

    Näin tuossa talvella semmosen tappauksen että oli linssi tipahtanu yheltä kisakuskilta kesken ek:n ! Pien kyrpä ois ainaki itellä otassa siinä vaiheessa.

    ps. suosittelen laserleikkausta
     
  19. Pekka

    Pekka Noviisi

    Vs: Optisesti korjatut ajolasit

    Tollasilla virityksillä on tullut ajeltua useampikin vuosi:

    [​IMG]

    Eli teetin paikallisella optikolla pelkkiä linssejä, jotka olen survonut tuplalinssien väliin ja poppareilla vielä varmasti paketti kasaan. Ei oo nätti mutta hyvin on toiminu...
     
  20. Veteraani

    Veteraani Well-Known Member

    Vs: Optisesti korjatut ajolasit

    onnistuisikohan samanlaiset pekan viritykset, olen ajellut jo viisi talvea noin 15000 kilsaa, linssit ovat kulunu samoin tuplalasit ,koska ne ovat hakkaantuneet toisiinsa,no nytten kylläkin hajosi se elementti jossa ne linssirollukat ovat kiinni, ajolasit ovat SCOTT turbo flow enduro ,pääsääntöisesti ollunna tyytyväinen. minkälaisia ehdotelmi
     

Suosittele tätä sivua