Rave jumittaa

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Nixu, 5/4/07.

  1. Nixu

    Nixu Well-Known Member

    Mistähän vois johtua että toinen raveista jumittaa eikä tule niin paljon ulos mitä toinen ??? ennen kummatki toimivat normaalisti..
     
  2. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Paskanen

    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=7548.0
     
  3. mikaa

    mikaa Well-Known Member

    Ei tule pois? Kyllä niiden venttiilien pitäisi lähteä irtikin sieltä. Sulla on varmasti tosi karstoittuneet ne. Elikkä revi irti ne ja putsaa täysin puhtaaksi ne venttiilit ja samoin lohkosta niiden reiät. Rakenna vaikka ulosvetäjä jos ne ovat tosi tiukassa, eikä lähde käsivoimin pois. Kannattaa vaihtaa öljymerkkiä ja käytää täysyntteettistä öljyä.

    edit. liian hidas...
     
  4. Nixu

    Nixu Well-Known Member

    En mie niitä poiskaan ole saanut.. mut siis se edes takas liikkuminen on aika jäykkää.. täyssynteettistä olen käyttänyt.. mut täytyy keksiä jotain :)
     
  5. ZetaÄrrä

    ZetaÄrrä Well-Known Member

    nyppäät ulos ja putsaat ne TOSI hyvin, kasaat ilman MITÄN öljyä. putsaa myös ne venttiilien luistitilat.. niin kyllä se siittä ::)
     
  6. mikaa

    mikaa Well-Known Member

    Mitä öljyä olet käyttänyt? Noissa täyssynteettisissäkin on paljon laatueroja. Muistaakseni olikohan se castrolli(saattoi tosin olla mineraalipohjainen) niin heti jumitti mutta olen käyttänyt teboilin snow:ta ja hyvin on pelittänyt.
     
  7. djcarrot

    djcarrot Kelkaton..

    Kyllähän se vähän jokainen ölppä tahtoo karstata vähän. Ei tuo raven puhistus niin iso homma ole, ettei sitä jaksais kerran pari vuoteen tehhä. Eipähä jumi kiinni kun putsailee välillä.
     
  8. ZetaÄrrä

    ZetaÄrrä Well-Known Member

    ite ajellu castrolin snow racella eupäässä ja nyt muutaman tankin POLLEN ves 2:lla.. ves ehkä notkiampi aika paljonki mutta kallis ko rietas, eikä ongelmia hajun eikä karstan suhteen :)
     
  9. Nixu

    Nixu Well-Known Member

    Joo täytyy tänään irrottaa jos lähtee. en muista mitä öljyä käytän ennenkun menen tuonne ulos..  :)

    Eli siis se pitäis olla helppo ottaa pois? no sen näkee kohta.. yleensä sitä joutuu vähä välivaltaa käyttämään ;D

    E: SAin irti.. ihan hyvin läks mut..
    [​IMG]
    Paljonko maksaa uudet?  ::) damn! ei kestäny vaikken väkisin yrittäny irroittaa..
     
  10. Nixu

    Nixu Well-Known Member

    Onko tietoa mistä sais uudet ja paljonko maksaa?
     
  11. mikaa

    mikaa Well-Known Member

    Lynxin varaosatiskiltä tai käytettynä tai hajottamolta.
     
  12. jakkis

    jakkis Lynx Safari 400 & Cobra enduro

    Tais olla joku "tyyli" virhe kun kummatkin hajos. Tai sitten pitää lopettaa salilla käyminen ? ? ?
     
  13. Nixu

    Nixu Well-Known Member

    Varmaan niin heikkoja x) mut enköhän minä ehjät jostain saa.. :)
     
  14. jakkis

    jakkis Lynx Safari 400 & Cobra enduro

    meinaan että en koskaan ole nähny että nuin olis rikottu raveja, mutta sie sait rikki kaksi. mulla nuo on ihan käsi kireyksissä.
     
  15. jermu

    jermu Well-Known Member

    Kertokaas tietämättömälle mistä tietää et Ravet jumittaa?

    Siis röpöttääkö vai ei kone ota kiekkoja tms...
     
  16. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Tuo lusikoitten jumiminen oli "ominaisuus" 494 koneissa, varsinkin 5900 pellin alla. Itekki pistin noita kappaleiksi ainakin yhden ja toisen sain just ja just ilman dynamiittiä irti. En tiiä onko kanavassa joku toleranssiero muihin verrattuna vai mitäkä, mutta tiukassa oli vaikkei kilsoja ollu paljon paskaakaan.

    Ota mitat noista lusikoista, mulla on yks pari 440 Rotaxin raveja. Pistä vaikka yv jos kiinnostaa tehä noista kauppaa.

    Jos ravet jumii, siittä puuttuu voima yläkiekoilta ja huiput tippuu kymmeniä kilsoja.
     
  17. LamsiA

    LamsiA ?

    Mulla oli racingistä toinen rave sökönä, ku se kuminen osa oli halki jolloin se ei noussu ylös ko nosti kierroksia. Huiput oli kyllä tallesa, (pikkusen vajaa 140 ;D) mutta ei kiertäny tarpeeksi ja yläkierroksilla, lähinnä kaasu pohjassa kuulu semmonen kumma pärinä eikä semmosta puhdasta naukasua mikä racingistä pitäs lähteä. ei myöskään kaikki tehot ollu tallessa, ku 500 enduroki jätti miten vaan.
     

Suosittele tätä sivua