polaris sport touringin pakki rutisee!!

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä vipe92, 15/2/07.

  1. vipe92

    vipe92 lynx enduro g-type special,lynx gl250 377 mod

    elikkä ku alkaa pakittaa ja painaa kaasua kuulu hirveää rutinaa eikä kelkka liiku mihinkään.pakki alkoi äntää ku käytiin ajelee mäkiä ylös eikä ollu mitään loivia.siiten menin kotiiin ja aloin pakittaa nii ei enää pakittanu vaan rutisi.nii mikä mahtas olla vikana?
     
  2. pro x 550

    pro x 550 Indy xcr 136" 650 -22

    ootko kattonu ettei se vaijjerin säätö namiska oo löysänny. mulle kävi tuon transportikas sillain
     
  3. xc700

    xc700 600rr

    Tuo rutina yleensä meinaa että pakin vaijeri on löysännyt. Pakki ei mene kunnolla päälle vaan hampaat suttaavat toisiaan vasten. Elikkä pakkia ei kannata käyttää ennen kun olet avannut vaihteiston ja tarkastanut hammaspyörät ja kiristänyt vaijerin. Pakkiratas kuluu todella nopeasti käyttökelvottomaksi jos vaijeri on löysällä.
     
  4. vipe92

    vipe92 lynx enduro g-type special,lynx gl250 377 mod

    kiriistin vaijerin ihan loppuun asti ja rutisee silti. ???
     
  5. xc700

    xc700 600rr

    Todennäköisesti vaijeri on sinkunut ja säätövara loppunut. Saattaa myös olla tuo pakkiratas kulunut montulle toisesta reunastaan ja silloin säätö ei enään auta
     
  6. vipe92

    vipe92 lynx enduro g-type special,lynx gl250 377 mod

    ketjukotelo aukaistu ja pakin ratas ehjä eikä ole kulunut.pitää kokeilla vaihtaa tuo vaijeri.
     
  7. pro x 550

    pro x 550 Indy xcr 136" 650 -22

    en mie usko että see vaijeri on sinkunu se vaan pitää säätää että ratas on keskellä kunpakki on päällä
    eli ei saa olla liian tiukalla eikä löysällä
     
  8. vipe92

    vipe92 lynx enduro g-type special,lynx gl250 377 mod

    joo no pitää kokeilla säätää viikonloppuna.
     
  9. PRO XR 440

    PRO XR 440 Storm 819,092

    Mulla oli Indy 500 Classic:ssa sama homma..
    Rutisiko se jo ennen?
    Vai rupesko se rutiseen ketjukotelon avauksen/kasauksen jälkeen?
    Vanhan Indyn omistaja möi sen pois mulle juuri ton vian takia, kun luuli että INDY:n päivät oli koittanut

    Se on semmonen homma että se siirtäjä(U-kehikko) ketjukotelossa pitää olla tietyssä kohdassa kun asentaa paikoilleen siirtäjäakselia.

    Näin tein itse:
    Asensin U-kehikon+akselin paikoilleen(mutta jätin akselia hieman ulos, se akseli johonka vaijeri liitetään) jotta U-kehikko pääsis vapaasti liikkumaan.
    Sillä sain kohdistettua oikean kulman U-kehikolle jotta se EI laahais hammasrattaanurassa seiniää.
    Ton jälkeen kun U-kehikko oli kunnolla paikoillaan, ni ei muutakun työnnä se aksila pohjaan asti!!

    Vaijerin säätö:Eli siirrä se mutteri siihen kohtaan missä se on ollu(toivottavasti sulla on VIELÄ likainen säätöpultti, kun muuten siinä on säätämistä/kohdistamista)

    Se on semmonen juudeli että jos se U-kehikko ei ole aivan keskellä, ni se voi hirrata seinää ja pakki ei mene kunnolla päälle..
    Mulla oli hirrannu nii pahoin että U-kehikkoonkin oli tullu urat ja ne U-kehikon vetohampaat(kärjen päässä olevat) oli melkein kulunu loppuun!! Ja samahomma sattuu jos vaijeri ei ole oikeassa säädössä/kohdassa.. Voi käydä niin että pakki menee päälle mutta eipäs enään irtoakkaan..
    Kyllä sä ton klaaraat, simppeli homma..
     
  10. vipe92

    vipe92 lynx enduro g-type special,lynx gl250 377 mod

    syksyllä vaihettiin ketjukotelonöljy mutta ei ole tempuilut vasta ku nyt kun kävimme ajelee yhessä vaarassa nii sielä oli jyrkkiä mäkiä ja väkisin niistä ylös nii sen jälkeen alko ääntää.
     
  11. catman

    catman Guest

    Eipä ne jyrkät mäet taida sitä pakkia särkeä ::)
    Säädät sen kohilleen ja pakittelet menemään 8)
     

Suosittele tätä sivua