Ski doo ei kierrä loppuun umpisessa

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä otka1, 14/3/18.

  1. otka1

    otka1 Brp

    Eli Kelkkana Ski-Doo Mxz Renegade 2008 600 sdi, ongelmana se ettei kierrä kun noin 7000rpm ummessa. Tasasella ottaa sen 8100rpm. Voimalinja vakio, qrs rullat vaihettu. Suunnitelmissa voimalinjan jousien vaihto, jos ei korjaannu niin lyhyemmät välit. Ollaanko oikeilla jäljillä?
     
  2. JusuN

    JusuN Well-Known Member

    Mikä matto alla? Jos vakioo karkeampi ja vakio välitykset kopassa, kannattaa laittaa lyhyemmät välit. Kytkin ja vari putsattu kunnolla ja liikkuvat osat liikkuu hyvin, se kannattaa tehä perushuoltona. Katso BRB varaosakuvista, että jouset ja helix ovat vakiot. Kytkimen ja varin jousiin löytyy taulukot ja mitat. Kannattaa etsiä taulukko ja mitata ovatko jouset vielä mitoissaan. Jos ovat vielä mitoissaan, ei pitäisi vaihtotarvetta olla (paitsi jos mattopuolella suuret muutokset).
     
  3. otka1

    otka1 Brp

    Vakio 32mm ripsaw. Voimalinja putsattu, ja ainakin luulisin että kaikki vakiota. Jouset 10v vanhoja, niin voihan ne olla huonoksi menneet.
     
  4. JusuN

    JusuN Well-Known Member

    Joo voihan ne olla, eivätkä tietysti kalliit ole uusia. Sillain puhutaan jos mitta muuttunut 5 mm alkuperäisestä, pitäisi jouset uusia. Itse ajattelisin, että jos kaksikin milliä eroa niin voisi vaihtaa. Tra jousitaulukot googleen niin powderclownsien sivuilla vapaamitat jousille ainakin selkeästi.

    Sen pitäisi kyllä jaksaa vakio-osilla hyvin jauhaa 32mm matolla ummessa. Jos paljon tulee ajettua, kannattaa tosiaan välityksiä lyhentää ettei remmejä mene.

    Itse vaihdoin 600ho Lynx Enduroon 38 mm maton, jaksaa jengata vakioväleillä hetken ummessa kunnolla, mutta sitten puutuilee 7500. Mulla vakiovälit nyt, kun ajellut pääasiassa reittiä. Löytyy lyhyempi ketju ja 3 piikkiä pienempi yläratas, jos tarkoituksena reissussa vedellä enemmän reitin sivussa.
     
  5. otka1

    otka1 Brp

    Pitää kesähuollon yhteydessä vaihtaa. Edellinen hihna kesti sen 2500km, minusta ihan hyvin.
     
    JusuN tykkää tästä.

Suosittele tätä sivua