Polaris 500 XC -02 - pari kysymystä

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Hezzu, 5/2/07.

  1. Hezzu

    Hezzu 800 switchback assault

    Onko normaalia, että variaattorista kuuluu pieni "sipsutus" ajettaessa? Sen juuri kuulee.
    Kyselin jo aikaisemmin, että onkohan variaattori väärissä säädöissä kun kelkka lähtee liikkeelle 4500:ssa, mutta nykii ennen sitä ja hihna haisee. Hihna on ihan hyväkuntoinen. Ajattelin ostaa uuden hihnan ja laittaa vanhan varahihnaksi, mutta jos variaattori on väärissä säädöissä niin kuluuko uusi hihnaa nopeaa pilalle? Polariksen hihna on kai paras? Mistä löytää Oulusta? Muistaako kukaan, että onko tuossa kelkassa vakiona varahihnan teline?
    Kelkka ei ole kotosalla ja ei muista :-[
    Uudet tulpat ajattelin kans ostaa ja laittaa vanhat varatulpiksi. Joku suositteli Championin tulppia, ovatko ne hintansa väärtit? Ja muistaako kukaan onko kelkassa varatulpille paikkaa? (voihan ne tietysti laittaa takaluukkuun)
    Montakohan nippaa telastosta pitäisi löytyä? Löysin etutolpista tietysti ne 2 ja telastosta 3.
     
  2. The way out

    The way out myyty

    Liikkeelle sen kai pitäs lähtee 4000:ssa osta pollen oma hihna äläkä mitään tarvikehihnoja. Varahihnan paikka on siinä variaattorin suojan päällä ja varatulppien paikka on imukurkuissa olevat "reiät". Samppionit on ihan hyvat tulpat, muistaakseni telastossa on enempi nippoja ainakin pukkien ylä ja alapäässä.
     
  3. mstr

    mstr Well-Known Member

    Polariksen hihnoja löytää Oulusta varmasti LS Motorilta. Polariksen JÄMY Oulussa.
     
  4. djcarrot

    djcarrot Kelkaton..

    En laittas tulppia takahutlariin. Halkii keramiikka (tai mitä eristettä sitten käytettykään) kun piekseytyy siellä, sitten lyöpi läpi. Osta muutaman euron teline tai pidä taskussa. Championit lie ihan hyvät, itelläki nyt käytössä.
     
  5. "Sixpäkki"

    "Sixpäkki" Xterrain 900 R Turbo

    Rasvanipoista sen verran että jokaisessa liikkuvassa akselissa pitäisi olla nippa. Ne on joskun pikkuisen piilossa ja hankalasti.. Sitten siitä hihnasta vielä. Siinä saattaa olla pieni huomaamaton "kolo" joka aiheuttaa nykimistä ja sipsutusta. Eli vaihda aluksi se.
     
  6. viperi

    viperi 2 x AC SnoPro 600 2013

    joo niist tuloo kyl melko silppua nopiaan takaboksissa
     
  7. Hezzu

    Hezzu 800 switchback assault

    juu laitan ne tulpat niihin kurkkujen "reikiin" kaippa ne pysyvät siinä
     
  8. Hezzu

    Hezzu 800 switchback assault

    selvä, käynpä tänään hakemassa uuden hihnan ja tulpat
     
  9. maroach

    maroach RMK800 '14

    Älkää nyt noita tulppia imukurkkuihin laittako, niiden paikka ei ole siellä!
     
  10. The way out

    The way out myyty

    No missäs sitten, ja minkä takia niitten paikka ei oo siinä ???. Ei ne tulpat mitään siinä ainakaan hajota eikä tulpat hajoa, kaikissa kelkoissa mitä mulla on ollu niin varatulpat on ollu just noissa reijissä.
     
  11. Deep Snow

    Deep Snow Polaris SKS

    Niissä mullaki oli ostaessa ja hyvinhän nuo on kyyissä pysyny, mitä niihin reikiin sitte kuuluu? Kyllä ne on tulppien paikat sanon minä ???
     
  12. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Ne on Boost Bottlen paikat oikeasti.
    Kaverilla oli tulpat tuossa, jotka ravisti kurkut rikki----> kone basaksi.
     
  13. The way out

    The way out myyty

    No voi olla että ne on jonkun tuninkipöntön paikka ;D, itelle ne on kyllä tulppien paikat. Ja empä jaksa uskoo että kurkut tosta hajoo enemmänhän se tommonen pönttö siinä heiluu, mut eipä siitä sen enempää mun puolesta jokainen tehköön niinkuin haluu kuivatkoon vaikka mummon vanhoja kalsareita niissä :p :p
     
  14. "Sixpäkki"

    "Sixpäkki" Xterrain 900 R Turbo

    Mulla oli 700 Mach 1 skipaduussa semmonen kotelo siinä kurkkujen yläpuolella...Eli ne reijät oli läpi asti.
    Joku buusteri ;D. Tuli mieleen että jos niitä kurkkuja tehdään samanlaisilla muoteilla useanpaan malliin.
    En muista miten vanhiossa polariksissa onko tuommoista koteloa jossain??
     
  15. äxsä

    äxsä Ei enää kelekaton

    Mulla ei ollut 02 xc 600sp x pollessa mitään varatulppien paikkaa, joten kävelin kelkkamyyjän luo ja ostin varatulppa pidike härvelin ja vetäsin popparilla kiinni hihnasuojukseen ja avot hyvä tuli.
    Niin ja se sipsutus saattaa tulla myös jarrulevystä joka tahtoo olla pollen ominaisuus, minulla ainakin oli.
     

Suosittele tätä sivua