Sukat ja muu "aluspukeutuminen"

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Pollari, 13/8/06.

  1. Pollari

    Pollari Guest

    Etsin tässä itselleni lämpimiä ja mukavia sukkia noitten Vectoreiden alle, kun nuo tennis sukat ei ole oikein parhaat maholliset;
    varsinkaan reikäsenä ::)
    Eli, kertokaas omia kokemuksia 'hyvistä' sukista yms. ja muusta lämpimästä pukeutumisesta talven pakkasrientoihin.
     
  2. AJV

    AJV Indy 500 SP EFI -92 & RMK 800 -14

    Sukista en tiiä, mutta "hikipukuna" Craftin urheilukerrasto on omasta mielestä erinomainen, ja useita muita merkkejä kokeilleena, se joka tosiaan TOIMII!
    Ei voi muutaku suositella lämpimästi.
     
  3. Pollari

    Pollari Guest

    Näitä sukkavaihtoehtoja löyty pari ku vähän googeloin:
    http://www.maanpuolustusyhtio.fi/products.php?product=2324
    http://www.progear.net/kauppa/product_details.php?p=350
    http://www.halti.fi/dynamic/1/productdetail/5/1/58/2217.html
    http://www.halti.fi/dynamic/1/productdetail/4/1/16/1661.html
    http://www.halti.fi/dynamic/1/productdetail/4/1/16/1676.html

    Kaitpa sitä vois tuossa paikallisessa kävästä syssymmällä kattelemassa noita haltilaisia. Mutta, lähinnä voorumilaisten omia kokemuksia haluaisin kuul.. lueskella
     
  4. SvaR

    SvaR Well-Known Member

    Sukissa suosittelen käyttämään oikeestaan kaikissa jalkineissa jalkaa vasten aina "liner" sukkia ja sitten sen päälle vasta jotain muuta. Itse suosin aika paljon vaellussukkia, jotka tieten maksaa kohtuullisesti, mutta istuvat jalkaan todella napakasti ja siirtävät kosteutta hyvin eteenpäin.

    Alus asuina mulla toimii hyvin haglöfsin 020. Maksaa muistaakseni 60€ pakettina housut ja paita. Ainut huonopuoli näissä hyvin ihon kuivana pitävissä alusasuissa on että ne on tehty lähes täysin keinokuiduista, jotka sitten rupeavat haisemaan jo päivän käytön jälkeen todella ikävästi jos vertaa luonnokuidusta tehtyihin asuihin. Mutta ennemin mie pidän ihon kuivana ja haisen pikkasen huoltsikalla kuin että olis todella märkä olo.

    Edit: pientä lisäystä... Mulla juurikin on Lorpen valmistamia linereita ja bridgedalen sukkiakin löytyy mutta kesä malleina. Talvimalleista löytyy kaapista Falken TK4. Etenkin nuitten talvimallien kanssa suosittelen ostamaan myös nuita liner malleja, kun ovat huomattavasti mukavamman tuntuisia jalkaa vasten. Talvimalleissa on yleensä mukana ihan oikeata villaa, joka sitoo itseensä kosteutta jolloin sukka tuntuu märälle jalkaa vasten, mutta nyt kun siellä on liner vielä alla niin jopa tuntuu jalat kuivalle ;D
     
  5. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Mulla oli aikanaan sellainen tilanne mutkamäkipainovoimahiihdossa, että monoihin ei mahtunut kuin yksi sukka. Paras oli tavallinen mummon/äidin/tyttöystävän/anopin kutoma klassinen perus villasukka
     
  6. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    SvaR kerkes juuri ennen mua. Elikkä näitä kore-tex kenkiin tarkoitettuja sukkia olen itekki käyttäny oxtarien kanssa. Alus sukka on timmi ja muotoiltu niin että ennen pyörii luut jalassa kun tuo sukka. Siihen päällis sukka joka on verrattavissa villasukkaan mutta materiaali on "tiiviimpää" ja muotoiltu myös jalan muotoon. Hintaa tälle parille tulee jtn 25€ riippuen merkistä ym, mutta on sen väärti.
     
  7. €ncore

    €ncore Lynx Rave RE 600 HO -07, KTM EXC 125 -03

    Ei kannata Vectoreiden kanssa laittaa kaksia sukkia, aivan hyvin pärjää yhdellä. Itse olen käyttänyt urheilusukkaa (ei tennissukkaa!) ja hyvin on tarennut jopa -30 asteen kelissä.
     
  8. oudie

    oudie Polaris AXYS Pro RMK 163"

    Muttako näiden sukkien tapauksessa asia ei ole sama. Se paksumpi sukka lämmittää ja alempi estää hiertymiltä ja pitää jalan kuivana. Ja näiden yhteis paksuun on sama kuin jos laittaisi pelkänvillasukan jalkaan.

    Ja varsinkin jos tarpoo lumessa ja repii kelkkaa hangesta niin on se hyvä että on lämmintä jalassa jos pääsee lunta saappaan varresta sisälle.
     
  9. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Alusasuna Rukan Windstopper ja väliin fleecekerrasto. -20C alle kun o pakkanen menny oon käyttäny vielä fleeceliiviä lisäksi.
    Vectoreitten kanssa mikätahansa retkisukka, -20C oon käyttäny äitimuorin tekemiä villasukkia. :)
    Tennissukka on myrkkyä näissä hommissa, tekniset sukat rulettaa.
    Edit. Ja varasukat aina mukana. Ja pari muovikassia hätävaroiksi.
     
  10. RK

    RK Well-Known Member

    Sukat on mitä sattuu, mutta Prismasta ostetulla Phelix-merkkisellä (mikrofleeceä) urheilukerrastolla olen hyvin pärjänny. Lämmin ja pysyy iho kuivana. Makso muistaakseni 20e.
    Oikein lämpimille kevätkeleille sitten kerrastoksi ohut polypropyleeninen asu. Merkkejä useita, hinnat n.15-30e.
     
  11. Heimo Paila

    Heimo Paila Summit X -17

    itellä alla sukat ja kalsarit joissa mahd. vähän mielummin ei ollenkaan puuvillaa. väliin kevyttä fleeceä ja päälle tuulen/vedenpitävä gore yms. pärjää kovemmallaki pakkasella ei hiosta, eikä oo olo ku puu-ukolla toppahaalareissa. vaellus sukkia ja kerrastoja saa marketeista halvallakin ku malttaa vertailla, ei kannata mennä ensimmäisenä kesporttiin.
     
  12. Pollari

    Pollari Guest

    Jepjep, tuli nyt tilattua tuo Bridgedale Summit+hiertosukka pari.
    Hinta oli rapiat 40€ postikuluineen; eli paras olla toimivat! :p
     
  13. Pollari

    Pollari Guest

    Nythän nuot poblahti postiluukusta ulos. Ensivaikutelmat oli hyvät, sukat ovat juuri niin sopivat kuin ne voivat olla.
    Pelkkää "thermal liner" sukkaa voi näin kesäkäytössä pitää sellaisenaan jalassa.
    Summitit kun taas vetää jalkaan päälle. Aluksi tuntui hieman omituiselta, mutta muutaman metrin testikävely osoitti "liner" sukan toimivuuden,
    nääs sukat eivät hierra yhtään!

    Pitää muistaa olla laittamatta näitä sukkia kouluun; muuten syödään illalla prinssinakkeja ja joutuu kengät ostamaan muutaman numeron pienemmät. :)
    Ovat nääs melko kuumat näin sisätiloissa käytettäessä.

    Näin ensalkuun voin suositella kaikille! Talvella sitten reporttia In Actionista.
     

Suosittele tätä sivua