Ski-Doo Formula Plus 521 -90

Keskustelun 'Arvostelut' on aloittanut käyttäjä Erä-Jorma, 18/2/06.

  1. Erä-Jorma

    Erä-Jorma Well-Known Member

    Merkki ja malli: Ski-Doo Formula Plus 1990, 521cc neste rotax (rotax 537)

    Hyvät kokemukset: Loistava ensikelkka, varmatoiminen moottori, pienillä parannuksilla ajelee ihan täysillä reiteillä, palveli uskollisesti 6 vuotta ilman suurempia ongelmia jolloin ostin uuden rungon (formula mx:n, lyhyempi). Kone siirtyi uuteen runkoon. Männät vaihdoin n 12000 kilometrin kohdalla kun katkes männän rengas niin hajotti toisen männän, muuta moottorille ei ole minun aikana tehty. Variaatorille ja kytkimelle ei ole tehty muuta kuin puhdistukset ja tarkistettu että kaikki on ok

    Parannettavaa: Alusta vakiona onneton, jäi silloisessa (1991) vertailussa viimeiseksi tuon alustan takia. Jos kovasti meinaa ajaa patikossa alkuperäisellä alustalla tarvitsee vahvistusta etupukin iskarin alapään kiinnitykseen. Alkuperäinen matto luistaa joka suuntaa (harja 19mm). Mekaaninen jarru on ihan hyvä, mutta säätö hankalaa ja purattaa öljysäiliön pois tai rakennuttaa erikoisavaimen, jotta säätöön pääsee hyvin käsiksi. Kaasuttimien säätö hankalaa jos ei ota imuilman vaimenninta pois. Ohjaustanko tarvitsee korotus palan tai ainakin minulla otti tanko polviin kiinni kun täydet käänti

    Ostopaikka: Kangasniemen tori, huutokauppa. Liikettä en ikävä kyllä muista mikä sitä kauppasi

    Hinta: lapussa 10000mk, lähtö 8900mk (1485e), oltiin ainoaita huutajia niin sillä lähti matkaa ja vuosi oli 1998

    Mitä kauppaan kuului: Kelkka, puol tankkia bensaa ja puol säiliötä öljyä

    Huollon toimivuus: Itse teen kaikki huollot niin hyvin on toiminu. Paikallisesta pienkonehuollostatilaan varaosat, kahden päivän toimitusajalla

    Piste arvo: (1-5) 3
     

Suosittele tätä sivua