Wanhuksen katsastus / rekisteröinti?

Keskustelun 'Aikojen takaa' on aloittanut käyttäjä giuzeppi, 7/2/13.

  1. giuzeppi

    giuzeppi Winha 32, Elan, Indy SKS, Lynx 420, 520, 535, 5900

    Wanha -72 Winha pitää jossain vaiheessa laittaa uudelleen kilpiin. Rekisterissä on ollut joitakin vuosia 90-luvulla, poistettu v.2000. Paperit on ja luovari kun nyt ostin. Tosin luovari on muistaakseni poiston suorittaneen omistajan pojalta. Saako näin kauan sitten postetun katsastamatta kilpiin?

    Jos pitää katsastaa, niin riittääkö että kelkka on alkuperäisessä asussaan, vai pitääkö olla nykyvarusteita? Esim. hätäkatkaisijaa ja kunnollisia jarruja, seisontajarrua tai äänimerkkiä ei -72 Winhassa ole. Tela itsessään on niin jäykkä pyörimään että toimii jarruna, mutta ei taida kelvata tuo selitys katsurille..
     
  2. mönni

    mönni Member

    Vs: Wanhuksen katsastus / rekisteröinti?

    Itse rekisteröin äskettäin omat wanhuset: -74 Ockelbo ja -73 Aktiv. Ainoastaan tarkasti rungonnumerot sekä omistushistorian 10 vuoden ajalta. Eli tarvitset vielä luovarin isältä pojalle tai todistusen pojalta että on omistanut kelkan yli 10 vuotta. (mikäli olet ostanut kelkan äskettäin)
     
  3. Ahkera

    Ahkera Xrs 800

    Vs: Wanhuksen katsastus / rekisteröinti?

    Minua ohjeistettiin asemalla, että luovutustodistus viimeiseltä rekisteriin merkityltä omistajalta ja katkeamaton omistajahistoria tämän jälkeiseltä ajalta. Jos Ei ole ollut koskaan rekisterissä niin selvitys viimeiseltä kuudelta vuodelta riittää.

    E: Ja käsitin että selvitykselle ei ole mitään valmista pohjaa vaan vapaamuotoinen lista omistajista ja käytöstä riittää. Allekirjoituksia omistajilta ei tarvita. Ilmeisesti konttorien välillä on kuitenkin jonkinvarran eroja käytännössä kuulemani perusteella.

    http://www.trafi.fi/filebank/a/1322478611/327f4fed2259c7846fb5c6de7a2e30bd/2891-519Paperitonajoneuvo.pdf
     
  4. giuzeppi

    giuzeppi Winha 32, Elan, Indy SKS, Lynx 420, 520, 535, 5900

    Vs: Wanhuksen katsastus / rekisteröinti?

    Tässä -72 Winhassa runkonumero on tosi heikosti näkyvissä alunperinkin. On minulla myös paperiton Winha 54 vm -75, minkä omistajat kyllä tiedän tehtaalta lähtien. Molemmat valitettavasti manan majoilla. Itselläni on kuvia kelkasta jo 12 vuoden takaa kun ajan sillä. Sen osia olen jonkin verran käyttänyt tuon 52:n kasailuun (mm. kuomu ja sitämukaa ulkonäkö kuin 54:n), mutta jos runkonumeron epäselvyyden takia katsuri ei hyväksy tuota 52:ta rekisteriin, niin pitää sitten kasailla osat 54:n runkoon ja todistaa sen omistus 6 vuoden ajalta. Siinä on runkonumero selvä ja myös tyyppikilpi paikallaan.
     

Suosittele tätä sivua