Vm 97 enduron ohjainraudat

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Lauri, 16/1/07.

  1. Lauri

    Lauri Member

    En löytänyt haulla mitään vastaavaa niin ajattelin aloittaa uuden aiheen.
    Tänään kun lunta tuli sen verran että uskalsi hieman kelkkaa koittaa, huomasin että ohjainraudat on loppu, kelkka ei käänny mihinkään.

    Olen vasta-alkaja kelkkailussa ja tarvitsisin hieman tietoa mistä / millaiset ohjainraudat tuohon kannattaa ostaa?
    Ajelut tulee pääosin koostumaan tie / metsäajosta.

    Kelkka on siis Racing G Enduro 500-494 ja vuosimallia 97.
     
  2. makke

    makke Well-Known Member

    Ainakin tuolla G-typet osiossa oli aiheesta, sivulta 15 alkaen

    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=3093.0

    Sehän riippuu paljolti ainakin siitä, että mistä päin suomea olet niitä hommaamassa ja haluatko hakea paikan päältä vai postin toimittamana.

    Ja tietysti siitä, että paljonko olet valmis niihin sijoittamaan. ;D

    Raudat kannattaa aina kuitenkin hommata sellaiset, joissa on pohjassa kovametalli ohjurit / kulutuspalat. Ohjautuvuuden ja keston maksimoimiseksi.
     
  3. Lauri

    Lauri Member

    Varsinais-suomessa asustelen, postikin käy kyllä :)

    Alle 100e niin olen tyytyväinen :)
     
  4. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Jarlan endurot tai totaltekin vastaavat, eli kovametallia noin 15 cm pätkä ja 60-90' kulmalla.

    Hintaa noilla enskoilla esim n.60-70e ja noita rautoja kyllä pitäs löytyä joka kelkkaliikkeestä. Mutta varmasti satkullakin myyvät ;D
     
  5. Antza

    Antza 800 etykki

    Jos et tosiaan pääse liikkeestä ostamaan, niin onnistuu se tilaaminen vaikka tuoltakin --> http://www.l-weld.fi/ ;)
     
  6. Zammy

    Zammy Well-Known Member

    Mulla oli edellisessä kelkassa (-97 G-type) totaltekin raudat 90 asteen kovapalalla ja toimi ihan hyvin. Jos rautojen kulma ois ollu 60 astetta niin ois toimineet varmaan liiankin hyvin. Ois ollu käpälät vieläkin kipeemmät reissujen jälkeen...
     
  7. msl-83

    msl-83 Lynx enduro

    Laitoin itse 60 asteen kovapalaohjurit, niin ovat todella "tarkat". Tuntuu entisten kuluneiden jälkeen, että pitää opetella ajamaan uudelleen ;)
     
  8. Lauri

    Lauri Member

    L-weldistä ajattelin tilata, enduro tai racing mallit, hintaeroa ei paljoa ole, joten nyt on kova pohtiminen kummat tilaisin ???
     
  9. Antza

    Antza 800 etykki

    No jos noiden kahden väliltä joutuis valitsee niin kai se racingit olisi.... Koneistetut kyljet ja enemmän ohjaavaa palaa.... Mutta kyllä se endurokin on ihan tarpeeksi ohjaava, sillä itselläni edelliset olivat endurot ja hyvin kääntyi jäisemmälläkin uralla. :)
     

Suosittele tätä sivua