Mikäpä on tuo lyhennetty rauta CA PRO suksiin? Eli mistä aihiosta semmoiset kannattaa tehdä. Totaltek näyttää myyvän lyhyttä mallia, onko näistä mitään kokemuksia? https://www.svh.fi/kelkka/moottorik...altek-freeride-umpilumeen/ohjainraudat-ca-06f
Mulla on xcs:ssä kiinni tollaset lyhyet raudat kiinni ja hyvin tuntuu toimivan. Ei oo mun mielestä mikään raskas kääntää ja menee mihin suksi osottaa.
vi%%& lopetan tän foorumin käytön ku tää plokkaa mun viestit jatkuvasti... jos tämä nyt tulis läpi niin @Hemmo nuo freeridet toimii kyllä reitillä yhdessä esim. C&A:n XC:N kanssa ku junan vessa. Oon tänne jo aiemmin laittanu kokemuksen C&A suksista yhdessä Totaltekin rautojen kanssa joten vastaus sen pohjalta... kerron kyllä lisää mielelläni.
Näitähän pitänee kokeilla myös oman ajokin keulalla. XTX sivakat on ja kääntyy kyllä mutta ehkei maailman kevein ole ohjaus kun painoa keulilla on
Terve! Tuli tuossa hankittuo tommonen Lynx Cobra Grand Touring -96. Tuntuu vähän että ei meinaa haluta kääntyä sinne minne haluaa reitillä tarpeeksi hyvin ja mietin perinteisiä powder pro suksia ja totaltekin ohjareita niihin, onko näkemyksiä että miten ne tulisi asentaa kelkkaan jos painan liipaisinta ja ostan ne? Ei suoriltaan ainakaan (perinteisesti ) löytynyt valmiita asennussarjoja ja mietin onko kukaan laitellut noinkin vanhaan lyneen tälläisiä suksia? Nyt on originaali sukset vuotsolaisilla alla entisen omistajan jäljiltä. Vai onko turhaa haaveilua ja tyydyn vain kapeampiin pohjamuoveihin ja uusiin perus totaltekin ohjareihin
Xterrain 900 2020 suosituksia vakio xc:een tilalle? Nykyset ei oikeen miellytä. Ei ole oikein luottoa painaa kun meinää olla oma elämä ja tahto nuilla suksilla.
Blade XC on kyllä oman kokemuksen todella repivä suksi, mitä sitä olen itse kokeillut. Aikanaan ensimmäisen mallin rautasatula Blade toimi hyvin keveämpikeulaisissa kaksitahtikelkoissa, mutta esim. itsellä 2015 nelitahti Xtrimmin keulassa jo rasittava ajettava kun kelkka ei mene hetkeäkään suoraa eteenpäin. Uudempi Blade DS+ on perushyvä suksi. Myös uudempi XC+ on vakaa, mutta todennäköisesti liian kapea nelarin keulaan. Itse ajanut nyt pari talvea Pilot 7.4 suksella. Jos tykkää ei niin ohjaavasta suksesta ja on tarvetta päästä myös peruuttamalla jonnekin niin sitten ok hyvä. DS+ on jonkin verran ohjaavampi kuin tuo Pilot 7.4, mutta silti aika vakaa ajeltava. C&A tekee pääsääntöisesti vakaita suksia. Toki itsellä kokemus rajoittuu C&A XTX malliin. Oli kantava ja mahtavan vakaa suksi, mutta sitten jossain olosuhteissa rasittavan kankea käännettävä.
Samat kokemukset rautasatula Bladeistä painavan nelarin keulalla... olivat jopa vaarallisen rauhattomat. C&A Pro XTX:t oli 2 - 3 talvea ja vakaat ja huolettomat ja kantoi hyvin. Kokeeksi sitten laitoin Polariksen Gripperit, verrattoman yleishyvät muuten mutta pehmeellä eivät kanna likikään XTX:ien veroisesti. Nyt odottaa C&A Pro MTX:t alle menoa, pitäisi olla miedommat kölit ja keveempi käännellä entä XTX:t vaan vielä kokeilematta. MTX:t on 8" leveät että taatusti kantavuutta piisaa kun XTX:tkin kannatteli möhkön keulaa oivallisesti 7" leveinä..
Kakstahteihin gripperiä parempaa suksea saa hakea. Pro Float kelluttaa jo varmaan sen verran ettei vilttoa onnistu ajaa.
Ei huonot nuo nykyiset perus ds:t. Vakaat, ehkä hieman aliohjaa, mut ihan luotettavat ollu. Ca suksilla saa sitten vakautta ja kääntyvyyttä. Xtx:ät oli edellisessä ja oli kyllä hyvät sukset. Nyt tulossa xpt:t, mitkä pitäs olla vähän vähemmän kantavat ja kevyemmät ajaa, kun hieman kapeampi, lyhyempi, takaosa kantattu ja matalampi köli valmiina. Kokemuksia ei niistä vielä ole itellä.
Nuo Pro Floatit olivat ex-Polariksessa kyllä omaan käyttöön hyvät sukset. Paremmat kuin ex-Rangerin Blade DS:ät ja paremmat kuin nykyisen Rangerin DS plussat. Toki kelkat ovat erit, mutta hyvä fiilis jäi noista Pro Floateista. Esimerkiksi kärki on paremmin muotoiltu, ei heitä samalla tavalla lunta syliin ja naamalle kuin DS:ät.