Ski Doo MX Z:n moottoreiden erot ja kestävyys

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä mankka, 21/2/07.

  1. mankka

    mankka New Member

    Olen ajatellut aloittaa uudestaan kelkkailuharrastuksen vuosien tauon jälkeen. Olen harkinnut 600 tai 670 kuutioisen MX Z:n ostoa vuosimallia 98-01. Saatavilla on ollut 450, 500, 600, ja 670 kuutioisia MX Z:ä. Miten MX Z:n eri moottorivaihtoehdot eroavat toisistaan? Minkä tehoisia kyseiset menopelit ovat ja mikä niiden huippunopeus on? Onko MX Z ruiskumoottori tai vaihtuuko se jossakin vuosimallissa ruiskukoneeksi?

    Selailin vanhoja MX Z:toja käsitteleviä topicceja läpi ja sain sellaisen käsityksen, että moottori kestäisi avaamatta kivuttomasti noin 10 tkm. Päteekö asia kaikkiin MX Z:n moottorimalleihin?

    Onko 600 tai 670 kuutioinen MX Z hyvä valinta kestävyyttä, tehoa ja ajettavuutta ajatellen? Vai kannattisiko sijoittaa rahat johonkin muuhun kelkkamalliin tai kelkkamerkkiin? Mitä asioita pitäisi huomioida ja tarkastaa kyseistä MX Z:aa ostaessa?

    Kiitos vastauksista jo etukäteen.
     
  2. MiKo84

    MiKo84 Well-Known Member

    98-99 440F, 500 ja 670 on vanhaa s2000 runkoa, 99 440x ja 600 on zx-runkoa ja 99- kaikki on zx-rungolla. Nämä vanhat s2000 rungolla olevat on kiertoluisteja jotka ovat pommin varmoja koneiden puolesta (poislukien 440F). Uudemmat Rotaxit ovat ser-3 läppärotaxeja, joista ainakaan minulla ei ole pahaa sanottavaa.. Ruiskua ei näihin vanhuksiin ole tehtaalta koskaan saanut.

    Varmasti jokainen kone kestää tuon 10tkm paitsi 440x riippuen toki käytöstä.

    Itse suosittelisin 600 tai 700 99- ostamista ihan jo miljoona kertaa parempien ajo-ominaisuuksien muodossa.
     
  3. Quattro

    Quattro kelkaton

    Tingitään vähän vuosimallia ylöspäin: jos löytäsit -02 600X:n, siinä on helekkarin hyvä alusta heti vakiona.
     

Suosittele tätä sivua