Polaris p85-kytkimen ristikon "mutterin" irroitus

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Yamppa, 30/1/07.

  1. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Kyseinen osa tarttis saada irti. Millähän ihmeen työkalulla onnistuu?Vasara ja ruuvimeisseli ei auttanut tilanteeseen. Onko yritettävä itse rakentaa joku sopiva, kukaan tehnyt?. Tuntui olevan melko tiukassa. Eiköhän tuossa ole ihan oikeakätinen kierre?
     
  2. WSA

    WSA 600 SKS 136" Markoilla ostettu!

    Siihen tarvii kunnon työkalun !! Alä tuhoa sitä heppelivehkeillä!
    Sorvaria tarvitaan tekemään sopiva holkki johon porataan säteittäisesti neljä sopivaa tappia. Lisäksi vääntövarsi tms.
    Tuommoinen oli tehtävä ja se mutteri on KOVASSA.

    Kytkimen kiinnipitoa varten pitää myös olla työkalu joka laitetaan viilapenkkiin kiinni.
    Viilapenkin on syytä olla tukeva ja kovasti pöydässä kiinni.
    Tuosta kytkimen pitotyökalusta voin laittaa kuvan, mutta se mutteriavain in tehty "händmade"...

    Normi kierre, oik.
     
  3. Nikkari

    Nikkari Lynxihän se

    Termos

    Kerran olen rakentanut mutteriin sopivan työkalun, sopiva putkenpätkä(tarpeeksi paksu seinämä),putken alapäähän lovet niille kohtaa jossa mutterissa on kolot,koloihin hitsasin pyörötangosta pätkät jotka meni just niihin mutterin koloihin,sit toiseen päähän sitä putkea hitsasin ison mutterin ja siin se työkalu oli, pulttipyssyllä sit avasin sen mutterin :)

    Aika epäselvä selostus mut kait siitä selvän saa
     
  4. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Homma tuli tehtyä. Oli kyllä sen olosta touhua, että jos teette jollekkin toiselle kuin itselle, niin tehkää silloin kun omistaja ei oo näkemässä :D Oli jo kaasupillit ja pulttikoneet kovassa käytössä. Tein työkalut mutterin ja itse ristikon irrottamiseen, mutteri lähti helposti, ristikko oli todella lujassa. Ei auttanut kuumailmapuhaltimella lämmittäminen, joten oli otettava kovemmat otteet käyttöön. Rullien ympäriltä suli kaikki muovit, mutta nehän tuli vaihdettua kuitenkin.
     

Suosittele tätä sivua