TRA kytkimen liikkuva lautanen rikki

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Hilijanenkuiskaaja, 18/10/11.

  1. Hilijanenkuiskaaja

    Hilijanenkuiskaaja Boondocker 3700 600

    Elikkäs;

    Kelkka josta nyt kyselen; Ski-Doo Formula III, vm. 1996

    1. Näppäränä kaverina menin sitten tuhoamaan 1. variaattorin liikkuvan lautasen (siis ulkommaisin osa, jonka sivupinta ottaa hihnaan)
    2. Voiko pelkkää ulkommaista 1. variaattorin osaa vaihtaa liikkuvaan lautaseen ilman että tasapainot häviää ?

    Tuntui olevan vaikea kysymys paikalliselle jälleenmyyjälle ?

    T: Ismo
     
  2. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Vs: TRA kytkimen liikkuva lautanen rikki

    Jotku merkit tasapainoitetaan koko pakettina (esim polle), mutta TRAsta en ole varma. Epäilen kyllä että voit sen lautasen vaihtaa ilman ongelmia. Mulla taitaa olla niitä tuossa joutilaana.
     
  3. miskax

    miskax Well-Known Member

    Vs: TRA kytkimen liikkuva lautanen rikki

    itse ainakin vaihdoin ja eipä tuosta ongelmia ole ilmennyt
     
  4. Kiertokanki

    Kiertokanki Evo 500

    Vs: TRA kytkimen liikkuva lautanen rikki

    Jostain olen lukenut väitteen että kaikki osat olisivat erikseen tasapainotettuja, eli vaihtokelpoisia.
     
  5. Deippa

    Deippa Yamaha Phazer FX -07

    Vs: TRA kytkimen liikkuva lautanen rikki

    Mutta eikös niissä ole kuitenkin kohdistusmerkit että pitäis samassa asennossa kasata kun purkaakin? Ainakin tossa mulla on kohistusmerkit lautasella ja "ristikolla", mutta en muista varmaksi onko myös sisemmässä lautasessa. Tokikaan en tiedä vaikka siltikin niitä voisi vaihtaa turvallisesti.
     
  6. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

    Vs: TRA kytkimen liikkuva lautanen rikki

    Näinpä.. Väittäisin että on pakettina tasapainotettu...? Mut tää on vaan mutua...
     
  7. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    Vs: TRA kytkimen liikkuva lautanen rikki

    Myös sisemmässä lautasessa on kohdistus merkki, pieni lovi lautasen takana.

    Se on vaan kumma homma, että kun tyypit on roudannu nuita tehtaan jäliltä olevia ??? tra kytkimiä tasapainotukseen, niin heittoa on saattanut olla jopa kymmeniä grammoja :eek: Osa vaahtoaa, jos kampurassa on heittoa 6 satkua...no se on mun mielestä aika pieni vika jos kytkin vipattaa ja on 30g epätasapainossa :-\

    Minä kyllä vaihtasin sen lautasen, ja oon joskus joutunu vaihtamaankin. Sen kyllä tuntee, jos tasapainotus menee pahasti vituralleen.
     
  8. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

    Vs: TRA kytkimen liikkuva lautanen rikki

    ^Edelleen näinpä... :)

    Eli onhan niissä niitä kohdistusmerkkejä. Mutta jos kunnolla homman haluais tehdä niin paketti pitäis käyttää jossain tasapainotuksessa...
    Itelläki on kampurat, yms tasapainotettu, mutta tuntu viime talvenakin että tekarit tippuu ku joillakin kierroksilla niin paljon värinöitä koneessa, ei varmaan olis pahitteeksi että käyttäis tuon kytkimenkin tasapainotushommissa... ???
     
  9. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Vs: TRA kytkimen liikkuva lautanen rikki

    Asiasta viienteen, kuka niitä tasapainoituksia tekee?
     
  10. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    Vs: TRA kytkimen liikkuva lautanen rikki

    En tiiä suomesta muuta ku foorumilaisten mukaan Keski-suomen koneistamo, enkä tiedä heidän laitteistaan tavoista sen enempää.

    Ameriikan läänissä nuita kytkimen tasapainotuksia tekee sitten monet pajat ja rapakon takaisilta foorumeilta oon nuita tra:n tasapainotus gramma määriä taivastellu. :eek:

    Tässä yks video missä vähän havainnollistetaan tuota epätasapainoa... :eek:

    http://www.youtube.com/watch?v=t48OmERPSy0&feature=player_profilepage
     
  11. hidas

    hidas Boonboonpiipdokkeri

    Vs: TRA kytkimen liikkuva lautanen rikki

    Kuopiossa on paja joka tekee, nimeä en muista. Kesällä kyselin eri pajoilta ja niitä löytyi kohtalaisesti.
    Esim. raahen moottorikoneistamo halusi kuvat tai paikan päällä käynnin. Ei tullut käytyä/ laitettua kuvia.
    Sporttiautossa sama homma, sanoi vain että jos saa koneeseen kiinni niin tasapainotus onnistuu.

    Työpaikalla keskustelin värinä/ salakuuntelija Herran kanssa, sanoi että jos sorviin sopii niin onnistuu. Ja kertoi aika tarkasti ko. toimenpiteenkin.
     
  12. KKKP

    KKKP Well-Known Member

    Go'morgen!

    TRA tasapainotukset:

    Gt-Motor Oy
    Takkatie 13
    00370 Helsinki
    0106662445

    Nm: kkkp, eiko hei!
     
  13. Hilijanenkuiskaaja

    Hilijanenkuiskaaja Boondocker 3700 600

    Vs: TRA kytkimen liikkuva lautanen rikki

    Tere,

    mielenkiintoista juttua tuntuu olevan...ja herättääpi yhtäpaljo kysymyksiä kuin vastauksiakin.

    Tilasin sitten uuden ko. osan....paikalline JM selevitti asiaa ja tuumaili että voipi vaihtaa osan....mutta yhtaikaa sanoi jotta jos oikein kirjaa luetaan niin tasapainoitus ei kyllä tee haittaakaan :) että näin.....palailen raportin muodossa topikkiin jahka skitoo taas liikkuupi ku lunta on......

    T: Ismo
     
  14. Rammeri

    Rammeri ÄKSY H.O.r.o

    Vs: TRA kytkimen liikkuva lautanen rikki



    Pistetään tännekkin kun oli puhetta tuosta tasapainoituksesta. Oman Pollen kykä kävi mutkan tuolla keski-suomen koneistamolla ja taisivat yhtenä könttinä sen painottaa. D-päässä 2g ja N-päässä 5g heittoa. Lopputulos oli sitten molemmat alle gramma. Kynällä kirjoitetun testipöytäkirjan sai mukaan ja kustansi 96 euroa.
     
  15. frozen

    frozen Tää on se tuttu pätkä.... -13 600RE

    Vs: TRA kytkimen liikkuva lautanen rikki

    Ainakin näistä pajoista löytyy puntitusvehkeet. http://www.kuopionkonepaja.fi/koneluettelo/ http://www.tammerdiesel.fi/fi/toimipisteet.html
    Konepajalla, huhupuheiden mukaan, ei tuntus hirveesti kiinnostavan näitten harraste vehkeiden laitto...
     
  16. HTP_400CC

    HTP_400CC Indy 400 -91 Trail Delux -91 Mini-Lumikko -89

    Vs: TRA kytkimen liikkuva lautanen rikki

    Tornion Sähköpojilla onnistuu tasapainotus. Jotain 80e tunti. Tarkuudesta ei muistikuvia.
    Joskus vuosia sitten olin työharjottelemassa tuolla, niin sai edullisesti tasapainotettua yhden.
    Irto kytkimeen piti vain olla läpiakseli tai jotku tumpit kytkimen päissä jotta sai kiinnitettyä koneen rullille.
    http://www.tornionsahkopojat.fi/web/index.php?id=23
     

Suosittele tätä sivua