V-maxin suksien haritus?

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä moukka, 30/8/06.

  1. moukka

    moukka Kelkaton on munaton..

    Eli hankkimaani -98 xtc 700:een tuli tukivarsien vaihto ja ajattelinpa udella, ku joku kuiteski tietää, että paljonko sen suksien harituksen pitäs sitte olla levossa ku istuessahan se kuites vähä levenee?Jotakin kokemuksia kyseisestä pelistä ja huoltoon liittyvää ois kiva kuulla, et mikä tos 9000km;n kohdalla aiheellista huollon kannalta vakitoimien lisäksi olisi yms? Jäähdytysneste vailtuu tosi hitaasti, eli vuotokohta vaikee paljastaa,jotain niksiä olemas?En ole täl yksilöllä vielä metriäkään lumella ajanut, mut peruskunto tuntuu ihan hyvältä ja konetta olen kuullut kestäväksikin kehuttu.
     
  2. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Laita haritukseksi ensin vaikka 6mm (ohjainraudoista mitattuna).
    Itse kyllä suunnittelisin mäntien vaihtoa 10tkm paikkeilla ihan vaan varalta. Toi nesteen häviäminen voi johtua vuotavasta kannentiivisteestä, jos sitä ei valu mihinkään.
     
  3. moukka

    moukka Kelkaton on munaton..

    Kiitti palautteesta.Kyl sitä nestettä alko löytyyn ku aikani olin lehtiä alla pitäny.Tulee vaan ikäänkuin astinlaudan ja syylärin välistä???? ja ohjautuu kelkan asennon mukaan tippasemaan jommastkummast päästä syyläriä.Joutunen irrottaan syylärin ikävä kyllä...Mitäköhän tommonen triplasatsi mäntiä mahtas kustantaa,jos joskus ajattelis vaihtoo(jos kelkan arvokaan enää sillo sallii)?Ilmeisesti luja kampe ku juuri kellään ei kummenpia huoltoneuvoja oo....kehuakki saa..
     
  4. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Sulla on voinut murtua astinlaudan syyläri siitä telaston pultin kohdalta. (astinlaudat notkuu ja murtaa syylärin)
     
  5. moukka

    moukka Kelkaton on munaton..

    helevatan hyvä kommentti Reiska,Tulin samaan tulokseen ku aikani leikin Wc-ankkaa kelkan alla.Onnex mulle on tulossa astinlautoihin vahvikkeet kaverilta ku itelleenki aiko tinaa sellaset.Kai ne laudat pehmenee ku aikansa patikoita hakkaa.Mun kisa-aikoina melkeen kaik oli vielä ilmavehkeitä, mut pitäs kyl logiikan itelläki pelata, vaan tommonen 90 kiloo grillattua makkaraa kesää kohden vienee kapasiteetin atk:lta..
     
  6. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Mulla repesi nuo syylärit kanssa siitä takapukin kiinnikkeen kohdalta.
    Me laskettiin nesteet pois, päästettiin alustan takapää irti rungosta ja vedettiin Tigillä sauma halkeamien päälle. Sitte kokoon ja jopas kesti. Aikaa meni muistaakseni noin puoli tuntia.

    Seuraavassa rungossa laitettiin astinlaudan ulkolaidan putken sisälle tiukka rosteriputki joka taivutettiin ja hitsattiin takapuskuriin kiinni. Eipä repeillyt enää takasyyläreistä... Etummaisen syylärin kanssa meniki sitte jo kokonainen vuorokausi...
     
  7. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Tapana on myös katkaista syylärin 'kantti' siitä takapukin pultin kohdalta, niin ei nitkuta itse syyläriä, vaikka astinlauta pääsee elämään.
     
  8. moukka

    moukka Kelkaton on munaton..

    Sepä vois olla asiaa tuokin konsti..
     
  9. TripleMax

    TripleMax Yamaha V-Max 700


    Mulle tehtiin maksin syyläreihin just tuo kantin leikkaus ja tekijä lupasi ettei porsi enää siitä.
     

Suosittele tätä sivua