RR345WP600IQH.O.Tämmöstä mä oon aina halunnu.

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä Tommy T, 1/2/15.

  1. Tommy T

    Tommy T Polle

    Muutamia vuosia mielessä ollut projekti polkaistiin käyntiin, kun löytyi sopiva konevikainen RR-Polle. [​IMG]

    Koneeksi tulee pihassa jo valmiiksi olleesta -07 IQ 600 h.o.:n kone sähköineen. Jos tuo veisi vaikka vähemmän bensaakin kuin RR:n oma motti. Alustaksi näillä näkymin laitetaan IQ:n 345 pitkäksi jatkettu alusta WP-iskareilla ja 44mm Crosscountrylla varustettuna.
    Tällä hetkellä RR:stä purettu pois kone, alusta, vetoakseli ja ketjukoppa.
    Ketjukopastahan löytyikin eka negatiivinen ylläri:
    [​IMG]
    Aika mukavasti on joku syönyt tuon lukkorenkaan uran ympäriltä alumiinin pois.
     
  2. Hippo

    Hippo Well-Known Member

    Vs: RR345WP600IQH.O.Tämmöstä mä oon aina halunnu.

    Niin että jos 600HO:n tilalle vaihtaa samanlaisen 600HO:n niin kulutus laskee :D
     
  3. Tommy T

    Tommy T Polle

    Sehän ei ole sama. Eroja nyt äkkiseltään on ainakin kaasuttimet ja sytytysboxi. Enkä tuolla IQ:lla ole päässyt koskaan semmosiin kulutuksiin, mitä kavereilla on ollu RR:issä.
     
  4. Tommy T

    Tommy T Polle

    Elintenluovuttaja saapui pajalle.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. Tommy T

    Tommy T Polle

    Pieniä eroja telaston jousituksessa.
    [​IMG][​IMG]
     
  6. Tommy T

    Tommy T Polle

    Tarkoitus olisi laittaa tuosta IQ:sta digimittari tähän. RR:n vetarin päähän pitäisi istuttaa tuo hammaspyörä, josta anturi mittaa nopeuden.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. Murre

    Murre Hardcore+6900+SnoSport125

    Vs: RR345WP600IQH.O.Tämmöstä mä oon aina halunnu.

    Se mittari menee aika suoraan sen vakion tilalle
     
  8. Tommy T

    Tommy T Polle

    Vs: RR345WP600IQH.O.Tämmöstä mä oon aina halunnu.

    Oletko tehnyt vastaavan homman?
     
  9. Murre

    Murre Hardcore+6900+SnoSport125

    Vs: RR345WP600IQH.O.Tämmöstä mä oon aina halunnu.

    [​IMG]
     
  10. jussih4nk

    jussih4nk Well-Known Member

    Vs: RR345WP600IQH.O.Tämmöstä mä oon aina halunnu.

    Mulla on pari vuotta sitten rakenneltu juurikin samallainen moottorin vaihto. Tyhjäkäynti suuttimet joutu pienentään että sai toimimaan. Vetarin päähän tein jenkan ja laitoin tuon mutikan päähän ja hyvin pelaa, tosin näyttää vähän liikaa ku vaihoin samalla 7p läpivetävät. Jatkotkin löytyis että sais 365 pitkän tehtyä, ku vaan maton löytää sopivasti.. Joitain eroja oli muistaakseni pukkien paikkojen mitoissa ja laitoin rr oman alustan paikalleen ja oon tykänny.
     
  11. Tommy T

    Tommy T Polle

    Vs: RR345WP600IQH.O.Tämmöstä mä oon aina halunnu.

    Käytitkö siis noita IQ:n pienempiä kaasareita? Muistatko minkä kokoisilla suuttimilla pitäs pelata?
    Tuossa alustapuolessa mulla on rasitteena nuo WP:eet joilla tuo IQ:n alusta toimii todella mukavasti ja pehmeästi. Tuosta mukavuudesta haluaisin pitää kiinni. Vertailin noita alustoja pöydällä vierekkäin. Saattaisi toimia niinkin, että RR:n alustasta siirtäisi etupukin ja takapukista ne alumiinikynkät tuohon IQ:n alustaan. Etupukin iskareiden mitassa ei juuri heittoa ole, mutta takapukin iskareissa eroa onkin sitten niin paljon, että ristiin ne ei käy.
     
  12. Murre

    Murre Hardcore+6900+SnoSport125

    Mulla oli h.o:n alakerta, 600 cfi:n pytyt, 40mm poratut kaasarit ja pro-x:n boksi ja rr:n putki. Hyvin nauku ja oli kohtuu ruokanen vaikka 146" pitkä. Tosin taisi se olla leipomisen rajamailla kun meni rauhallisessa reittiajossa jopa 25l sataselle
     
  13. Tommy T

    Tommy T Polle

    Tuohan oli kunnon sekasikiö :) . Mutta tuo mittaristokuva oli hyvä. Eipähän tarvii mittailla mahtuuko vai ei.
     
  14. jussih4nk

    jussih4nk Well-Known Member

    Vs: RR345WP600IQH.O.Tämmöstä mä oon aina halunnu.

    Nostin kaikkine romuineen ja sähköineen iq:sta koneen ja muokkasin "leikkaa liimaa" putken h.o putkesta kaasareissa on päät 410 ja tyhjärit 40 ja 1kierros auki ne säätöruuvit. Noilla ainaki mulla toimii tuo paketti ihan hyvin.
    Ite tein tuohon mittarin alle semmosen pelti levyn joka kääntää mittaria viistoon nii ei tarvi kurotella että näkee diginäytön textit. Kuvia en osaa tapatalkilla laittaa:(
     
  15. Tommy T

    Tommy T Polle

    Projektikin nytkähti vaihteeksi vähän eteenpäin. Alustaksi tulee sittenkin RR:n alusta onnistuneista WP-vaihtokaupoista johtuen. Pulttasin tänään jatkot paikalleen. Jospa sitä vielä keväthangille pääsis testaamaan.
    [​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    Vetoakselin päähänkin ilmestyi sorvissa sen verran kierrettä, että pääsee siihen ratasta sovittelemaan nopeustietoa varten.
     
  16. Hovelinksi

    Hovelinksi Lynx Re

    Vs: RR345WP600IQH.O.Tämmöstä mä oon aina halunnu.

    Kannattaa varmaan siirrellä tuo etupukki taaempiin reikiin kiinni
     
  17. Tommy T

    Tommy T Polle

    Vs: RR345WP600IQH.O.Tämmöstä mä oon aina halunnu.

    Sitä vähän itsekkin tuossa mietin. Oli vaan tuo pukki valmiiksi noin kiinni ja noille etummaisille puslille laiteltu rasvanipat. Onko isokin ero etupukin jäykkyydessä noiden kinnityspisteiden välillä? Vai onko lähinnä hienosäätöä?
     
  18. Tommy T

    Tommy T Polle

    Hommat edennyt sen verran, että tänään pyörähti tämä laitos käyntiin. Jos pääsiäisenä pääsis vielä Kuusamon suunnalla kurvailemaan.

    Ketjukoppaan tekaisin laakerille tuommosen lukituksen:
    [​IMG]
    Moottori menossa paikoilleen:
    [​IMG]
    Johtosarjaa paikalleen:
    [​IMG]
    Mittaristo paikallaan toiminnassa:
    [​IMG]
    Ekat savut:
    [​IMG]
     
  19. Tommy T

    Tommy T Polle

    Kesän ja syksyn aikana paikkansa löysivät Trailtank, ruisku Iq:n mittaristo jq SLP:n putki.
    [​IMG][​IMG] [​IMG]

    Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
     
  20. Tommy T

    Tommy T Polle

    Uutta alapalloa rasvanipalla. Laakerin tyyppi on ge35fo-2rs. Noitten vaihto on kyllä helppoa. Ei tarvitse edes tukivartta kelkasta irrottaa
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
     

Suosittele tätä sivua