SXR:n takapukin akselin kasauskysymystä

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Lapland, 23/2/07.

  1. Lapland

    Lapland New Member

    Meni vuoden -01 SXR:stä takapukin ylempi kiinnitysakseli (?) poikki molemmin puolin telapyörien laakerin vierestä (alla olevasta linkistä räjäytyskuva ja sieltä akseli 40) ja tuota kuvaa tutkiessani ihmettelin kun siihen on piirretty kaksi eri rikkaa (41,42). Yksi mulla jäi talteen, eli se mikä tulee telapyörän sisäpuolelle.
    Minne tuo toinen rikka tulee vai tuleeko minneen? Jos on tietoa niin onko myös tietoa rikan mitoista?
    Uusi akseli on jo sorvissa mutta pitäisi tuo rikka-asia saada selville niin saisi vehkeen taas viikonlopuksi ajoon :)

    http://parts.yamaha-motor.com/partimage.gifx?d=67765,2,0
     
  2. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    En kyllä muista moisia prikkoja ollenkaan siellä. Eli pyörän ulkopuolelle ei tule kuin se kullan värinen holkki. Pyörän takapuolella on muistaakseni yksi prikka.
     
  3. heikki66

    heikki66 Yamaha RX Warrior -06

    Moro,

    mulla on omasta alusta pöydällä etupukkivaivojen takia. Vaihdoin nuo akselissa olevien pyörien laakerit, eikä siinä kyllä ole kuin yksi prikka takapuolella. Mulla on Clymerin korjauskäsikirja, joka myös tarjoaa sinne kahta samanlaista prikkaa??? Selitys vois olla (ehkä) se, että sillä toisella voidaan säätää välyksiä. Näkyy nuo reaktiotangot pääsevän liikkumaan hivenen sivuttain tuossa akselissa.
     
  4. Lapland

    Lapland New Member

    Jep, kiitoksia tiedoista. Eipä siinä muuta kun katsoo että laakeri jää tiukasti kiinnii ja laittaa rikkoja jos tarvii! Nyt kasailemaan ;D
    PS. Onko muuten muilla mennyt tuota akselia poikki :eek:? On vaan aika jykevän oloinen. Ei kyllä muutakaan löysää/vikaa löytynyt muualta, joten voihan se olla että tunnit tulivat vaan täyteen.
     
  5. SXR700

    SXR700 Active Member

    eipä tuosta oo muuta menny ku etupukki poikki ja etupukin iskari poikki 8)
     
  6. TripleMax

    TripleMax Yamaha V-Max 700

     
    PS. Onko muuten muilla mennyt tuota akselia poikki :eek:? On vaan aika jykevän oloinen. Ei kyllä muutakaan löysää/vikaa löytynyt muualta, joten voihan se olla että tunnit tulivat vaan täyteen.

    Toissa viikonloppuna pamahti mulla poikki tuo akseli. Ja näytti että olis terveestä kohtaa napsahtanu, siitä laakerin juuresta se meni.
     

Suosittele tätä sivua