Parhaat raudat SLP suksiin?

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä PKE, 2/3/10.

  1. PKE

    PKE Well-Known Member

    Kertokaas tosi Pro kuskit, että mitkä olisi "tämän päivän" parhaat mahdolliset raudat SLP suksille?

    SLP:n omilla (15cm 90ast kovapalaa, 3x5cm palat) on itse tullut ajeltua viimeiset lähemmäs 10.000km. Muuten toimii hyvin, mutta kovapalat tuntuvat kuluvan aika helposti. Täälä etelämpänä kun joutuu ajelemaan välillä pikkusen kivisemmässäkin maastossa, ja tien ylityksiä yms. on kohtuu paljon.

    Onko jossain raudassa "kovempaa kovametallia", joka kuitenkin pysyy kiinni murtumatta palasiksi. Ainakin muutama vuosi sitten Totaltekin palat mureni kivikossa.

    Eli kommenttia, ja hintakin kiinnostaa:
    Jarla?
    SLP?
    Totaltek?
    Woodys? (Saako SLP:lle? Numero?)
    Curver? (Saako SLP:lle? Numero?)
    Muita?
     
  2. 10+

    10+ Well-Known Member

    Vs: Parhaat raudat SLP suksiin?

    On ajettu tänä talvena:1kpl pollen gripperin sukset ja vakio raudat paskaksi, 1kpl jarlan spirttiraudat, 2kpl SLP:n rautoja. Kilometrejä takana 2000km. Ja yhtä nopeaa ne kaikki on menny. Metsäautotiet syö kaikista eniten rautoja ja suksia. Varsinki sillon alkutalvesta ku se lumi on sellasta hötyä.
     
  3. Zeta

    Zeta Well-Known Member

    Vs: Parhaat raudat SLP suksiin?

    Mulla ois tuossa ylimääräisena yx pari Woody'sin rautaa SLP-sukseen. Näyttää ainaki sellaselta, että kovaa on...
    Ne on muistaakseni mallia snocross, eli 200mm (8kpl kovapaloja) ja 60 asteen kulmalla. Pitäs kääntyä.

    Rauta on ollu alla n. 3km, eli sen verran, että maali on hinkautunu pois. 50 eerolla saa noutaa poes..

    YV:tä voi laittaa ku alkaa poltteleen..
     
  4. unppi

    unppi Yamaha

    Vs: Parhaat raudat SLP suksiin?

    EN TIIÄ, mut veikkaanpa että noi kovametallipalat on aikapitkälti samoja? Kaikki raudat mitä itellä on ollu, woodsyt, jarlat ja totaltekit ni kyllä ne murenee alle, ei sille minkää voi. Siis kun kivikossa ajelee menemää.. Ei kyllä itellä oo toi palojen kuluminen ongelma, vaan se että ne murenee täysin.

    Ite laitoin uudet jarlat tuupovaaran enskaan alle. 17km jälkeen toisesta raudasta puuttu kovametallia puolet, toinen täysin ok. n. 140km jälkeen toisessa ei ollu ollenkaa kovametallipaloja jäljellä, ja toinen oli ku uus. Yhteenveto: melkolailla tuuripeliä miten noi kestää ;D
     
  5. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: Parhaat raudat SLP suksiin?

    Oho, no ei hyvältä näytä sitte ;D
    Tavallista reittiajoa noilla SLP:n raudoilla oon sentään aina parisen tonnia päässyt, ennen kun on hermo mennyt ko ei käänny.
    Mutta yksistäkään ei ole muistaakseni palat lohkeillu tai irronnut. Toki mulla on aina ollut aikaa vähän varoakin. Ainakin niitä näkyviä kiviä. ;)
    SLP:n palat on ainakin eri mitä esim Totaltekeissa. Pala on korkeampi ja 5cm pitkä. Eikös ne ole yleensä sen 25-30mm?
     
  6. PG

    PG Bomban tekeleet

    Vs: Parhaat raudat SLP suksiin?

    Menossa alle, kohta kokemusta... :)
     
  7. arska1

    arska1 Nytro RTX SE

    Vs: Parhaat raudat SLP suksiin?

    Noilla SLP:n omilla raudoilla ei kyllä tee mitään, niitä menee monet talvessa, nyt on Totaltekin raudat oliskohan 15cm kovapalaa, kulutus kestävyys on ainakin parempi kuin SLP:n raudoissa.
     
  8. Zeta

    Zeta Well-Known Member

    Vs: Parhaat raudat SLP suksiin?

    Mulle voi tarjota niitä paskoja SLP:n omia rautoja, jos ne on kutakuinki käyttämättömiä..
     

Suosittele tätä sivua