Varkauden ympäristö

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä Dragster, 1/11/06.

  1. Miikaz

    Miikaz Well-Known Member

    No lähetään vaikka ens viikonloppuna porukalla kattomaan miten sinne pääsee ja siitä sillan altahan minä lähden. Kuntorantaan/portinsuuntaan puurtilasta pääsee kun voi ajaa väylän yli timoselän etelä päästä. Vaatisi vähän pakkasta ja lunta lisää. Laivoja ei ole ajanut viikkoon mutta ei ole väylä vielä turvallisesti jäätynyt.
     
  2. JaniU

    JaniU Lynx Enduro Sport '05

    Eli ajeletko jostain maita pitkin? Kun alhaalta päin et varmasti pääse kun siellä on toi kopolanvirta ja se on ihan sulasulasula... ja siellä ylhäällähän on just sit noi laivahärdellit, kanavaa (pussilantaipale) sun muuta mitkä on kaiketi myös ihan sulat.
    Ihmemies! :)

    Sinne alaspäinhän ne sun jäljet siitä sillalta näyttäs menevän, mut en mä vaan keksi minne sä sinne meet ja mistä pääset toiselle puolelle...
     
  3. lynx 250

    lynx 250 Lynx boondocker 800 -14/15

    Käytiin mu-keskuksessa ajelemassa ;D

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  4. tuovmar

    tuovmar Member

    Tuli ajettua tänään Timolasta porttiin, aika selviytymistaistelua kyllä oli. On tuo reitti sen verran kivikkoon ja kannokkoon viety, et pitäis varmaan olla metri lunta et kunnolla pääsis. Ihme et on vielä kelkka ja mies yhdessä kappaleessa. Timolassa oli noin 1.5km ihan mukavaa reittiä sen ekan hakkuuaukeen jälkeen, pientä pattia oli siinä, pääsi ekaa kertaa kokeilee REVillä seisaaltaan ajoa. Siellä Huruslahden hakkuualuella on yks niin syvä oja et sitä ei pääse takas tulemaan, piti kiertää tien kautta.  Mattoa ja ohjainrautoja en edes vilkaissu reissun jälkeen, ettei vaan tulis paha mieli. Lunta lisää ja äkkiä, pliiss!! Ps. vähänkö kateellisena katsoin niitä hiihtolatuja, aijai ku olis nuo kelkkareitit yhtä hyvillä pohjilla, niin pääsis jo kunnolla ajamaan, mut se on vain toiveunta vaan.
     
  5. Miikaz

    Miikaz Well-Known Member

    Kyllä ajetaan maita pitkin niiku jo totesitkin että jäitäpitkin ei pääse.
     
  6. JaniU

    JaniU Lynx Enduro Sport '05

    Ah ok :)
    Siinähän pitää sit mennä "ison" tien yli ja kaikkee... taitaa olla oikein salainen reitti, mut katotaan joskus! ;)
     
  7. Kassikunkku

    Kassikunkku Well-Known Member

    Miten onko jampat Varkaudesta menossa kelkkakunkkuun tahkolle?

    Itse en ole kelkkaa edes vaivautunut Varkauteen tuomaan lumen puutteen vuoksi. Kannattaa heittää koneet kärriin ja kohti tahkoa. Siellä alkaa jo lunta olemaan.
     
  8. JaniU

    JaniU Lynx Enduro Sport '05

    Anto ehkä 5cm viime yönä, kerrankin hyvillä mielillä lumitöitä sai tehdä... vaan eiköhän toi kohta taas sulata... lisää sais kyllä tulla vähän reilumminkin!
     
  9. Kassikunkku

    Kassikunkku Well-Known Member

    No kyllä täällä jo varovaisesti voisi ajella.. Mutta edelleenkin liian vähän.. Missähän Varkaudessa olis kelkan säilytys mahdollisuus? Ei paljon rivarien pihoilla ole tilaa pitää kärriä. Jonnekkin pitäis saada säilöttyä.. Ja jotain korvaustakin voisi suunnitella.
     
  10. lynx 250

    lynx 250 Lynx boondocker 800 -14/15

    Kelkat kärrillä tahkolle jos siellä nyt silloin on tarpeeksi lunta. Tai sitten menee pelkäksi lasketteluksi jos ei lunta ole.
     
  11. lynx 250

    lynx 250 Lynx boondocker 800 -14/15

    Olitko JaniU kostonselällä Pieni-Säyne saaren rannassa? Ajeltiin dragsterin kanssa siitä ohi ja näytti lynxi ja revi olevan parkissa siinä. ;D
     
  12. JaniU

    JaniU Lynx Enduro Sport '05

    Mä tiedä missä olin, mutta Varkaudesta Heinävedellä käytiin, Miikazin ja Tkain kanssa. Minun lynksin tunnistaa siitä että siinä ei ole oikeastaan mitään tarroja, sinipunanen...
    Ja prkleen paskat tulpan hatut eräs mulle suositteli ja möi, kummatkin hajos matkan varrella - onneks Miikalla oli nippusiteitä :)
     
  13. kaasu

    kaasu Well-Known Member

    meneeks heinäveden reitiltä merkattu reitti varkauteen? Ja kuinka pitkä matka suunilleen? tarkoitus ois ajaa talven aikan polvijärvi-heinävesi-kuopio-tahko-numeres-polivärvi reitti, jos vain mahdollista on. tulis vaan lunta vielä reippaasti lisää!!
     
  14. lynx 250

    lynx 250 Lynx boondocker 800 -14/15

    Kolisko kivet pahasti reitillä vielä..? Et sitten ilmeisesti ollut sinä, joku sinipunanen lyne kylläkin..
     
  15. Miikaz

    Miikaz Well-Known Member

    Mukava reissu oli tänää ja kiitokset ajoseurasta JaniU ja Tkai. Tais tulla 100 mailia mittariin lisää. Reitti oli parempi mitä kuvittelin, mutta kyllä sais tulla lunta reilusti lisää. Kivet kolisee...
     
  16. JaniU

    JaniU Lynx Enduro Sport '05

    No kyllähän siellä vielä vähän kolisee ja paikkapaikoin vähän hankaliakin paikkoja... ja vettä, mutta kuitenkin about ajettava.

    Joo ja sori vaan Miika kun olin jarruna ;) Ei kestä kunto ja on puolsokee... niin ja toinen kerta (ikinään) kun kävin Heinävedellä asti (oliko peräti neljäs tai viides kun ylipäätänsä kelkkaan koskenut :))
     
  17. TKai

    TKai 600 RE '17 & '15

    Kyllähän siellä niitä merkkejä on. Eipä siellä juurikaan muita jälkiä ole, joten aika hankala on eksyä. Metsäpätkät on sitten melko hitaita ajettavia. Taisi olla trippimittarissa noin 50 mailia Heinäveden Nesteen pihassa, kun Varkaudesta täydellä tankilla lähdin.

    Reittimerkkejä on tarkoitus tulevaisuudessa lisätä nykyisestä...saisi vaan paikalliset villit uraa käyttävät liittyä kerhoon myös!
     
  18. wildchild

    wildchild Lynx enduro 550f -03

    Kaasu ootko polvijärvelt päin ?
    Mun ois tarkotus lähteet tonne polvijärvelle päin kun meidän mökki on siel.
    Onko siel minkälaiset reitit ?
     
  19. kaasu

    kaasu Well-Known Member

    joo polvijärveltä olen! Esim kylältä st1 pihasta on kätsä lähtee jos ei ennen ajellut. Ihan mukavat reitit, jos on lana liikkunat ja ajeleehan noita vaikka lanaa ei oo näkynytkään. Reitti menee polvijärveltä huhmarille ja sieltä joko jäätä pitkin kontiolahteen tai maastoa pitkin ylämyllyn shellille. Matkaa kylältä shellille tulee n. 40km. Shelliltä taas jatkuu liperiin ja sieltä epävirallinen pätkä sarvikumpuun !! Eli varkaudesta pääsee polvijärvelle matka vois olla jotain 200km. Iköhän ajeta vaikka polvijärveltä varkauteen kun myö tiedetään reitit täältä ja sinä heinävedeltä eteenpäin? tai varkaudesta polvijärvelle kans käy!! Missäs päin polvijärvee mökkisi sijaitsee.
     
  20. wildchild

    wildchild Lynx enduro 550f -03

    Kinahmossa päin mökki.
    En tiiä viellä tota reittiä Heinävedelt eteenpäin ;D
    Eka vuos mulle, mutt eiköhän tuo täs kohta ala selvitä.
    Onko Outokummun kautta reittiä ? Siit saattas tulla vähän lyhyempi matka.
     

Suosittele tätä sivua