TÄRKEÄ vakuutusasia!!

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Hemmo, 5/5/06.

  1. Vanahanaama

    Vanahanaama 04Evo600&Lynx rave 150&Evinrude

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    No kerpele! Intin vielä sen ukon kans ja sanoin että se on väärässä tuossa :D Huomenna pitää soittaa uudestaan...Crossipyörään kans pitää rautalangasta vääntää niille nuo asiat kun asiakas tietää paremmin millaisia vakuutuksia on saatavilla :D
     
  2. ruupanen

    ruupanen Lynx RE

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Niin ne intti mullekkin aika tarkalleen vuossitten. Tännekkin siitä silloin tarinoin :D Nyt oli helppoa, kun mulla oli vanha viestihistoria tallessa. Eka väittivät ettei onnistu, mutta laitoin sitten niitten viimevuotisen kirjoittelut, niin tulikin heti viestiä että laitettu päälle...
     
  3. veltsu73

    veltsu73 650 matryx 137 2021

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    ajoin kelkan kantoon (oja pompusta lensi reitin sivuun)
    etupukki dragonista irtipoikki ja telatunnelin kiiniike kohtaan repeämä.
    kelkka toista talvea ajussa -09 km 6100.
    korjaus kustannukset rapiat 4000e
    no vahinko ilmotus kaskon piikkiin jos menisi..
    no ei menny ei.
    tapiolan tarkastaja sano,että on rauta väsyny retti ajussa ja sen takia katkennut tällistä.
    haukku polariksen etupukin heikoksi tekeleeksi,
    ja sano että jos vähempi ajettu,ni olisi menny etupukki mutkille jne jne
    että tämmöstä palvelua tapiolassa :-*
     
  4. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Ei muuta kuin tutkimaan onko mitään mahdollisuutta tehdä valitus tarkastajan toiminnasta. Näin ehkäpä itse lähtisin asiaa viemään. Tarkastajilla ei ole mitään perusteita tuolla tavalla evätä korvausta. Eikös sitä ole jokin instanssi johon voi tehdä valituksen tms....

    Kannattaa hyvin tarkkaan tuumailla itekseen miten kirjaa vahingon syntyneen. Ei kannata ihan kaikkea kertoa. En nyt tarkoita virheellisen tiedon antamista.

    Pitääpä itekkin hiukan harkita tuota vakuutusyhtiön vaihtamista jos tuossa puljussa noin käsitellään asiakkaita. Harmillista.
     
  5. julli

    julli rmk

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    olipa työmaa saaha kilvettömästä kakspuokista liikennevakuutus pois. ensin tinkasi virkailija monta kertaa että häätyy kilvet palauttaa ja trafin kautta tullee niille tieto että voi liikennevakuutuksen lopettaa, mie koitin takoa ettei oli kilpiä. viimein täti kyllästy siihen aiheeseen ja alko kyseleen kelkan rekisterinumeroa että löytäs kelkan tiedot...koita siinä sitte pokkana selittää että ei siinä vieläkään ole kilpiä. varmaan tunnin tinkasin eri tätien kanssa että ymmärsivät ettei minun lynksissä ole kilpiä vaikka vakuutus onki ;D
     
  6. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Avainsanat: yllättävä, äkillinen, ulkoisesta syystä johtuva.
     
  7. veltsu73

    veltsu73 650 matryx 137 2021

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    sanoin tarkastajalle että laittaa lausuntonsa paperilla minulle.
    lupasin tonkia että onko ihan riittävät perusteet evätä vakuutus.
    pitää pirautella kuluttaja asiamiehelle mitä se on asiasta mieltä ::)
     
  8. Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Hei mites se kilpien palautus menikään, eli mitä papereita tarvii olla mukana? Meinaan 2 osa on jossain todella hyvässä säilössä. ;D
     
  9. Tjp-

    Tjp- GLS 3500 -93 & Cobra Racing -95

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Just se pitää olla mukana ;D
     
  10. TA

    TA Well-Known Member

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    No juuri se kakkososa eli ilmoitusosa ja kilvet pitää olla mukana. Ilmoitusosaan rasti ruutuun "liikennekäytöstä poisto", lisätietoihin joskus syyn pyytävät kirjailemaan ja nimi alle.

    Juuri vein maanantaina kahden kelkan kilvet konttorille. Pyysi lisätietoihin syyn poistolle, syyksi kelpasi "ei käyttöä". Jos sitten Joulukuun tienoilla alkaisi taas olla.
     
  11. Vanahanaama

    Vanahanaama 04Evo600&Lynx rave 150&Evinrude

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Tänään soitin sinne siakas palveluun uudestaan ja sama homma, ei osakaskoa jos ei ole liikenne vakuutusta! Kuulemma uusi käytäntö mutta ei tiedä miten uusi :O Sitten soitin tätille kuka kauppas mulle vakuutukset, se aikoi selvittää ja soittaa huomenna. Se on vaan sellanen homma että jos ei ala hommat onnistua niin firma vaihtuu :DD

    Onkos nyt joku saanu tässä lähiviikkoina IFistä sen osakaskon ilman liikennevakuutusta ja kilpiä...
     
  12. jonas

    jonas -09 re + -00 mxz

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Jos ei huvita palautella kilpiä konttorille niin kannattaa vaihtaa kesäks vakuutukset johonki sellaseen yhtiöön missä vuodenaikahinnoittelu. Esim. itellä oli viime kesänä toisen kelkan vakuutukset pohjolassa ja liikennevakuutus makso toukokuu-lokakuu 25 e. Nykyään kun ei yhtiönvaihdostakaan mene mitään maksuja niin ero kilpien palauttamiseen verrattuna ei ole suuri. Toki jos kausi on lyhyt, niin kilvet palauttamalla säästää jonkin verran. Pohjolalla korkeampi hinta on muistaakseni marraskuusta huhtikuuhun.
     
  13. Vanahanaama

    Vanahanaama 04Evo600&Lynx rave 150&Evinrude

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    No tänään se paikallinen vakuutus neuvoja soitti ja sanoi että onnistuu niinkuin ennenkin että laitanko heti osakaskon... ;D
    Myös se ämmä joka ei tuota eilen ruennu laittamaan oli laittanu jtn jämyily mailia että varmistanu vielä että se ei onnistu ilman liikenne vakuutusta...Noo, pistin takas mailia että katoppa sieltä kun mulla on jo se vakuutus ;D Ja tottakai halusin vielä selvityksen miksi kaksi ei myy vakuutusta ja kolmannella ei ole siinä mitään ongelmaa...
     
  14. karppinen

    karppinen Expedition 600 sdi

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Kirjottelehhan tännekkin sit minkä selityksen antaavat, jos antaavat
     
  15. Vanahanaama

    Vanahanaama 04Evo600&Lynx rave 150&Evinrude

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Joo, oli siinä toinenkin hassu juttu. Mulla oli viime keväänä sama tilanne, tein liikennekäytöstä poiston ja vein kilvet pois. Silloin oli 5 vuotta vanha kelkka ja en tuota osakaskoa pyytänyt mutta se jäi päälle automaattisesti ja makselin laskut siitä pois. Nyt kyselin nuilta kahdelta urpolta että miksi en saa sitä osakaskoa ilman liikennevakuutusta kun mulla oli se viime kesänäkin, täysin vastaava tilanne. Nämä molemmat lässyttää jtn että se on vahingossa myönnetty (en sitä edes pyytänyt) väärin perustein ;D

    Tänään sain mailia että vakuutus ei olekkaan ollut voimassa viime kesänä ??? Suora lainaus vakuutus akan mailista :`Osakasko ei ole ollut kesällä 2012 voimassa.` Siis laskut olen maksanut pelkästä osakaskosta ja ne on tallessakin.

    Laitoin tälläisen mailin sinne : ``Meinaatko että jos olen maksanut kelkasta osakaskoa kesällä 2012 niin ettei se korvaisikaan vaikka tulipalon sattuessa kun vakuutus ei olekaan voimassa teidän mielestänne??Onkohan mulla jotain muutakin vakuutuksia joita maksan mutta ne eivät ole voimassa? Aika mielenkiintoinen juttu...

    Soitin tänään omalle paikalliselle vakuutusneuvojalleni, hän ei nähnyt ongelmaa laittaa moottorikelkkaan osakaskoa ilman liikennevakuutusta. Aikoi laittaa samantien voimaan.

    Haluaisin vastauksen siihen että miten on mahdollista että joku vakuutus ei olisi voimassa vaikka maksan sitä parin kuukauden välein?

    T: Vanaha Naamioinen``

    Saas nähä mitä vastaa, onhan mulla kesä harrasteautotkin osakaskossa ilman liikenne vakuutusta. En tiedä että onko ne voimassa vaikka niistä maksankin laskut ;D
     
  16. k-kettu

    k-kettu Xrs egotykki

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Noh ainakin tuntuu, että if on kyllä niin p*ska yhtiö kun vaan voi olla... Tammi-helmikuun vaihteessa tarkastus mielessä käytiin konttorilla tarkastamassa että onko vakuutukset kaikki kunnossa, noh virkailija katsoi koneelta, että täyskasko löytyy.. 3-4 viikkoa sitten sitten sattui haveri--> vahinko ilmoitus. Vastaukseksi saatiin, että vakuutus ei korvaa sillä teillä on vain liikennevakuutus. ???
    Muut vehkeet on pohjolassa, sitä en omalta kohdaltani voi moittia ollenkaan, siellä sentään homma pelaa. :)
     
  17. Vanahanaama

    Vanahanaama 04Evo600&Lynx rave 150&Evinrude

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    If on ainakin tähän asti korvannut kitisemättä vahingot...Ja jenkki pelien vakuutukset on halpoja muihin verrattuna, esim. Cadillacin vakuutus oli eräässä toisessa yhtiössä yli kolmin kertainen. Kesäharrasteet vetää ifiin...Onhan tuo kelkin vakuutus siellä kallis mutta kun kilvet vie niin meidän ajokaudessa tulee hinta samaksi kun muillakin.
     
  18. kapsa

    kapsa Active Member

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    meiltä hävis maasto mönkijä joku vuosi sitten taloyhtiön tiloista. mikä ei titenkään ole liikennevakuutuksessa koska maastomönkijä kyseessä. Koti vakuutus ei korvannut mitään koska syy oli se että moottori ajoneuvo pitää varkaus vakuuttaa erikseen. No nyt kun vein kilvet kelkasta pois niin ei saa osakaskoa kun ei ole liikennevakuutusta ja yhtö on ifi ??? ???
     
  19. Jäpälä

    Jäpälä Well-Known Member

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    Kyllä kilvettömän mönkiän saa liikennevakuutettua ja itseasiassa pitääkin vakuuttaa.
     
  20. kapsa

    kapsa Active Member

    Vs: TÄRKEÄ vakuutusasia!!

    kelkkaan ei ainakaan saanut osakaskoa kun ei ole kilvissä ei ainakaan ifissä. :p
     

Suosittele tätä sivua