Sirinä revin kytkimessä????

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä joni85, 5/4/09.

  1. joni85

    joni85 Well-Known Member

    eli pailakka on 06 600sdi revi 2600km takana. sirinä alkaa kuulumaan kytkimestä kun kierrokset nousee 4000 ja loppuu 4400kierroksessa. mikä tuon aiheuttaa?? onko kulumisen aihettama vika?? ja onko vakavaa?
     
  2. touringdude

    touringdude Ski-Doo MXZ Iron Dog -18

    Itellä on tuossa kaasaripelissä ihan sama sirinä. Olen sitä mieltä, että sirinä tulee variaattorin suojasta. Minulla ainakaan kytkimen huoltaminen ei vaikuttanu tuohon ääneen, mutta variaattorin suojuksen muokkaaminen siirsi äänen eri kierrosluvulle. Se taitaa olla nyt jossain 5000 rpm tienoilla. En oo kokeillu ajaa ilman suojusta, sillähän se selviäis lopullisesti. Onneksi tuo sinunkin peli varmaan aika äkkiä selviää yli tuosta kierrosalueesta. ;)
     
  3. joni85

    joni85 Well-Known Member

    olen kokeillut ilman suojusta kun olen pukilla huuvattanut, eikä se vaikuttanut siihen ääneen mitään. minusta se kuuluu kytkimestä kun remmi alkaa kunolla kiristymään. tai sitten se kuuluu jostain kytkimen takaa tai alta suoja pellistä.....
     
  4. 325

    325 Lynx- sano lapinmies ja pyörty

    Kytkimen lautaset ym. liukunapit resonoi.
    Ei ole vaarallista.
     
  5. joni85

    joni85 Well-Known Member


    hyvä jos ei ole mitään tuon vakavempaa--- ;D
     
  6. pärinä

    pärinä Well-Known Member

    Männänrengas poikki?
     
  7. joni85

    joni85 Well-Known Member

    en usko että ois rengas poikki, kun tehot on tallella joka kierros aluveella. ja tulpatkin näytti just samallaisilta, eikö niissä pitäis olla jotain erinlaisuutta jos ois poikki.?? puristuksiakin tuntuu olevan kun vetelee käyntiin, pitäis kuitenkin mitata puristukset....
     
  8. grome

    grome BD 800 RE

    itsellä -07 x-rs:sä aina kun pysähtyy ni alkaa variaattorin alueelta sirinä ja muutenki ikinä? liekkö sama homma et tuo suoja vois aiheuttaa sen?
     
  9. stm

    stm Well-Known Member

    Voi olla hyvinki mahollista. Kannattaa muuten ihan vain varmuudeksi kattoa ettei kytkimen pultti ole irti... Joskus on moistakin sattunut kohdalle ja siitä ei hyvä seurannu... ::)
     

Suosittele tätä sivua