Tulpan/männän polttaja

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä vaeltaja, 27/11/06.

  1. vaeltaja

    vaeltaja Member

    Olen kuullut että Rotaxin 377 mallissa olis ollut mäntä/tulppa ongelmia. Onko ja mistä se johtuu ?
    Onko seikalla merkitystä jopa kelkan valintaan ja kuinka ongelma ratkaistaan ??
     
  2. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Oho! Empä oo moisesta kuullu. Sisäänajossa vähä paukahteli, mutta tuluppia ei kyllä menny.
    Onkohan sun tietolähde ryypyttäny primerillä innoissaan tjn > pokspauks.
    Ite aukasin ton 4500km kohalla ja laiton takasin kiinni. Uuvelta näytti. 1500km ajettiin tulpilla ja huviksi vaihettiin.
    Tutulla oli vm.90 3900 Syncro, kerkes ajaa 13000km eikä aukassu mottia kertaakaan. Meni sitte vaihtaan jonku 440forestfoxin ja sillä meinas itku päästä, se veti 5l enemmän soppaa sataselle.
     
  3. Jälli-Eeti

    Jälli-Eeti Lynx Re 600 Etec -12

    Minulla on tuolla koneella kelkka. Koneella ajettu nyt kohta 11 000. Viime kesänä käytin ekaakertaa koneesta kannen auki. hyvin on kone pelannut. Fööni kun kone on niin jäällä tasakaasulla ajaessa saattaa esiityä tietenki koneongelmia ku ei saa tarpeeksi voitelua. Mitään huonoa en ole tuosta koneesta löytäny muutako että vähän hengetön. ihmekkö tuo kun 368 kuutioinen mylly. Mutta mainio kone kevyeen retkikelkkailuun. Ite pitää tuolla pärjätä ja ihan hyvin menny. Pentsiiniä syö semmosen 15l/100 km reittiajossa. Uuet tulpat ostin viimetalvena ekaa kertaa 5000 km/5vuotta jälkeen, Saman verran meni yhellä varihihnalla. Br8es tulppaaneja olen käyttäny.
     
  4. PG

    PG Bomban tekeleet

    Kyllä se aika pomminvarma vehje on.
    Se mitä mäntiä mennyt, taitaa yleisin syy olla kaasarin kumikurkkujen murtuminen, tai sitten jäällä puolituntia sinkki suorana.
    Aikoinaan oma kun lähti maailmalle oli yli 10 000 mittarissa, käy ja kukkuu vieläkin.
    Niin, ja se puhaltimen remmi kannattaa joskus vaihtaa tai edes tarkastaa.
     
  5. Rave RE

    Rave RE Lynx RE 600 SDi yliyli08

    Rotaxin koneet yleensäkin harvoin polttelee siviilikäytössä tulppia. Yleensäkin noi puhallin Rotaxit on ollu tosi luotettavia. Minun vanha Enduro 500 RC (nestekone)poltti pari kertaa tulpan mut syy oli sytytinboxissa, sen kun vaihto niin jo taas meno maittoi. 8)
    Kisavehkeet sitte asia erikseen ::).
     

Suosittele tätä sivua