Turboa hankkimassa rx-1 mountainiin..

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä jansback, 20/1/10.

  1. jansback

    jansback ei merkillä niin väliä kunhan on YAMAHA

    oorait eli olen tässä suunnitellut alkavani turbottamaan omaa rx:sää ja mietin jos sen ite laittaisin tulisi kummasti edullisemmaksi kun ei kai siihen mitää ruudinkeksiää asentamiseen tarvita?? onhan noita kaikenmaailman crossipyörinen ja autojen moottoreita käytettyä auki..

    mutta mistäs semmosta kannattaisi alkaa tilaamaan? ruotsista? jenkeistä? vai onko sarrelta sen kalliimpi osaisko kukaan hinnoista selvillä oleva sanoa?
     
  2. jabakanada

    jabakanada 5900 GLX

    Vs: Turboa hankkimassa rx-1 mountainiin..

    Onko kaasari vai ruisku? Ootko massimiehiä vai tavallinen persaukinen tallaaja? Haluatko välttämättä paketti-uuden vai kelpaako käytetty? Onko merkillä väliä? Taka-turbo, etu-turbo vai keski-turbo? Paljo haluat tehoa? Mitä oot valmis tekemään konepuolelle? Paljo saa maksaa kaikkiaan (moottorin modaukset, voimalinja, vetopyörät?, mittarit[ahtopaine ja seos vähintään ni ei oo ihan leikkimistä säätäminen ja sen kamppeen kanssa eläminen])

    Noihin ku vastaat itelles ja vaikka tänne ni voi alkaa hahmottelemaan vaihtoehtoja käytetystä sarjasta uuteen sarjaan. Halvimman miltei täyden (joitain klemmareita ja letkuja uupui) takaturbosarjan oon bongannu 1000 dollars.
     
  3. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Vs: Turboa hankkimassa rx-1 mountainiin..

    Joo,
    ja helepommalla saat sen Turpon, kun tutkit Ruotsin kelkkapalstaa ja ostat "valmiin" turbo-RXsän.
     
  4. jansback

    jansback ei merkillä niin väliä kunhan on YAMAHA

    Vs: Turboa hankkimassa rx-1 mountainiin..

    sori en huomannu laittaa tosiaa vuosmallia.

    Elikkäs mulla on -07 ruisku rx-1mountain ajanu nyt reilu 4000km näin btw, iha persjalkanen :) ei kai sen tarvi olla välttämättä uusi kannattaako ostaa käytetty (hinta) tarviiko heti huoltaa? mitä merkkejä suosittelet? oon miettiny mcxpressiä. taka turbo varmaan ei tarvi alkaa modaamaan penkkiä kun haluan pitää turbon "piilossa" saa kiusata muita... se pienempi sarja riittää siinä jtn 240-290hp säädettävissä mitä nyt on lukenu noita sivuja. mitä kaikke muuta kone puolelle pitäis tehä kun vaihtaa kansipahvi suodatinhässäkkä turboa varte? ja tottakai ne mittarit pitäis laittaa että näkee kaiken toimiva oikein :) varmaan kytkimen painoja sun muita pitäis vaihtaa ja mullaha on jo läpivetävät kun on uudenmallin mountain! uus 290hp sarja maksais asennettuna sarrelta ja säädettynä kaikkine hilpeineen kumminkin jtn 6000€oon kysyny
     
  5. jansback

    jansback ei merkillä niin väliä kunhan on YAMAHA

    Vs: Turboa hankkimassa rx-1 mountainiin..

    jabakanada muuten hei laitatko mulle vaikka yvllä sen linkin n.1000dollarin takaturbosta sitte samalla?
     
  6. jabakanada

    jabakanada 5900 GLX

    Vs: Turboa hankkimassa rx-1 mountainiin..

    Elä elä Tapas manaa, ku se rakentelu on harrastus ja ajaminen sitte sitä nannaa 8)
     
  7. jansback

    jansback ei merkillä niin väliä kunhan on YAMAHA

    Vs: Turboa hankkimassa rx-1 mountainiin..

    Juurikin näin... pitää olla jotain pientä hommaa aina näin vapaa ajalla kun kellkka kotona ja lomilla sitte lappiin matkaan täältä espoon suunnalta :) mukava ois jotain ähertää tallissa
     
  8. jabakanada

    jabakanada 5900 GLX

    Vs: Turboa hankkimassa rx-1 mountainiin..


    Snowestin foorumilla oli yhellä liikkeellä kaks Benderin käytettyä takaturbosatsia myynnissä (siis ihan normaalilla yksityisten myydään palstalla) Kirjaudu Snowestiin ja ala laavata myydään palstaa.

    http://www.snowestonline.com/forum/forumdisplay.php?s=e11b03bfad00e0b303bba69cb3371ad3&f=140

    Nuo sarjat oli vanhoihin kaasarikoneisiin. Noihin ruiskuihin ei löydykkään enää niin halvalla sarjoja, ku ne on vielä porukalla ajossa. Kaasari RX:iä alkaa vissii olla jo aika paljo jenkeissä romutuksessa ja purussa ni niitä turbosarjoja sekä palikoita jää tarpeettomiksi. Eihän 4-pyttysellä kaasarikoneella aja enää kukaan muu ku persaukinen suomipoika :-X.

    Ruiskukoneeseen menisin kyllä helppoa tietä ja ostaisin MCX sarjan rajan takaa kerran takaturbo käy. Madalla puristukset shimmilevyllä älä päällekkäin ladotuilla orkkistiivisteillä, siis jos meinaat 290hp kutitella myllystä. Vaarana, että pullahtaa pihalle jos vähänkään huonosti on kansi kirrattu. Sitte koneesta pitää vielä muuttaa vähä imunokan ajoitusta, mutta mulla on sulle kuvalliset ohjeet sekä video (Alpine-turbosatsin asennusohje DVD) siihen hommaan kuhan tulee ajankohtaiseksi. Kannen kirimishommiin tulee ohjeet uuden sarjan mukana, mutta siihenki mulla on toimiva tyyli vakio pinnapulteille. Laittasin kyllä ARPin pinnapultit noille 290hp tehoille, maksaa jotain 200 taalaa muistaakseni.
     
  9. jansback

    jansback ei merkillä niin väliä kunhan on YAMAHA

    Vs: Turboa hankkimassa rx-1 mountainiin..

    oorai no mutta eikös siinä mcxpressin sarjassa tule jo paksumpi kansipahvi mukana? esim tossa ainakin näyttäs oleva http://www.mcxpressturbos.com/yamaha_apex_snowmobile.html
    ja ei se nyt pakko ole olla se 290 mutta ainakin se reilu 200 tarttis saada irti. ja koitan muistaa että sulta saa sitte lisä apua kun tarvista. kiitos :)
     
  10. jansback

    jansback ei merkillä niin väliä kunhan on YAMAHA

    Vs: Turboa hankkimassa rx-1 mountainiin..

    voisitko jabakanada laittaa linkkiä mulle hyvistä osto paikoista jos satut tietämään sellaisia? mistä oot omasi hommannu kun eikös sulla ollut turbo warrior?

    saa tietenki muutkin ehdotella hyviä ostopaikkoja/sivuja :) kiitos
     
  11. jabakanada

    jabakanada 5900 GLX

    Vs: Turboa hankkimassa rx-1 mountainiin..


    Olen niin kädetön kelkkojen kanssa, että ostin valmiiksi turbotetun. Sitte piti hommata kättä lisää, jolloinka purin sen osiksi ja turbotin uudelleen paremmin. Nyt jo melkein valmis. Yhtä cooleria huutais, ku sais sen Suomeen.

    Selaile noita snowestiä ja totally yamahan turbotopiikkia ni sieltä ne hommat alkaa hieman aukenemaan.

    Siellä on monen jannun allekirjoituksessa linkki firman sivuille. Esim. Ted Jannetty jne jne...
     
  12. jansback

    jansback ei merkillä niin väliä kunhan on YAMAHA

    Vs: Turboa hankkimassa rx-1 mountainiin..

    oorait yritetään ootta selvää vaikka ei englanti ole vahvalaji :) mutta jos ne jotka on hommaillu turboja niin viittiis pistää hintaa paljo on maksanu ja mistä on turbotusosat hommannu ja jos on liikkeessä laitettu paljonko tuli hintaa asennuksineen. olisin kovin kiitollinen.
     
  13. jabakanada

    jabakanada 5900 GLX

    Vs: Turboa hankkimassa rx-1 mountainiin..

    Siinä sitä kieltä oppii samalla ku tolskaa menemään rohkeesti.... Tietyn sanaston ku opit ne sitten son ku vettä vain ;)
     
  14. jansback

    jansback ei merkillä niin väliä kunhan on YAMAHA

    Vs: Turboa hankkimassa rx-1 mountainiin..

    no näinhän se tietenkin on juu :) oppia ikä kaikki...
     

Suosittele tätä sivua