Summit 600 SDI vaiko Reino ?

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä 0LL1, 1/10/06.

  1. 0LL1

    0LL1 REINO 800

    Heräsi kiinnostus tuota 600:sta Summittia kohtaan. Onko jollain kokemuksia esim viime talven 600 HO Summitista ? Se kai lienee sama laite SDI:tä lukuunottamatta.
    Toinen vaihtoehto on tietysti Reino samalla koneella. Onko jollain kokemusta molemmista, eli minkälainen ero käytännössä 345 cm vs 365 cm laitteilla ?
     
  2. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Re: Summit 600 SDI

    Itellä oli samat vaihtoehdot viimetalvena, mutta lopulta päädyin renegadeen. Syynä tähän oli että summitti on kuitenki kankeampi reitti ajossa, siinä on vähän huonommat iskarit ja käsittääkseni kapeampi raideleveys. Nyt talven kokemuksen perusteella rene on ihan hyvä kampe silloinkun toimii. Ens talveksi siihen tulee paremmat vetopyörät ja 44 harjalla oleva tela, jotta umpisen ominaisuudet paranee.

    Edittiä: Omasta mielestä revin runkoon ei tarvi pidempää telaa kuin 345 suomen olosuteissa.
     
  3. 600SDi

    600SDi Well-Known Member

    Re: Summit 600 SDI

    Itellä kans samat vaihtoehdot oli ja oisin ostanu summiti mutta en saanu sitä sitten mistää enää ku niit ei ollu vapaana ni piti sit toi renegade ostaa ja hyvin on tuoki pelannu ja iha tyytyväine oon. Pitää tosi tuostaki simmittää toi alusta ku ei vakiona nii helmi ole.
     
  4. 0LL1

    0LL1 REINO 800

    Re: Summit 600 SDI

    Epäilyttää nuo Reinon ummen kulku ominaisuudet. Pellolla ja järven jäällä pääsee kyllä joka vehkeellä, mutta kun lähdetään kiipeilemään metsikössä mäkiä ylös, niin entäs sitten ?
    Toisaalta ei tuo 365 matolla oleva summitti niin mahdottomasti parempi ummenkulkija taida olla ??? Riittääkö 600:ssa teho pyörittämään kunnon räpylämattoa ?
    Kai nyt jollain on summiteista kokemusta ?
     
  5. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Re: Summit 600 SDI

    no sitä on täsä talavi testattu ja voin kyllä kertoa että ajomiehessä on vikaa jos renestä loppuu ominaisuudet suomen kinkamilla. Tuo 600 matala matto nyt hidastelee jonkun verta menoa, mutta jos sen päivittää 44 malliin niin kyllä etenee.

    365 matolla tuo paranee tietysti vieläkin enempi, mutta samalla tulee turhaa pituutta. Revi menee pilalle kun sitä liikaa pidentää. Summitissa on myös kapea keula. TIETYSTI kelkka käytön mukaan..jos ei tartte reittiominaisuuksia älyttömästi, niin miksi ei summittikin kävisi. Ja voihan siihenkin iskareita päivitellä.

    Lisäksi jos jotain mainittavaa pitää keksiä, niin 307 revi menee about yhtä hyvin ku 345 vanhan kansan laitos.
     
  6. -valopää-

    -valopää- 800x summit `14

    Re: Summit 600 SDI

    Kaverin isällä on 600sdi summitti johon on laitettu 32mm harjalla oleva tela. Olen muutaman kerran sitä testannut ja on ihan jees peli kun vaan tottuu siihen REVin ajoasentoon. ::) Kyllä se ihan riittävästi menee umpisessaki mutta kumma kyllä minä teen kaverille aina jäljen ½pitkällä pollella ja se tulee perässä. Jos tulee. ;D
    Tosin sillä meneeki sitten puolet vähemmän pensaa.. ::)

    Kuskista se taitaapi loppupeleissä olla kiinni.
     
  7. 600SDi

    600SDi Well-Known Member

    Re: Summit 600 SDI

    Jännä et laitettu orkkista matalempi matto :p varmaa joku luonnoline selitys...
     
  8. -valopää-

    -valopää- 800x summit `14

    Re: Summit 600 SDI

    Jep. Suurin osa ajosta reittiajoa.
    Älä kysy miksi ne ei laittanu renegadea, en todellakaan tiedä. :p
     
  9. 0LL1

    0LL1 REINO 800

    Onkohan tuohon uuteen Reneen nostettu keula takaisin maanpinnalle ? Vaihtotarjousta tässä odotellaan ...
     
  10. Petr

    Petr Rene BCX 600

    Kuulemma nostettu 2 cm, ku viime talveksi laskettiin 4 cm.
    Uus rene tulossa marraskuun alussa...
     
  11. Viikinki

    Viikinki Kasipätkä pätkä-Xterrain!

    OOKKO VARMA? ???
     
  12. Heimo Paila

    Heimo Paila Summit X -17

    puhutaanko nyt sitte mistä mallista? -07? en oo ite ainakaan moista kuullu ja samaan aikaan pitäs kelkki tulla???
     
  13. 0LL1

    0LL1 REINO 800

    No tuon keulan korkeuden varmaan sitten näkee, jos ostaa ko kamppeen. :p
    Olikos nuo pilot sukset jo aiemmin käytössä ? Toimiiko muualla kuin tampparin jäljellä ?
     
  14. 600SDi

    600SDi Well-Known Member

    No mulla on tuo 06 mallin rene ja vakiosukset oli koko viime talven paikalllaa, eikä mulla ainakaa ollu mitää ongelmaa niitten kans.
     
  15. Putte

    Putte potkukelkka

    Kauppiaalta kuultuna viime viikolla, eli -07 Reinossa on keulaa nostettu 2cm -06 mallista.
     
  16. Ensiö 494

    Ensiö 494 Expedition 600 sdi

    Mutta missä on kaikki summitin omistajat? Kiinnostais teitää miten se oikeesti pelaa. Ja onko välit liian nopeet ns. poromies käyttöön kun himottais sellanen laittaa mutta kokemuksia kamalan vähän kyseisestä kelkasta.
     
  17. KasKas

    KasKas Summit Adrenaline144 sdi

    Eipä tuo isä ainakaan kovin rajusti haukkunu välitystä liian nopeeksi, vaikka eihän se toki muuta sillä juuri ku heiniä siuloille ja nauhoja.
    Ja on se ainaki välirahan arvosta parempi ku se entinen.

     
  18. Ensiö 494

    Ensiö 494 Expedition 600 sdi

    Kaskas kyllä se tuntu tuo isäntä ainakin puhu että tuo karkee tela hakkas kaikki jäljet ja pensikossa oli kuulemma isälläs vaikee pysyy siulassa kun nykki eteen päin noitten valitysten takia.. Mutta en sitten tiiä tiiä noista ukon hupakoista:D Hyvä peli tuo summitti on ainakin ajaa ja pääsemeen mitä minä olen nähny mitä nyt poikkeus tuo tsunami:D Ja näin mutta mites on ruisku lunstanu kulutus odotukset ummella oikeesti kun kunnolla kairaa?
     
  19. KasKas

    KasKas Summit Adrenaline144 sdi


    Kaiken se imee mitä sille antaa ;D mutta, kyllä sillä pidemmälle pääsee ku sillä meidän entisellä. Kaasun käytöstä ja kelistähän se riippuu pitkälti.
    Mitähän olisi ollu keski kulutus mulla, 20-25 litraa. Entinen vei varmaan 40 litraa.

    Ja niille ukon hupakoillehan kaikki välitykset on liian nopeita, paitsi kelkassa jos on ne vaihteet, joitten ansiosta pääsee vaikka puuhun ::) .
    Jäljethän se kyllä repii, mutta sehän on muitten ongelma. Ja toisaalta taas se kiikkuu ihan toisella tapaa, isäki kehu että, "kova se on kiikkumaan".

    Ja saahan niitä rattaita ja ketjuja kaupasta.
    Enemmän se valitteli kytkimen kytkentäkierroksista, pitäs kuulemma saaha alemmas, seki taitaa olla niitä okkelin jäänteitä.
     
  20. Ensiö 494

    Ensiö 494 Expedition 600 sdi

    Totta joka sana kyllä se isäntäkin joutu myöntämään että helevetin hyvin se summitti menee kun saa avata kaasua rinteessä:D Mutta näin no asiaan takaisin tai menee ihan meidän jutusteluksi:D Mites se nyt tuolleen tuota bensaa vetää kun ei mulla tuo homotyyppi syö yhtään enemäpää:D Mutta niin ei kait alkuperäseen kysymykseen vois vastata että tarviiko sillä kelkalla ajaa ummessa vai ei ja kuinka paljon..
     

Suosittele tätä sivua