Scott Ultimate SX -ajolasit

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Vesku, 12/2/07.

  1. Vesku

    Vesku Renegade

    Tiedän, tuossa on tuo ajolasi linssiväri topikki, mutta koskien vain näitä ajolaseja:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Kumpiko parempi? Ajatuksena investoida ns. parempiin laseihin, tällä hetkellä kun on vain kirkkaat.
    Elikkäs kumpaa suosittelette kirkkaiden kaveriksi - sininen vaiko keltainen/oranssi?

    Lauantaina kokeilin noita oransseja ja näytti hyvältä, välillä jopa ns. luonnottoman hyvältä lumen eri muodot  :) mutta sinistä en ole päässyt kokeilemaan. Miten näkyvyys eri keleillä & valoisuudella eroaa näillä laseilla, laseja testanneet - kommenttia kehiin!
     
  2. Tuha

    Tuha Vanhan liiton Lynx

    Itsellä käytössä tuollainen setti mitä avattaren kuvassa. Lasit viime vuonna ostettu ja ovat sitten ilmeisesti tuo ensimmäinen vaihtoehto noista kuvistasi.

    Näyttää siniseltä lasien läpi katsottuna ja todella hyvät lasit. Sopii mielestäni todella hyvin päähän ja kypärän muotoihin. Käytän samoja laseja myös laskettelussa.
     
  3. Pollari

    Pollari Guest

    Itselläni on nuo punahohtoiset, mitäs kokemuksia haluat kuulla?
     
  4. Tuha

    Tuha Vanhan liiton Lynx

    Onko noissa sillä värillä jotain eroa miltä näyttää niiden läpi katsoessa vai onko noissa vain pinnassa erivärinen heijaste???
     
  5. Pollari

    Pollari Guest

    Molemmat ovat läpi katsoessa sinisiä.
     
  6. Tuha

    Tuha Vanhan liiton Lynx

    No sitä minäkin.... ;D ;D

    Mulla siis kanssa käytössä samanlaiset lasit kuin Sammelilla eli punahohtoiset. Sopivat mielestäni tyylikkäästi kypärän väriin.
     
  7. Vesku

    Vesku Renegade

    Siis sama lasi erivärisellä ulkonäöllä? :eek: Ei muuta eroa?
     
  8. djcarrot

    djcarrot Kelkaton..

    Jep, osta ne kummat näyttää kypärän kanssa paremmilta. Itellä siniset peilit ja tyytyväinen pitää olla. Parhaat lasit, mitä oon päässä pitänyt koskaan. Mulla taitaa olla viimevuoden mallia, joka on mielestäni paremman näköinen ainakin omaan kypärään kun tämän vuoden malli.
     
  9. djcarrot

    djcarrot Kelkaton..

    Taitaa tuossa ekassa postauksessa muute ollakin samanlaiset lasin kun mulla. Uudessa mallissa vähän eri väritykset ja nauhakin oli muistaakseni punainen.
     
  10. Pollari

    Pollari Guest

    Uudet mallit kuvissa.
     
  11. djcarrot

    djcarrot Kelkaton..

    Minusta ei.. Tuossa pitäisi olla uusi malli:
    [​IMG]

    Myös uudessa emc:n kuvastossa on tuon näköiset kokkelit. Samapa tuo, hyvät ja komiat lasit enivei 8)
     
  12. Pollari

    Pollari Guest

    Kappas joo, näytti vaan melko oudoilta nuot ylemmät.
     
  13. djcarrot

    djcarrot Kelkaton..

    Kun iteki alakoin töllöttämään tarkemmin, niin eipä mulla taijakaan olla tuommoset kun ekassa postauksessa. Onkohan tuo sitten joku 2 vuotta vanha malli, vai onkohan mulla sitten niin vanhat. Muistaakseni hihna on ainakin sininen ja muutenkin nuo näyttää aika oudoilta loppuusa..
     
  14. Vesku

    Vesku Renegade

    No mikäs ero näillä uusilla vanhoihin, remmi vaihdettu ja hintaa päivitetty? ;) ???
     
  15. djcarrot

    djcarrot Kelkaton..

    Pitäähän sitä jotakin aina muuttaa, että entisen sx:n omistaja ostas uudet.. Ei varmaan mitään käytännön eroa. Hintakin taitaa olla sama.
     
  16. Tuha

    Tuha Vanhan liiton Lynx

    Ostin vuosi sitten omani ja ne maksoi mielestäni saman kuin tänäpäivänäkin.
     
  17. Vesku

    Vesku Renegade

    Poijjat taitaa olla värisokeita  :eek:

    Testailin kumpaakin lasia, kumpiki ihan eri värinen, se oranssilasinen oranssi/kellertävä/vaaleanpunainen läpikatsoessa, ja sinisellä lasilla oleva sininen...

    Jos siniset kävisi investoimassa tuossa taas ko kerkeää...
     
  18. djcarrot

    djcarrot Kelkaton..

    On tainnut vaihtua uuteen malliin tuo linssin väri.
     
  19. Tuha

    Tuha Vanhan liiton Lynx

    Näin minäkin epäilen...
     
  20. Tuha

    Tuha Vanhan liiton Lynx

    Löysin noiden viime vuonna ostamien lasien paketin ja siinä hintana 129 €.
     

Suosittele tätä sivua