Pitkä vaiko pätkä?

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Görand, 5/1/12.

  1. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: Pitkä vaiko pätkä?

    Jos reitillä meinaa kovaa päästä niin ite laittasin lynen x-trimmerin, boondockeri vaikka. Jos haluaa enempi pehmeälle sopivaa kelkkaa niin sitte joku muu, assault, freeride, xf jne.
     
  2. Görand

    Görand MXZ XRS ID 600R -20

    Vs: Pitkä vaiko pätkä?

    Boondockeri, ihan mukavan kuulonen ja näkönen vehe mutta miten siinä noi alusta ja keula pelaa sitten reitillä ja patissa?
     
  3. snoub

    snoub Well-Known Member

    Vs: Pitkä vaiko pätkä?

    Kyllähän boondockerissa alusta ja keula pelaa varmasti tosta ryhmästä parhaiten, ja pps kestää ainakin omissa hommissa myös ilman remppoja pahemmatkin röykytykset kun vain pitää iskarit lyönnissä ja pultit tiukalla. 7500km pelkillä iskarihuolloilla/simmityksillä on re:llä menty tähänmennessä, eikä oo tarvinu kelkan takia vauhtia himmailla. Ajotyylille sopivat simmit vain sisään ja etupukkiin 46mm kybi (ei ole kauhean kallis) Ainut viba tuossa on reitille ehkä turhan kapea keula jos laittaa ottavaa suksea alle, sekä se ajatus että 370 pitkä matto alkaa olla jo pitkänpuoleinen reittihommiin? Kumpi lienee parempi etenemään pehmeässä, boondocker vai pätkä freeride jos lappua molemmissa saman verran?
     
  4. Görand

    Görand MXZ XRS ID 600R -20

    Vs: Pitkä vaiko pätkä?

    PPS on kyllä meilläkin yleensä aina pelannut moittetta, vaikka kerran tänä vuonna oli takapukin ala pultti päässy löystymään ja sitten nuljannut sen reijän, mutta ei ollut iso homma ja ehkä hieman omaa syytäkin voi olla. Mutta luonnollisesti boondocker varmaankin pyrkii paremmin puuterissa pitemmällä telalla, koska suunnilleen yhtä paljon tehoa ja painoa molemmissa?
     
  5. luoma

    luoma Yamaha V-Max 700 -00 + A-C XF 800 -12

    Vs: Pitkä vaiko pätkä?

    Kysyjän kuvauksella ehdottomasti crossover! Itse olin samassa tilanteessa ja päädyin tyyppinä crossoveriin ja malleista seuraaviin vaihtoehtoihin: Lynx Boondocker, SkiDoo Renegade tai Freeride, Polaris 800 Switchback Pro-R ja Arctic Cat XF 800, kaikki siis 800:sen koneella. Yamahan (ja kaikki nelarit) hylkäsin painosyistä. Parhaat ehdot vaihtokaupassa ratkaisivat kaupan Arctic Catille. Muutaman kymmenen kilometriä ajaneena olen enmmän kuin tyytyväinen. Tehoa löytyy, reitillä on vähintäänkin yhtä hyvä ajella kuin pätkälläkin ja ummessa aivan omaa luokkaansa pätkiin verrattuna.
     
  6. j-maister

    j-maister Xtrim SC 600 e-tec -10

    Vs: Pitkä vaiko pätkä?

    Ite kyllä tykkään ajaa reitillä Xtrimillä ja pysyn kyllä pätkien perässä ilman suurempaa jumppaa, tietty etupukki vähän jarruttaa menoa kun tuppaa väsymään isossa patikossa. Tietty kuskin paino, tai sen puute voi vaikuttaa tuohon reitillä ajettavuuteen, oon nimittäin aika kevyt kaveri ;D
     
  7. kakkis

    kakkis Titanic

    Vs: Pitkä vaiko pätkä?

    boondockeri varmasti parempi reitillä, mutta renegade tai freeride parempi ummella. ei toimi tuo pps läheskään niin hyvin ummella kuin patikossa... valinta noiden välillä täytyy tehdä sen mukaan kumpaa haluaa harrastaa enemmän tai kumpaan panostaa enemmän...
     
  8. Poikanen

    Poikanen BoonDocker DS4100 850 E-TEC -18

    Vs: Pitkä vaiko pätkä?

    Tai tehhä niinkö mie että boondockeriin karkeampi tela niin ei ole enään hyvä kummassakaan :D No ei vais, reitillä tuo on mukava ja kyllä sillä näissä polvilumissaki pärjää :)
     
  9. htu

    htu Well-Known Member

    Vs: Pitkä vaiko pätkä?

    Missäpäin suomea ruukaat ajella? Jos ei joka ajoreissulla tartte jotain vuorta vallottaa niin mun mielestä pätkä skidoo..
     
  10. Görand

    Görand MXZ XRS ID 600R -20

    Vs: Pitkä vaiko pätkä?

    Ja kumpaa on mahdollista harrastaa, nimittäin täälä länsi-rannikolla ei aina ole lunta niin hurjasti ja suurin osa kelkkailusta painottuu meren jäälle :-\ toki lapissa yleensä lunta on mutta sinne sitten pitäs aina lähtee eikä ny joka kerta ku haluaa ajaa kelkalla niin viitti lähtee mihinkään lappiin ;D
     
  11. Görand

    Görand MXZ XRS ID 600R -20

    Vs: Pitkä vaiko pätkä?

    No länsi-rannikolla mustasaaressa majaillaan ja se on totta aina sitä lunta täälä ei ole niin paljoa :-\
     
  12. Görand

    Görand MXZ XRS ID 600R -20

    Vs: Pitkä vaiko pätkä?

    arctic cat ei ole omalla listallani kyllä kauhean korkealla luotettavuus syistä, tutuilla kun on ollut catteja niin niissä on aina ollut jotain ongelmia mutta en tiedä jos olen saanu vain vääristyneen kuvan niistä.
     
  13. luoma

    luoma Yamaha V-Max 700 -00 + A-C XF 800 -12

    Vs: Pitkä vaiko pätkä?

    Mun tutuilla on kaikissa merkeissä ollut jos mitä vikoja ja vaurioita. AC:a en missään tapauksessa ollut erityisesti suosittelemassakaan, vaan ylipäätään crossoveria. Niin kuin sanottu, niin itse päädyin mielestäni tasaväkisistä kilpailijoista AC:iin vain parhaan vaihtotarjouksen takia. Todennäköisesti olisin ollut varsin tyytyväinen muihinkin merkkeihin. Nuo omat kokemukseni uudesta kelkasta olivat siis lähinnä puolipitkän ylistystä, ei niinkään AC:n kehumista, vaikka siihenkin toistaiseksi erittäin tyytyväinen olen.
     
  14. Görand

    Görand MXZ XRS ID 600R -20

    Vs: Pitkä vaiko pätkä?

    Saanko kysyä että miksi ski-doo? Miksei linxi on jokin erityinen syy vai laitoitko vaan? Ja kumpaa ite meinasit 600 vai 800 pannulla? ;D
     
  15. Görand

    Görand MXZ XRS ID 600R -20

    Vs: Pitkä vaiko pätkä?

    Juujuu se on selevä.
     
  16. Ässä

    Ässä G4 RS & REX2 RS

    Vs: Pitkä vaiko pätkä?

    Jos ajelet pääasiassa Mustasaaren suunnalla niin laita pätkä karkealla matolla.

    Vielä jos löydät matoksi 40,5 leveän version niin etenee varmasti riittävän hyvin länsirannikon lumilla.
     
  17. moukka

    moukka Kelkaton on munaton..

    Vs: Pitkä vaiko pätkä?

    tulkoon rikkaus, tulkoon rakkaus, jokaiselle tarpeen mukaan.....jos et tiedä tarpeitasi, osta molemat...tai mopo...
     
  18. Görand

    Görand MXZ XRS ID 600R -20

    Vs: Pitkä vaiko pätkä?

    Mopo on jo ;D
     
  19. Görand

    Görand MXZ XRS ID 600R -20

    Vs: Pitkä vaiko pätkä?

    vois olla viisain valinta, ja varmaan 600 pannu?
     
  20. htu

    htu Well-Known Member

    Vs: Pitkä vaiko pätkä?

    Lähinnä sen takia et jos nyt ummelle pitää mennä niin doo ehottomasti parempi ku lynx. laittaa vain min 44mm matolla niin pääsee kyl ihan riittävästi ummella ja on se parempi reitillä ku pitempi. 600 riittää ku hyvät säädöt vain löytyy..
     

Suosittele tätä sivua