Ski-Doo Mxz 440 -95 R.A.V.E huollot

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä Team Valtra, 12/3/07.

  1. Team Valtra

    Team Valtra New Member

    Morjesta, tuommosen kelekan ostin ja laitettavaa löytyy telastosta sekä moottorista. Tekeekö kelkan motit semmosta että kun pistää käymään 3-4 kertaa primer-pumpulla-->lähtee juu ja ajaan pääsee normaalisti-->tulee ajosta ja jättää käymään vähäks aikaa ettei tuu vaurioita motille-->yritän käymään kun kone on kylmä no eihän se lähde ollenkaan kastaa tulpat heti kun nyppäsee narusta? onko tää nyt se että kampikammio on täynnä bensaa ja neulaventtiilit vuotaa vai raaempi että mahdollisuus konerikkoon. :-\

    Tänään mittaan puristuspaineet(paljonko normaali?) ja tarkastan männät pakoaukoista.

    Saisko informaatiota sekä linkkejä kelkan huoltoon mitä teet ne perusasiat ja sitten jotkut koukerot jota ei tiedä ennekuin ne on kohdannut ::)

    ja semmosen seikan huomasin että variaattori ottaa kiinni vasta 4.5tonnin kohdalla onko normaalia? vai pitääkö aikasemmin jo 2tonnissa.

    Tämä on ensimmäinen kelkka mulla ja korjaus/kone tuntemusta löytyy 2t ktm:stä
     
  2. Team Valtra

    Team Valtra New Member

    Puristuspaineet oli kummassakin samat ja ne oli 8 onko hyvä vai huono? ja saako kampuralta mistään poistoruuvista bensoja pois kun oli päässy kone täyteen bensaa ja kastaa tulpat aina? onko semmosta vai kone käteen ja keikauttelemaan...
     
  3. djcarrot

    djcarrot Kelkaton..

    Puristukset lienee ihan jees, mittarista riippuu melko paljon tulos. Pääasia, että ovat samoilla lukemilla. Mittasitko kylmänä vai lämpimänä, kaasu pohjassa vai nöy? Kytkentäkierrokset on varmaankin normaalit (tai ainakin minun 440:ssa lähtee about 4500). Meleko hengetönhä tuo on pienillä kierroksilla, mutta kyllähän se mukavasti naukuu kun leipää antaa. Kelkka kallelleen, tulupat kuikkaan ja narusta nyhtämään, kai ne ylimääräset bensat sieltä sillon lähtee. En sitten tiijä saako vaikka jostain bensapumpun impulssiletkun reijästä lirutettua pois (jos tuossa nyt semmosia ees on). Puhistele kaasarit ja ne kato, että ei ne neulaventtiilit vuoja. Pidätkö muuten perää ylhäällä säilytyksessä?
     
  4. Team Valtra

    Team Valtra New Member

    Juu aattelin että repäsen koneen irti samantein ;D sillon ainakin saa pois. Ja perä ja etupää on ylhäällä pukkien varassa ettei kuoleennu.
    Itse epäilen kans neulaventtiileitä ::) kun tommosen meni tekemään...

    Olisko ohjeita kun lyä käymään sitä niin sen primer-pumpun käytöstä? oon 3-kertaa pumpannu ja ei viä käy heti koko ajan että sammuu vähän ajan päästä taas yks kerta ja sit käy.

    Ja oli muuten bilibaliteeman mittari jolla koitin...ja kaasu oli kiinni onko väliä paljonkin? voin mitata kaasu aukikin jos vaatii.

    Ja mitens sen bensahanan kanssa kun kone sammutetaan joutuuko laittaan kiinni? mulla oli auki aina ja yön ylikin. ::)
     
  5. djcarrot

    djcarrot Kelkaton..

    Sillä vaan tuota perän nostamisesta kyselin, että jos on kovin etukenossa, niin saattaa lirutella sitä poltsikkaa pyttyihin. Kyllä ne bensat lähtee ilman koneen irti repimistäkin, eihän nuo vesikrossimiehetkään taija repiä konetta pois, jos sattuu pulahtamaan jorpakkoon. Tuollei kai ne vedet ottaa pytyistä pois.

    Ite oon yleensä kylmäkäynnistyksessä 2 kertaa antanu primeriä, sitten yhesti vielä kun on käynnissä, jos tunnustaa käyvän raskaasti. Sitten vähän kaasua lirpauttaa, niin alkaa käymään hyvin. Kaasua voi kanssa vähän painaa käynnistyksessä, jos ei muuten ala onnistumaan. Lämpimänä en oo koskaan primeriä antanu, kerta rykäsyllä lähteny aina pyörimään. Voi tietysti olla eroja näissä minun sepostuksissa verrattuna sinun kelkkaan, kun on eri merkkiset kelkat ja eri koneet meillä :). Mulla on mottina 453, onkos sulla sitten 454 vai mikä? Tietysti luotettavampaa tietoa saisit, kun joku skiidoo-jeppe vastailis.

    No eipä sillä puristuksilla ole niin väliä, kunhan on samat molemmissa pytyissä ja ei mitään luokkaa 5bar. Tuo 8bar on ihan hyvä.

    Mulla ei ainakaan ole koko bensahanaa omassa. Voithan sitä koittaa pitää kiinni, jos vaikka auttas tuohon bensan lirutukseen.
     
  6. edge 340

    edge 340 Well-Known Member

    Kyllähän kampikammiossa on yleensä tyhjennys proput
     
  7. Team Valtra

    Team Valtra New Member

    Oon nykiny käymään että puolan johdot irti ottanu ettei mee hajalle jos auttaa edes...on tullu bensaa aika mukavasti putkesta ja on vähän kelkka kenossa,soittelin huoltoon niin sano että kaasarit vuotaa vanhemmissa että mieluummin etupää ylös.

    Bensat saatu nykimällä pois kammioista

    Mitenkä sen jarrulevyn oikeen kuuluu liikkua siinä akselilla? kun menee sivusuunnassa ja välys niinku jarruttaessa on sentin?
     

Suosittele tätä sivua