valot palaa

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä makevuan, 9/1/11.

  1. makevuan

    makevuan Member

    Xlt polaris vm:94 tykkäs sitten ruveta polttamaan h4 polttimoita ihan urakalla. Poltin palaa 10s ihan normaalisti kunnes tulee "xenon" efekti eli kirkastuu ihan mielettömästi. Ja palaa sinisellä "hehkulla" kunnes posahtaa.
    Vissiin saa aivan liian korkean jännitteen. Hauskinta on ettei yleismittari anna lukemia kannasta mitattuna.
    2 jännitteen säädintä poltettu. Pääseeköhän staattorin vaihtoon?. Kun ei ole johdoissakaan murtumia eikä nirhautumia. Ainiin. Vika ilmeni kuomun takaisin asennuksen jälkeen. Eli wtf?.
     
  2. kintzu

    kintzu New Member

    Vs: valot palaa

    Makevuan huomaa mittailla AC:llä kans, kun ei välttämättä näy DC:llä..

    Mulla varmaan samaa ongelmaa polaris xlt -98, yhden bulkki regulaattorin jo ilmeisesti käräytin kans, tuol toisessa keskustelussa vihjailtiin ettei toi varaosa regu kestä, vaan tarviis ostaa polariksen orggis joko purkaamolta tai uutena..

    Sit tuolla paikallisessa polaris varaosa tiskissä kaupattiin kans tasasuuntaajaa, mut oli kyl ihan eri näköinen kun mulla, mitattiin jopa se ja vois olla ehjä, toki siinä samalla huomasin että circuit breaker:n liitin oli murtunut irti, pika fiksasin sen mittailua varten, mut ei vaikuttanut jännitteseen enää, liekkö rikkonut jotain?

    Jännitettä mittailin valojen liittimestä, noin 15V-18V AC:tä, osaako joku varmuudella sanoo, et onko näissä AC vai DC valoilla? Kun tolla alkuperäisellä pätkivällä regulaattorilla näyttää välillä 12V AC:tä. Mä en tajuu, onko mulla useampi pätkivä osa? (regu ja tasasuunnin)

    Löytyykö tietoo, sähkökuvia tai muuten hyvää matskuu aiheesta?

    Osaako joku kertoo mitä toi circuit breaker muuten tekee?
     
  3. kintzu

    kintzu New Member

    Vs: valot palaa

    No laitetaas tähän ratkaisu ainakin omaan pulmaani, mulla ainakin ilmeisesti toi varaosa jännitteensäädin (snopro) ei kestänyt kuin 10s!!! Se mikä eniten harmittaa niin oli se että toi snopro rikkoi myös noita valoja ja toi uuden oireen vian etsintään (en suosittele kenellekkään noita) :mad: Nyt purkaamolta käytetty orggis toiminut ensimmäiset 100km, joka siis olisi ollut kokonaisutena halvempi kuin snopro ja parit valopolttimot yhteensä (ja sain vielä ihan yhtä nopeasti).

    Eli kertauksena opittua, sähköjärjestelmä ainakin valojen osalta AC:tä:
    Alkuperäinen oire, valojen himmeneminen, jännite 3V tai 12V AC:tä, korjaukseksi olisi riittänyt regulaattorin (jännitteensäädin) vaihto orggis osaan.
    Snopro:eek:n jännitteen säätimellä jännite 15V-18V AC:tä. (rikkoi etupolttimoita) :mad:
    Ilman jännitteen säädintä tyhjäkäynnillä valojen liittimeltä mitattuna 24V-30V AC:tä.
    Purkaamolta hankitulla regulaattorilla 12V AC:tä :D

    Mainitsen tässä vielä regulaattorin sisältä kiiluvasta valosta (sen näkee kun katsoo 4 reikäisen liittimen suunnasta), minulla molemmat orggis osat, sekä toimiva että pätkivä kiiluu orassina, joissakin keskusteluissa puhuivat että ehjässä osassa kiiluu vihreä, tätä on minä saanut aikaiseksi, liekkö purku osani jo paremmat päivänsä nähnyt..
     

Suosittele tätä sivua