Vectorin etutukivarsiin rasvanipat,tarviiko??

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä aavvee, 9/10/10.

  1. aavvee

    aavvee Lynx Gl3900 Syncro -89

    Sattu tuosa Motoroisa viime viikola uus Apexi silimään ja hokasin että sinnehän on ruuvvattu rasvanipat ylä ja alatukivarsiin moottorinpuolelle,käväsin sijottamassa Vectoriin rasvanipat itekki mutta ei sattunukkaan olevan semmoset kartiomalliset jotka ois kiristyny ilman kierretappia ja mikkiliimaa en rupia sinne tohoraamaan ja haluttais jo niputtaa tuo keula tännään uusilla puslilla,kysymys siis kuuluuki onko käytännön merkitystä?miksei ole alakujaan tehtaalla näin toimittu. ??? ???
     
  2. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Vs: Vectorin etutukivarsiin rasvanipat,tarviiko??

    Suosittelen lämpimästi nippojen laittamista.Mulla on nipat jokapaikassa ja kaikki puslat on tinapronssia ja 3cm pitkät.Viime talvi oli ensimmäinen kun ei tarvinnu etupään väljien kanssa taistella ja ne eturungon läpi menevät holkitkin pysy täysin suorana.Yleensä niitä on mennyt kaksi sarjaa talvessa kun ovat niin mutkalle hakkautunu ettei pultit ole tullu enään läpi ???
     
  3. aavvee

    aavvee Lynx Gl3900 Syncro -89

    Vs: Vectorin etutukivarsiin rasvanipat,tarviiko??

    Tänks tämäpä selevä,tännään ei ennää kehtaa tuonne talliin lähtiä nahuaan eli jääpi huomiseksi...miksihän eivät ole tahtaalla jo laittaneet jos kerran säästää noinkin paljon puslia. ??? ???olikos sulla muutes mitä mallia ne nipat??
     
  4. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Vs: Vectorin etutukivarsiin rasvanipat,tarviiko??

    Suorat kartiokierteellä ja mullahan on etu ylätukivarsien uloimmissa päissä säädettävät uniball nivelet.
     
  5. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Vectorin etutukivarsiin rasvanipat,tarviiko??

    Muuan tuttu tuumasi niistä rasvanippojen laitoista että oli laittanut ja ihmetellyt että kun menee tuubi kaupalla vassua, meni niihin poikittaisiin varsiin rasvaa jonkin reiän kautta aikalailla.... Itsellä olisi tuo rasvanippa homma myös edessä.
     
  6. aavvee

    aavvee Lynx Gl3900 Syncro -89

    Vs: Vectorin etutukivarsiin rasvanipat,tarviiko??

    Mulla ne reijät ummessa senverran käväsin tirkistelemässä
     
  7. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Vs: Vectorin etutukivarsiin rasvanipat,tarviiko??

    Eipähän v.ttu ruostu ainakaan ;D Mulla menee ne puslat noitten poikittaisten yli.
     
  8. aavvee

    aavvee Lynx Gl3900 Syncro -89

    Vs: Vectorin etutukivarsiin rasvanipat,tarviiko??

    Mulla ei ollu ite noi tukivarsien puslat pahassakaan kunnossa,ei oikeestaan palijoa uutta hävenny mutta rungonpuoleiset oli aivan järkyttävät,tai siis mitä niistä oli jälijellä... 8)
     
  9. käntsä

    käntsä Member

    Vs: Vectorin etutukivarsiin rasvanipat,tarviiko??

    Ostelin omaan vectoriini kaikki muovipuslat (maksoivat n.140€)sekä asensin joka tankoon rasvanipat siinä toivossa ,että nipat kestäisi edes jonkin aikaa tiukkana.Minusta ainakin moiset muovitulpat on kohtuuttoman kalliita.
    Oisko alunperin suunnittelukukkasen takia nipat jäänyt laittamatta tai sitten vaan on haluttu pitää varaosakauppa kukkeana,mene ja tiedä?.
     
  10. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Vectorin etutukivarsiin rasvanipat,tarviiko??

    Onko tietoa että löytyiskö jostain valmiita kohtuuhintaisia puslasettejä etupäähän sisältäen sisemmät ja ulommat puslat?
     
  11. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Vs: Vectorin etutukivarsiin rasvanipat,tarviiko??

    No esimerkiksi tuolta->
    http://www.blocket.se/vasterbotten/Yamaha_RX_RS_FX_Nylatron_Framvagns_Bussningar_24943830.htm?ca=1_8&w=3
     
  12. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Vectorin etutukivarsiin rasvanipat,tarviiko??

    Hintaakaan ei ole kuin 85€ setti jos kerran nuo alkuperäiset maksaa 140€ eipä ole kannatusta muovisia ostella ja tottakai lisäksi vielä nipat kaikkiin mahdollisiin kohtiin. Pitääpä joku ilta purkaa kelkan etupää palasiksi ja kattoa mitä se on syönyt.
     
  13. Rauta

    Rauta Well-Known Member

    Vs: Vectorin etutukivarsiin rasvanipat,tarviiko??

    Mulla taas on sorvattu nylonista ne holkit, tuntuis kestävän aika hyvin, oon kyllä
    suihkutellu sinne myös wd40:istä aina välillä.
     
  14. pottu

    pottu Guest

    Vs: Vectorin etutukivarsiin rasvanipat,tarviiko??

    Sitten lopussa ,kun ei kehtaa vaihtaa puslia ajoissa niin eturunkoon hakkautuu reijät soikeaksi. sitten ne on porattava isommaksi ja puslitettava juuri jostakin pronssista tai kerrosmetallista. Hyvä ois kerralla sorvuuttaan kaikki puslat juurikin näistä ja asentaa samalla ne rasvanipat sinne niin kestää ajaa paremmin. Juuri näin kuin paikkari on tehnyt, minulla alustassa tälläiset puslat ollut jo useamman talven ja kun rasvaa usein niin ei ole kulunut puslat yhtään.Keula on tekemättä ,jos sais aikaiseksi voisi täksitalveksi tehdä keulan myös.
     
  15. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Vectorin etutukivarsiin rasvanipat,tarviiko??

    Onko kenellänkään noiden puslien mittoja tallessa paperilla tai koneella taikka jollakin pajalla valmiina että voisi kotimaassa teetättää tuollaisen puslasarjan mieluusti jättäisin eurot itse kainuuseena/suomeen taikka edge samille kyselyä mitä maksaa.
     
  16. znood

    znood Guest

    Vs: Vectorin etutukivarsiin rasvanipat,tarviiko??

    Jos laittaa olkatapin puolelle nipat niin alempi nippa on hyvä olla 90asteen mutkalla jotta mahtuu rasvailemaan.
     
  17. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Vs: Vectorin etutukivarsiin rasvanipat,tarviiko??

    Kyllä siellä ihan suora toimii. Pistän kuvaa ku saan taas kamppeen kasaan.
     
  18. znood

    znood Guest

    Vs: Vectorin etutukivarsiin rasvanipat,tarviiko??

    Laita ihmeessä. Itse vaan päädyin tuohon tulokseen kun joskus asentelin nippoja.
     
  19. Rauta

    Rauta Well-Known Member

    Vs: Vectorin etutukivarsiin rasvanipat,tarviiko??

    Ei oo mittoja tallessa, millin seinämällä olivat, 17mm ehkä ulkohalkaisija ja pituutta tais olla16mm, olake
    tais olla 21mm. Ehkäpä kahta eri kokoa piti olla eli ei mitään muistia ;D= ota auki ja mittaa!!!!!
     
  20. aavvee

    aavvee Lynx Gl3900 Syncro -89

    Vs: Vectorin etutukivarsiin rasvanipat,tarviiko??

    Joo kahta eri kokosta ja pitusta on nuo rungonpuoleiset puslat vaan eipä muista mittoja ei...
     

Suosittele tätä sivua