Turbo Yamahat

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä patsu, 6/4/06.

  1. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Vs: Turbo Yamahat

    Puhaltava vai imevä tuuletus, kas siinä pulma.
    Kai siinä hihnapöly saa kyytiä kumpaankin suuntaan, saattaa kyllä toimiakki.
    HAU,HAU,JEES,JEESHYVÄ ;D
     
  2. niemikorpi

    niemikorpi Well-Known Member

    Vs: Turbo Yamahat

    näimpä,eikö tuo ime ulkoa ja puhalla sisällä.Se on nyt nytroki puhallin jäähdytteinen ;D
    Talvella vain huomas et ku aikansa kengitti ni rupes remmi lämpenee ni jos se jäähtys joutuummin ku se sasi kylmää ilmaa eikä vain sotke sitä kone huonee kuumaa ilmaa ess ja taas ::)

    Saishan näihin niitä ventilation kittejä ostettua tai ite tehtyä,mut mut....
     
  3. Plaaf

    Plaaf Well-Known Member

    Vs: Turbo Yamahat

    Mietityttää vähän, että onko tuo puurilumessa semmoinen iso jäämöykky vain ;D Käy samallai, kun meidän ilmansuodatin kankaille..

    Toinen mikä voisi olla, että ylhäältä tulee raikasta ilmaa ja alhaalta varilta se puhaltaisi lämmintä ulos, mutta eiköhän se lämmin ilma lähe yläkauttakin pois.
     
  4. niemikorpi

    niemikorpi Well-Known Member

    Vs: Turbo Yamahat

    Joo,en tiiä et miten jäätyy sitte puuterissa..mitä testasin ni ku se tosta imi ni se puhalti sieltä jalka kolosta pihalle :)et jospasiellä ilma vaihtuu.aika umpinainen koko kone huone on vakiona,ei siellä hirveä tuuli käy.itse vain lähinnä remmin jäähdytystä varten tota kokeilen.
     
  5. Pazzi.

    Pazzi. Ex. BB Vector Mod. 144" MCX

    Vs: Turbo Yamahat

    Saattaa olla että puuterissa meno loppuu aika äkkiä vaikka minkälaisen suodattimen tuohon tekkee ::) Ja sitte on mukava kantata tuolle puolelle, muovi antaa periksi vähän nii palasia lentää ;D
     
  6. niemikorpi

    niemikorpi Well-Known Member

    Vs: Turbo Yamahat

    no no,katotaa.kuvasta ei nää siinä on 4 cm muovii matkaa.en usko että menee lumi läpi siitä kankaasta,mieluummin jäätyy tukkoon.
     
  7. antsu

    antsu Venture tfT Nytro rtxT Phazer gtT RX1 Viper MTXT

    Vs: Turbo Yamahat

    Nuo alumiinisiivet lähtee lentoon ensimmäisessä täyskaasuvedossa, toivottavasti ei sitten tarvita luuseppää....
     
  8. Luuseppä

    Luuseppä SR Viper Turbo, Nytro Turbo Mtx

    Vs: Turbo Yamahat

    Aika lähelle kytkintä nuo härpäkkeet tulee. Vähän kun kallistaa ja lämmin muovi antaa periksi niin tuuletin osuu kytkimeen ja silloin nimittäin lähtee...... ;D ;D
     
  9. Luuseppä

    Luuseppä SR Viper Turbo, Nytro Turbo Mtx

    Vs: Turbo Yamahat

    Asiasta toiseen. käytin ketjukotelon auki ja viime vuonna on ilmeisesti ollut ketjun kireys kohillaan koska ketju oli uutta vastaava. Ei mitään jäykkyyttä tai metallihilua öljyn seassa.
    Kelkka alkaa nyt kasaantua, akku pitää laittaa uusi ja tehdä kunnollinen pohjapanssari. Loppuviikoksi lupaili pakkasia tänne keskilappiin.
     
  10. niemikorpi

    niemikorpi Well-Known Member

    Vs: Turbo Yamahat

    käytetty jo useammasti pohjassa eikä mihinkään oo lähtenyt,mutta kerranko sitä ihminen erehtyy ::)
     
  11. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    Vs: Turbo Yamahat

    Mielin Ragen remmisuojaan tietokoneen 12v tuuletinta.
    Ei vaan tullut koskaan tehtyä.

    Mr Cool
     
  12. Creek

    Creek Well-Known Member

    Vs: Turbo Yamahat

    Ruotsin puolelta pro-mallin oksasilppuri kytkyttimen nokkaan 8)

    http://sledpartssweden.se/yamaha/
     
  13. Alijohtaja

    Alijohtaja ELANI

    Vs: Turbo Yamahat

    On vähän jo epätoivoista.Kannattaisiko aika käyttää säätöjen etsimiseen.
     
  14. Plaaf

    Plaaf Well-Known Member

    Vs: Turbo Yamahat


    Ei tuo nyt ainakaan huononna hihnan tilannetta, jos sinne vähän ilmanvaihtoakin saisi vai olenko tässäkin väärässä?

    Säätää voi aina ja kannattaakin, mutta ei taida olla keinoa millä näissä 270hp versioissa saisi hinan kestämään kovassa ajossa.. yli 3000km meni tuossa toisessa nytrossa remmi hyvin reitillä ja mulla mtx:ssä 200km ummella riitti :)
     
  15. jokinen

    jokinen Jurtta Racing

    Vs: Turbo Yamahat

    Laita 18 piikkinen yläratas ketjukoteloon niin ongelma korjaantuu.
     
  16. Luuseppä

    Luuseppä SR Viper Turbo, Nytro Turbo Mtx

    Vs: Turbo Yamahat

    Minulla ei ole ollut remmijumppaa, yksi remmi on täyskaasuvedossa antautunut. Kilometrejä n. 1500/talvi. Olen kyllä pitänyt niitä reilusti matkassa reissuilla mutta eipä ole ollut tarvetta vaihtaa, tosin kierrätystä olen harrastanut. Muutenkin vaihto on työläs kun on niin reilu esijännitys kakkosessa. Ylämäkiralleissa olen pyrkinyt pumppailemaan kaasua niin kone ja remmi saa hieman hengähtää välillä. Voimalinja toimii mielestäni hyvin, ehkä jää 3-400 kierrosta puuttumaan huipputehoista mutta tuota ei vielä ajossa huomaa. Sitten kun imupuoli on tukossa lumesta ja kierrokset jäävät 5-600 kierrosta alle niin huomaa selvästi voiman puutteen. Aiemmin oli Jammun omilla kakkosen jousilla katkeamisongelmaa mutta kumma kyllä, senkin huomasi lähinnä liikkeellelähdön epämääräisyytenä. Paineiden noustessa pelitti aivan hyvin.
     
  17. Plaaf

    Plaaf Well-Known Member

    Vs: Turbo Yamahat

    Tämä oli tarkoitus nyt tehdä.. Onko kukaan vaihtanut alaratasta vielä isommaksi?
    Mulla on kanssa artic catin vihreä jousi kakkosvarissa/säädettävä helix. Kytkimessä on painavat käpälät ja vähän jäykempi jousikin taisi olla sinne vaihdettu.
     
  18. Mr Cool

    Mr Cool Aina ei voi olla ensimmäinen

    Vs: Turbo Yamahat

    Se on mitä hakee välitysten vaihdolla, kiihtyvyyttä vai huippunopeutta .
    Peruskaava: jaa alaratas/ ylarattaan hampailla. Siitä suhdeluku. Ja sitten mahdollisimman
    Sopiva ( lue lyhytlenkkinen) ketju.

    Mr Cool

    Bw. Niitä suhdelukuja saa aika monilla rattailla samanlaisia...
     
  19. Luuseppä

    Luuseppä SR Viper Turbo, Nytro Turbo Mtx

    Vs: Turbo Yamahat

    Minulla on ilmeisesti RTX:n vakiovälit kotelossa eli 21/39, välitys on siis 1:0,538. MTX:ssä on 18/40 eli 1:0,45, onpa iso ero! Prosenteissa 16,5%. Epäilyttää että oma menisi herkästi ylikierroksille noilla väleillä. Pitää ehkä kokeilla 19 yläratasta, silläkin tulisi jo 10% muutos. Toisaalta minulla on rtx:ään verrattuna 7-piikkiset vetarit, sehän lyhentää välitystä myös. Toisaalta eikös MTX:ssäkin ole nuo pienet vetarit?
     
  20. Plaaf

    Plaaf Well-Known Member

    Vs: Turbo Yamahat

    9piikkiset ja 3" jaolla siellä pyörii.

    Kulkua tuntuisi olevan sen verran, että ei kuskilla kantti kestä mennä seisaaltaan kovempaa. 140km/h keulien ja vielä haluaisi mennä kelkka kovempaa :) Minulle kyllä riittäisi hyvin tuo 140km/h huiput aivan hyvin.

    Tuolla mun kelkalla voi oikeastaan ajaa vain seisaaltaan ja aika kiikkerä silloinkin viedä.

    Justiinsa kattelin niin tässä -08 mtx:ssä pitäisi olla välit vakiona 22/40 eli reilusti saa alkaa lyhentelemään.
     

Suosittele tätä sivua