Phazer Mountain Lite 01&02, mimmosia vehkeitä?

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Motopete, 27/12/07.

  1. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Kelkan hankinta ois edessä, Foxi oli ekana mielessä mutta sitte näin tommosen 02 vuosimallin Mountain Liten myynnissä. Mimmosia vehkeitä nää Phazerit on?
    Yamaha tietääkseni on ihan ok kelkkamerkki, mönkijöistä ei ainakaan oo huonoa sanottavaa, mutta kaipailisin hieman käyttökokemuksia, vikoja, miinuksia ja plussia?

    Eiks nää oo kuitenki 345 pitkällä matolla (38mm harja?) ja 500 kuutioisella föönillä? Päälimmäisenä kysymyksenä mielessä on että kuinka janoinen vehjes tuo on?
    Entä kestävyys? Alusta? Tyyppiviat? Riittääkö tuon 500 kuutioisen teho tuon tyyppiseen kelkkaan? Onko kevyt vietävä?

    Ite en oo viiteen vuoteen edes ajanut moottorikelkalla (sitä ennen vuodesta -89 lähtien kelkan sarvissa), saati seurannut mitään merkkikeskusteluja, joten olen jotakuinkin täysin pihalla kaikesta nykykelkkailuun liittyvästä ;D

    Vinkkejä mitä kannattaa tarkastaa, mihin kannattaa varautua jne.
     
  2. yammupoika

    yammupoika Guest

    mulla alkaa nytte toinen talvi semmosella juuri nii tämmöstä on tarttunu mukaan: vakiona sukset kauheat jos ei ole vuotsolaisia tai vastaavia, bensan kulutus riippuu ajosta ite olen päässy 18 litraa satasella reitillä mutta normisti umpista puhkoen se on 22-26 litraa ja tosi pahat kelit on erikseen, valot on aika huonot jos ajaa isoilla järvenselillä mutta mulla tuo ajelu on metikossa kruisailua niin ei se haittaa, kahvanlämppärit on kelkkamailman parhaat ku siinä on virtalukossa katkasija ja sen lisäksi portaaton säätö, lumesssa on peto etenemään ku viime talvena mentiin jopa semmosia linjoja mistä foxi ei tullu, alusta on semmosenaan hyvä umpissurffailuun ja pieneen hyppyytykseen koska siellä on kaasuiskarit... tulpanhatut oli ainaki mulla semmoset fiuden pakeliitit en tiiä oliko vakiot mutta vaihoin kumi-championit ku alko pätkiä puutteri lumesssa,
    nii ja tuosta kulkemisesta... jäljellä kulkee noin 125 mutta mulla on hidastettu välitykset vakiona oli 20 piikkinen ratas ja vaihoin 16 piikkisen..
    tela on tosiaan 3,8 cm korkea joka on hyvä tuommoselle 500 kuutioiselle, ja koneesta ei voi sanoa pahaa ku tuolla karigasniemellä on eräs
    poromiehes ajanu samanlaisella 30000 ja selvinny vain mäntien vaiholla (ei rikkoutumisen takia), tuosta painosta voi sanoa että 380cc touringin jälkeen se on kevyt kuivapaino oli 220 kg sama ku noilla 600 cc urheilukelkoilla, ei kai siinä muuta tarkistettavaa sitte oleko alustan pukkien kunto ku jotku sanoo tuota huonoksi mutta ei oo mulla hajonnu... suosittelen kyllä ostaa
    nii ja kannattee kattoa onko siinä pakki ku en oo varma onko tuossa vuosimallissa vakiona ja uus kustantaa n.500-600e
     
  3. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Sedällä on phazer, sillä on ajettu 28300 ja m'ännät se vaihto 300km sitten, mutta viime keväänä siitä meni puhaltimen hihna kun ei ollu koko aikana muistanu vilkasta ja sen myötähän myös kone. elikkäs melko kestäviä kelkkoja ainakin koneeltaan.
     

Suosittele tätä sivua