Pykineelle kaasuttimen kurkulle pinnoite

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Fred Scuttle, 11/3/18.

  1. Fred Scuttle

    Fred Scuttle Lynxejä ja Ski-Doo

    Oletteko pinnoittaneet kaasuttimen kurkkuja jollakin nestemäisellä liimamassalla; meinaan, että kun originaaleihin kurkkuihin tulee nopeasti pintaan pykimää, niin rauhoittas vähän oloa, jos pinnoittasi ne jollain mömmöllä. Yhdet kurkut pinnoitin sikamassaan verrattavalla mönjällä, mutta joku siveltävä aine olisi kätevämpää.
     
  2. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Mites tuo Bison liima jota käytetään mm. kumisaappaissa yms. Samaa miettinyt kun -99 5900 FC ei saa enää orkkis kaasarin kurkkuja.
     
  3. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Joo oon laittanut ja tuntui että tuli ikuiset. Tais olla liquisolea tai jotain vastaavaa kumisaappaan paikkaus ainetta. Sillä saa aika hyvän pinnan ja ei ainakaan parin vuoden aikana muuttunut miksikään. Voihan sitä laittaa vaikka pari kerrosta. Ei varmaan auta siihen jos kumi irtoaa alumiinista, mutta pinta pysyy hyvänä.

    Tuo aine on ihan sama miten sen siihen levitää. Tasoittuu siistiksi, mutta jos sitä on liikaa niin valuu. Pitää ehkä välillä kääntää toisin päin.
     
  4. F3

    F3 Vaimikäseoli...?

    Jii.Pee tykkää tästä.
  5. TmMp

    TmMp Well-Known Member

    Aquasure merkkisellä liimalla yhdet kurkut olen valellut ja toimi akuuttina korjauksena hienosti, taitaa ollaa vastaavaa ainetta kuin Bison ja Casco
     
  6. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Joo taitaapa toimia samalla tavalla. Olen sitäkin joissain hommissa käyttänyt.
     
  7. Fred Scuttle

    Fred Scuttle Lynxejä ja Ski-Doo

  8. JEP

    JEP RE -14, XCF, Viking II, Lynx 3500, XCSP 500

    Minkäslainen tuosta pinnoitetusta kohdasta tulee jos laittaa tuota liquisolea? Kova pinta vai pysyykö joustavana? Mönkkärin vetarin kumissa on pykimiä jotka ei ole vielä läpi niin saisko tuolla elvytettyä kesään asti.
     
  9. MikaPu

    MikaPu XF8000 HC 153, IQ600 Wt

    Entä mitä möteriä 5900sen pensatankin paikkuuseen (vuotaa yläosasta "rintapellin" takaa)? Meneekö SuperEpoxi hommiksi?
     
  10. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    Pysyy joustavana
     
  11. TmMp

    TmMp Well-Known Member

    Ei välttämättä pysy liima kun liikkeessä tuo kumi, mutta kannattaa sitä silti kokeilla.
     
  12. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Bräkleenillä puhdistus niin pysyy kuin tauti, joskus olen hiekkapaperilla karhentanut pintaa.
    Ex kelkkani omistaja laittoi viestin ~7tkm/9v vanha paikkaus liquisolella pitää edelleen ja evon kurkku kyseessä jossa oli melkein läpiasti reikä.
    Kelkan penkkiäkin tullut korjattua moisella ja pysyi kauden ajan.
     
  13. Situne

    Situne Member

    Mönkkäristä paikkasin tankin asetoni + lego palikka mössöllä.. eli sulatin lego palikoita asetonissa
     
  14. Jii.Pee

    Jii.Pee Kelkaton.

    Pysyy tosi hyvin.
     
  15. TmMp

    TmMp Well-Known Member

    Täytyypi sitten kokeilla mönkijän takavetarin kumiin itsekin, uusi kyllä tuli hankittua kun epäilin tuota paikkaus hommaa.
    Kahluuhousuissa tuo Aquasure pysyy kyllä kuin tauti

    Itse asiassa kun oikein muistelen niin yhteen mönkijään olen tuolla Bisonin liimalla reiän korjannut vetarinkumista, kestävyydestä en sitten tiedä oliko miten pitkäikäinen se
     
    Viimeksi muokattu: 13/3/18
  16. turboapc

    turboapc Well-Known Member

    Tämä on kyllä parasta osastoa :)

    Pitäisi kerätä johonkin topicciin näitä niksejä mitä voisi hyödyntää hädän hetkellä
     
  17. Situne

    Situne Member

  18. Tepi-73

    Tepi-73 Well-Known Member

    Liquisole pinnoite kokeiltu laittaa 440 kurkkuihin. Ensin karhennus ja brake cleaneria.

    IMG_20180315_184402.jpg IMG_20180315_184342.jpg
     
  19. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Minä oon valellut kauttaaltaan päältäpäin kun oon laitellut, tosin ekan kerroksen pykimiin.
     
  20. Kojontti

    Kojontti 600R RE, x-rs pessimisti-evo

    Puhkuun kannattaa pinnoittaa pakkauudet kurkutkin, on muuten vuodessa pykineet.
     
    Hemikoo tykkää tästä.

Suosittele tätä sivua