Telamaton vaihto Lynx Xtrim

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä tertsu, 7/12/12.

  1. tertsu

    tertsu Kelkaton

    Ikinä en ole mattoa vaihtanut ja pikusen kaipailis ohjeita operaation suorittamiseen. Sen verran kvg menetelmällä löysin jo vinkkejä, että matto löysälle ja alusta irti ja se varmaan onnistuu ilman sen kummempaa. Ilmeisesti vetoakseli pitää myös irroittaa, että saa telan koko alustan teloineen irti rungosta. Lähinnä tuo vetoakselin irroittaminen arveluttaa, eli mitä kaikkia pitää purkaa, että sen saa irti. Löytyiskö jostan ihan seikkaperäisiä ohjeita? Kaikki vinkit ja neuvot ovat nyt tarpeen. Potilas siis -09 Xtrim 600 e-tec.
     
  2. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    Vs: Telamaton vaihto Lynx Xtrim

    Alusta pois kokonaisuudessaan, äänen vaimennin pois, ketjukotelon kansi auki, lukkorengas alarattaalta pois, muovinen tulppa akselin päästä pois, jarrun suojapelti pois, jarrulevyn lukkorengas pois, jarrulevy ja koko jarru pois (voi olla lujasti laakerissa kiinni), sitten vaan nykäsee vetoakselin niin paljon jarrun puolelle, ku tulee ja puottaa ketjukotelon puolelta akselin alas ja sen on sitten kourassa.

    Maton vaihdosta on yli vuosi, niin en tarkasti muista, mutta suunnilleen noin...
     
  3. wilsson

    wilsson PRO RMK

    Vs: Telamaton vaihto Lynx Xtrim

    lämmitä sitä jarrua kuumailmapuhaltimelta niin lähtee irti siitä laakeripesästä ja kun laitat takaisin niin puhdista laakeripesä ja taas lämmön kans paikalleen niin menee helposti.
     
  4. tertsu

    tertsu Kelkaton

    Vs: Telamaton vaihto Lynx Xtrim

    Kiitokset neuvoista ! Pitääpä alkaa ruuvaamaan kun saa pelit ja vehkeet talliin. Löytyykö jostain kiristysmomentteja esim. alustan pulteille yms.
     
  5. znood

    znood Guest

    Vs: Telamaton vaihto Lynx Xtrim

    Mulla on kyl jotenkin semmonen mielikuva ettei xtrimissä tarvi änkkäriä irrottaa..
    Mut taitaakin olla mun muistikuvat vanhemmasta kelkasta ja kysyjällä uudempi :)
     
  6. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    Vs: Telamaton vaihto Lynx Xtrim

    Jos aikoo löysätä/kiristää ketjun, niin sitten tarvii äänen vaimentaja irrottaa.

    Kaivoin sulle vielä momentteja:

    -Ketjukotelon kansi 10nm ristiin (laita sitten mormaali pultit niiten alkuperäisten tilalle, jos ne vielä siinä on)
    -Jarru hässäkkä 25nm varovasti ristiin
    -Jarrun suojapellin ruuvit 3,5nm
    -Alustan pultit oon vetäny suoraan pultin mukaan normi taulukosta kattoen momenttiin.
     
  7. tertsu

    tertsu Kelkaton

    Vs: Telamaton vaihto Lynx Xtrim

    Kiitos Tommi ! Lähteekö jarrulevy irti jarrusatuloineen päivineen kun ottaa jarrulevyn lukkorenkaan ja neljä ruuvia jarrulevyn läpi irti? Sitten aivan triviaalikysymys :-[ Mistä ketjukotelon öljyt valutetaan pois? Ei sattunut pohjaproppua silmään.
    Onko ketjunkiristyksessä jotain spesiaalia vai sormitiukkuuteen vaan?
     
  8. eerote

    eerote 800 Switchback Assault 144" -13

    Vs: Telamaton vaihto Lynx Xtrim

    Pollessa oon valutellut öljyt raottamalla ketjukoteloa alareunasta, vaikka roppu löytyy. Ketjun kireydeksi olen laittanut sormimomenttiin ja sitten 1/4 kierrosta auki päin.
     
  9. tertsu

    tertsu Kelkaton

    Vs: Telamaton vaihto Lynx Xtrim

    Ööh, jarrusysteemi on tiukassa ja ei irtoa. On lämmitetty ja koitettu kiskoa käsin, sekä väännellä eri työkaluilla. Sain vissiin millin liikkuun, mutta nyt loppu usko. Jonkinlainen ulosvetäjä olis poikaa, mutta minkälainen? Ihan käsinkö tuon jarrun pitäis irrota kun lämmittelee? Kaikki muut on jo irroiteltu, mutta tuo jarrusysteemi vielä kanittaa. Virtuaalikaljat tarjoan lisäneuvoista ;D
     
  10. tertsu

    tertsu Kelkaton

    Vs: Telamaton vaihto Lynx Xtrim

    Jarrusysteemin ulosvetäjä tilattu, BRP osanumero 529036145. Saa vasta loppuviikosta, joten irroitusvinkkejä saa vieläkin antaa. Dootalkissa olikikin monenlaistakin vinkkiä, muttei vielä ole tärpännyt.
     
  11. edge 340

    edge 340 Well-Known Member

    Vs: Telamaton vaihto Lynx Xtrim

    Ootko lämmittänyt kuinka kuumaksi ? lähtenyt mulla ainakin kaikista melko helpolla..mutta kuuma sen pitää olla ja kampeat jollain tasasesti ylä että alapuolelta.
    sittenkun se jarrusatula on irti niin muista ottaa se rinkula sieltä tunnelin sisäpuolelta irti ennenku se on rikki..
     
  12. tertsu

    tertsu Kelkaton

    Vs: Telamaton vaihto Lynx Xtrim

    Lähtihän se, piti vaan kerätä vähän raivoa ja huutaa sille rumasti ;D
    Toholla lämpöä kunnolla ja isoilla rengasraudoilla kun kampesi niin jopa irtos. Pelottaa van, että särkee jotain kun alkaa isojen työkalujen kanssa touhuamaan.
     

Suosittele tätä sivua