takapukki

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä akipalola, 13/7/11.

  1. akipalola

    akipalola Well-Known Member

    purin tuossa alustan! oli takapukki menny poikki sieltä ylä rullan juuresta rullan putki oli poikki. kyselin tuossa uutta pukkia. mun kelkka on f6 vm05 ,et onko tuo 06 pukki paremmin kestäny onko se valmiiksi vahvistettu jos ostais uuden tuon 06 pukin. onko kellään muilla menny samasta kohtaan poikki pukki.
     
  2. Antti Harinen

    Antti Harinen Well-Known Member

    Vs: takapukki

    On menny ja -06 melko samanalainen, muistaakseni eri osanumero ja ehkä vähän vahvempi...

    Mutta on noita onnistuneesti hitsattu kasaankin ja vahvistettu lisäraudalla. Samalla kuin vaihtaa sen putken sisään tulevan akselin johonkin vahvempaan tavaraan niin hyvä tulee. Tai sitten laittaa SnoPro tyyliset tuet...
     
  3. akipalola

    akipalola Well-Known Member

    Vs: takapukki

    mulla oli putken sisällä oleva akseli ehjä oli se rullien putki poikki. hitsasin sen läjään saa nähdä ensi talvena et kestääkö
     
  4. Antti Harinen

    Antti Harinen Well-Known Member

    Vs: takapukki

    Jos hitsaamalla korjaa niin kannattaa samantien vahvistaa se kunnolla, omaan tein joskus sellaiset pannat mitkä kiertää pukin ja jatkuu ylä- ja alapuolela pitkin pukkia jonkun matkaa.

    Se sisällä oleva akseli taitaa olla alumiinia alunperin ja se tahtoo joustaa niin sen vaihtaminen auttaa myös...
     
  5. akipalola

    akipalola Well-Known Member

    Vs: takapukki

    johtuuko takapukista ku mä painelen sitä alustaa, niin silloin ku telasto on aivan ylhäällä ja mä painan sen pohjaa niin ennen sitä välystä mikä on telaston ylä asennossa niin meinaa takertaa ja kuuluu sellainen ääni et joku pusla on väliä. mut ku olen vaihellu iskarin puslat uudet, ja ne tankojen puslat.alusta pelaa kyllä oikein se ääni kuuluu vain silloin ku nostaa telaston aivan ylös
     
  6. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vs: takapukki

    En kyllä ymmärrä pätkääkään, mistä on kyse, mutta vastataan jotain ja kysellään lisää.

    Voiko toi väljän puslan ääni, mikä se sitten onkaan, tulla takapukin alalinkun eturajoittimesta. Eli kun nostat perän ylös, törmää linkku alumiinitankoon ja pyrkii työntämään liukukiskoja eteen. Jonka taas etupukin rajoitinremmit ja etupukki estää.

    Takertaminen voisi tulla myös kierosta takapukin yläputkesta ja tai akselista. Mulla meni takapukin akseli ja pukki mutkalle ja vähän juntturassahan se oli. Korjaantui prässäämällä pukki suoraksi ja sorvaamalla tilalle teräsakseli.

    Pieni välys sinne jää toisaalta väkisinkin, koska reaktiotangot menevät erittäin progressiivisen geometrian vuoksi sellaiseen kulmaan jouston yläpäässä, että pienikin välys niissä tai iskarin puslissa tuntuu aika suurelta.
     
  7. akipalola

    akipalola Well-Known Member

    Vs: takapukki

    mulla takapukin yläputki poikki sieltä ylärullan juuresta, se on hitsattu kasaan on se pukki vähän kierossa vanha akseli paikoillaan mut se kevyesti pyöri se akseli putken sisällä. ite epäilen tuota takertelua pukki on vähä kierossa
     
  8. akipalola

    akipalola Well-Known Member

    Vs: takapukki

    tänään tuli laitettua uusi takapukki kelkkaan ja laitoin uuden teräksisen akselin sinne yläputkeen. mut siltiki se alusta ylhäältä takertaa ja kuuluu sellainen kolahdus ääni/väliän puslanääni. kaikki puslat on paikoillaan. on uusittu takapukin iskarin puslat ja niitten tankojen puslat.alkaa usko loppuun et mikä sitä alustaa vaivaa pitää vielä etupukki katsoa mut se ääni kyl kuuluu takapäästä. olen kavereitten f6 alustojapainellu niistä ei kyl tuollaista kolahdusta kuuluu
     
  9. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Vs: takapukki

    Voisko iskarissa olla puurot ja vellit sekasin ja se päästelis jotaki erikoisia ääniä/takertelis?
     
  10. akipalola

    akipalola Well-Known Member

    Vs: takapukki

    ei ole menny sekaisin olen joka talvi käyttäny huollossa iskarit. pari vuotta se on tuollaista takertelua pitäny muuten kyllä alusta toimii oikein se ylhäältä yrittää jumittaa.
     
  11. Apero

    Apero Well-Known Member

    Vs: takapukki

    juu mulla f6 05 takapukin putket poikki myös, huomattiin kun oltiin vaihtamassa WP:n keppejä alle, tuli putket rullien mukana.. en muista että mulla naksuis tai pitäis mitään ääntä. Samalla kyllä vaihdettiin myös etupukki ja se alalinkku kun oli nekin murtuneet...

    Samalla kysäsen, että ootteko laittaneet kierteet sinne hakaneulajousten kiristyskolmioiden putkien päihin? Vanhassa sellaiset oli, mutta uudessa putkessa ei? Siinä samaisessa takapukissa oli myös joku tekovika, koska akseli ei mennyt putken läpi, oli keskikohdalla, joku liitos, joka ei ollut osunut ihan kohilleen... Piru että on muuten kalliita nuo pukit, saisivat luvan kestää ja pitkään ;)...
     
  12. Antti Harinen

    Antti Harinen Well-Known Member

    Vs: takapukki

    Ite tein kierteet aibnkin sinne siksi että ei hakaneulan katketessa katoa se muovipalikka samalla...
     
  13. Apero

    Apero Well-Known Member

    Vs: takapukki

    samaa mietin.., mutta pitää hommata pora kierrekärjellä, kun telasto on jo paikoillaan, eikä mahdu pakkaa pyörittämään.... Eikä viitsi ottaa telaa sen vertaa levälleen että saisi lisätilaa, no kait se jotenkin lutviintuu ;)
     
  14. Antti Harinen

    Antti Harinen Well-Known Member

    Vs: takapukki

    Tai sellanen räikkämallinen väännin niin onnistuu irtotapeillakin...

    Alunperinhän siinä on sellaset jousprikat pitämässä niitä muovipalikoita, mutta ne on aika hepposet...
     
  15. makkeu

    makkeu Member

    Vs: takapukki

    Sama vika oli täällä, oli joku kyllä korjannut jo ennemmin. Paljos tollasesta takapukista joutuu noin köyhtyyn? Kun ei tunnu käytettyä löytyvän?
     
  16. Apero

    Apero Well-Known Member

    Vs: takapukki

    oiskohan ollu 200-300e välissä/ pukki (muistaakseni.....), eli 400-600e alakerran vehkeet (tais siinä olla se takalinkku mukana)
     
  17. Apero

    Apero Well-Known Member

    Vs: takapukki

    kaveri lupas tuoda oikean terän ja koneen, että saadaan sähköllä ajettua ;), eipähän tartte ihmetellä.
     
  18. akipalola

    akipalola Well-Known Member

    Vs: takapukki

    nyt ehkä löysin vian mikä siinä alustassa takertaa/kolahtaa. otin alalinkusta ne reaktiotankot pois ja sit painelin alustaa niin ei kuulunu enää sitä ääntä. joko ne tangon reijät on väliät,tai alalinkku on väliä uudet puslat kyllä laitoin niihin tankoihin. niissä tankoissa on paljon sivuttais välystä kuuluko olla.mulle pukki maksoi 170e. minulta löytys yksi käytetty pukki mikä on hitsattu
     

Suosittele tätä sivua