winha 80 sähköt 1978

Keskustelun 'Muut merkit' on aloittanut käyttäjä jkl11, 21/2/10.

  1. jkl11

    jkl11 Member

    olisko ketään joka tietäis winha 80 jotojen paikat varsinkin vihreä ja vihreä raidallinen jotka lähtee sytytyskäämin yläpuolelta olevasta erillisestä käämistä kelkka kyllä käy ja kukuu mutta joku tarkotus kai niillä on.
     
  2. Lynkytti

    Lynkytti Lynx 320

    Vs: winha 80 sähköt 1978

    Onko valot toiminnassa?
    Voisivat olla valojen paukut niissä johoissa... ja akun lataus jos on akullinen sysyteemi
     
  3. jkl11

    jkl11 Member

    Vs: winha 80 sähköt 1978

    valot ok ja niiden piuhat on keltanen ja keltamusta joka ei ole kii missään mut onkohan ne sit sellasen koneessa tarpeelliset jossa sähköstartti paljonkohan niistä pitäisi tulla jännitettä jos mittaan?
     
  4. Lynkytti

    Lynkytti Lynx 320

    Vs: winha 80 sähköt 1978

    mikähän kone tässä vempeleessä on?
    Varmaa tietoo ei oo mut se vois periaatteessa se valojen keltamusta olla akun latausta varten myöskin..
    Vaikuttas kuitenki että ylimääränen käämi olis nimenomaan akku+startti järjestelmää varten... jännitteistä en tiijä paljoko pitäs löytyä...
    se näkkyy monissa merkkeissä olevan karvalakkimallissa "optio" nuille sähköstarttisydemeillle sähköpuolella ;)
     
  5. jkl11

    jkl11 Member

    Vs: winha 80 sähköt 1978

    kone on kohler k 440-ams
    spec 442405
     
  6. Lynkytti

    Lynkytti Lynx 320

    Vs: winha 80 sähköt 1978

    myönnettäköön että tuosta vermeestä ei oo kokemusta..
     
  7. Sampo

    Sampo Winha 31S

    Vs: winha 80 sähköt 1978

    Onko sulla tosiaan sytkäkäämin yläpuolella 2 erillistä käämiä??
    Kyllä näissä pääsääntöisesti on vain yksi laturikäämi jossa 2 ulostuloa ja yhteinen maa rungossa.Jännite voi olla mitä vaan yli 12 voltin-koneen kierroksista riippuen.Yli 18V voi helposti olla ilman kuórmaa,siis valot tainnuksissa.En nyt ole niin tarkoin mitannut tai mieleen painanut mutta tuntus passelilta ajatukselta;-)

    Saisitko foton tänne siitä magneetosta tai kertositko vielä tarkemmin ellet saa kuvaa?

    Tuntuu nyt vähän kummalta kun mahdolliselle akulle tosiaan pitäs riittää se toinen vapaa piuha,olkoon vaikka kelt. tai kelt.mu.
    On mullakin kyllä kuva sellaisesta mallista jossa on tosiaan normaali laturikäämi+sen päällä samojen kiinn.ruuvien alla lankamäärältään pienempi"apukäämi" joka myös 12V sähköjä varten mutta teholtaan(wattimäärältään)pienempi.

    PS.Olin etsimässä sitä kuvaa ja huomasin että mullahan onkin Kohlerin manuaali,kopsaan tuohon pienennetyn kuvakaapauksen jospa saisit selvää.Ei mahtunu 22" monitorille isompana pystysuunassa enkä jaksanut kikkailla..Klikkaa kuvaa suuremmaksi.

    [​IMG]
     
  8. jkl11

    jkl11 Member

    Vs: winha 80 sähköt 1978

    joo nyt ollaan asian ytimessä kuvaa en nyt saa mutta vasemmalla on valokäämi ja oikealla puolella sytkäkäämi ja sen päällä on se toinen käämi jonka johdoista on kyse.jos se on lataus käämi niin sitten johtojen ei tartte olla kai kii missään, koska naru käynnistys. koska kone välillä pätkii ja polttelee kylmänä tulppia vika jossain muualla (meinasin että olisko ko käämi vahvistin sytkälle ku käyttöohjekirjassa kyseisen käämin johdot piirroksen mukaan toinen konkan toisessa navassa ja toinen johto sytytys käämin toisessa päässä.)melkein samallainen ku kuvassa optionaali tekstin alapuolella.
     
  9. Sampo

    Sampo Winha 31S

    Vs: winha 80 sähköt 1978

    Niin,mä ajattelin että sulla olis toi optinal malli,siihen ei kuulukaan starttimoottoria eikä akkua..
    Ovat kytkeneet rinnakkain molemmat "valopuolat" kuten kuvasta ilmenee,vieläpä selostettu oikea napaisuuskin.
    Minkäverran sulla on ajovalojen yhteenlaskettu teho? Jos se lähentelee 100W kannattaa ehdottomasti kytkeä kaavion mukaan,yksi kela riittää 75W asti ja jos kelkassa vaan yks etuvalo niin se piisais.

    MUOKS: Paljonko pidät öljyä bensassa ja millasta? Tulpat voi stumpata kylmänä ollessaan myös liiasta öljystä vaikka kaasari ois takuulla tikissä.
     
  10. jkl11

    jkl11 Member

    Vs: winha 80 sähköt 1978

    joo nyt taitaa selvitä ongelmat mulle sanottiin että lisää öljyä ku mäntä meni ajanu ennen 2,5% ja nyt 4-5% että sillee kiitos vinkeistä vihjaatko vielä minkä lämpöarvoset tulpat pitäis olla.nyt ysit
     
  11. Sampo

    Sampo Winha 31S

    Vs: winha 80 sähköt 1978

    Ole varovainen sen koneen kanssa kunnes saat varmaa tietoa.Minä en tunne kyseistä 2 pyttystä lainkaan mutta senaikaset öljysuositukset huomioiden 5% tarkoitti mineraaliöljyä.Kyllä itellänikin on kone Winhassa vuodelta -70 mutta manuaali antaa kaksi eri suositusta:2,5% Pennzoilin kisaöljyllä.5% jollain vaatimattomammalla öljyllä.
    Ysitulpat on jo aika kylmät,mutta en uskalla kommentoida sen enempää kun en tunne konetta.Mitähän merkkiä alkuper.ohjekirja suosii,olisko Bosch? Voi olla jopa parempi tulppa kuin NGK tuohon.Onhan sulla ohjekirjassa kai lämpöarvo sanottu,viisain kuitenkin Kohlerissa pysyä alkup. lämpöarvossa,ei ainakaan kuumemmaksi yhtä pykälää enempää ja sekin vain jos ajelee enimmäkseen hiljaa ja pienillä kierroksilla.
    Mulla on vain Winha 80 esitteitä niissä ei lue sitä tulppaa tietenkään.
    Mutta raju vetokone sulla on :) Tuollahan vetäis vaikka...kaivon kopin mun pihalta ;D

    PS.Oliko muuten vasen mäntä kun meni?
     
  12. jkl11

    jkl11 Member

    Vs: winha 80 sähköt 1978

    joo vasenhan se poiki reunasta söi pakoaukon puolelta että männänrengas näkyi kokonaan järven jäällä paksussa hangessa veättäessä. tulpat alkuperäarvot bosch W260T2.
     
  13. Sampo

    Sampo Winha 31S

    Vs: winha 80 sähköt 1978

    [​IMG]

    Olihan se taulukko manuskassa.Mielekiintoinen merkintä juuri molempien 2AS koneiden kohdalla:käytetään vain Champion pintapurkaustulppia.
    Mikäs kisarassi se kone oikeen on ;)
    Öljynmäärällä ei juuri ole tekemistä sen männän leikkaamisen kanssa.Saanu liian laihaa bensaseosta,jäähdytys ollu puutteellinen tai ilmavuoto sylinterinhelmassa tai kaasarin liitoksessa tai kampuran toisessa stefassa.Nää on mun arvioita,niinkun sanoin en tunne konetta mutta yleispäteviä syitä..
    Ei mee kauaa kun joku tänne hoksaa tulla moittimaan sitä Kohleria lämpöongelmista ;D No minä en menis ihan äkkiä syyttämään konetta,voi se vika olla käyttäjissäkin jotka ovat niitä rikki saaneet..
     
  14. Sampo

    Sampo Winha 31S

    Vs: winha 80 sähköt 1978

    Sun kannattaa kysyä tuolta kaverilta vastaavaa tulppaa,en lähe veikkaamaan vaikka itellä on melkein sama tulppa ;)
    [email protected]



    Ei ole varmaa saako noin kylmää tulppaa enää koska mulla oli Bosch MV240T1
    ja sitä vastaava uusi malli on M 4AC,kuulemma kylmin mitä valmistetaan.M5 on kuumempi.
    Ennenwanhaan W280 taisi olla kaikista kylmin.Isompi numero=kylmempi.Nyt toisinpäin.Japsit ilmoittaa taas päinvastoin,mutta Bosch on ainoa joka noudattaa alkuperäistä testimoottorilla suoritettua mittaus/merkintätapaa.Tulpista ilmoitetaan tietty numero Celsius asteina jolloin se on saavuttanut normaalin käyntilämpötilansa ja plaa plaa...

    Voi siun kanssas ku et antanu koneelle sitten yhtään armoa :-\
    Enskerralla kevätsohjossa huiluutat sitä välistä;-)

    Kantsii lueskella jos löytyy tietoa siitä koneen jäähytyksestä,monet sitä mieltä että on puutteellinen(jos oikein oon lukenu sivusta).
    Ehkä sitäkin vois ite parantaa jollain ilmanohjauslevyillä tai millä vaan..
     
  15. Sampo

    Sampo Winha 31S

    Vs: winha 80 sähköt 1978

    ...hetkinen..männänrengas näkyi,en kässännyt että mistä se näkyi-pitäähän sen näkyäkin muttei järven jäällä vaan koneessa?
    Helmako katosi pakoaukon kohdalta vai mistä? vois ehkä päätellä syytä kun kerrot millanen pala siitä irtos..
    Muuten noi vanhat pytyt kannattas aina hoonata karheiks vaikka ei uusiskaan männänrenkaita tai muuta.Pitää öljykalvon huomattavasti paksumpana ja koneesta tulee paljon iskevämpi.Ohivuoto vähenee joka myös pienentää männänhelman lämpörasitusta mitä ei monikaan taida tulla ajatelleeksi vaan ihailee että onpas kiiltävä pytty-tää on varmaan hyvä eikä tarvi tehä mitään.Jäähdytykseen hoonaus ei kyllä valitettavasti taida suoranaisesti auttaa..se on bensa joka mäntää jäähdyttää.
     
  16. jkl11

    jkl11 Member

    Vs: winha 80 sähköt 1978

    joo kova rassi se on tällä lumimäärällä ei pätkäkelkalla paljon hiljaa metässä ajeta winha menee että lepät narskuu ja latukone tulee perässä. on mulla yamaha exaiter mutta väylät pitää tehä vanhalla tukki juhtalla.mut eik se rupee huutamaan jos ilmaa tulee jostain rakosesta? kansi oli kyllä löysällä vasemmalla puolella ja kuhmon mies jolta ostin männän se sano että se on museo kelkka eikä silläsaisi enää rissailla. rengas näky ku otti kannen poi s männän päältä katottuna koko leveydeltä
     
  17. Sampo

    Sampo Winha 31S

    Vs: winha 80 sähköt 1978

    Hurja peli,olis olla täälläkin Lapinjärvellä käyttöä kun ollaan Suomen lumisimmalla alueella.Tuolla tekee hyvät pohjat muille kelkkailijoille jo ilman höylääkin kun on tuplaten samoja Tammerin teloja mitä mulla on vaan yksi.

    En tiijä rupeeko huutamaan vai mitä kun ei oo koskaan sattunu kohalle.Oon ainoastaan korjannut sellasta konetta jossa ollu vuoto,eikä tätä viimesintä ainakaan saanu käyntiinkään ni en tiijä mitä ois tehny sitten.Mutta oli juminu männänrenkaat justiin siitä vuotokohdalta saaneen hapen takia.Helmapaperista puuttui sentin pala poskikanavan kohalta.Syy löystynyt helmapultin mutteri pytyssä.
    Eräs kaveri joka on noita koneita ollu aikonaan tehtaalla kasaamassa sanoi että kannattaa tarkistaa aika ajoin ne pytyn pultit,tuppaavat löystymään.Kyllä nyt nykysillä Nyloc muttereilla luulis jo pysyvän aisoissa,pikkusen sain omaanikin kirittyä vähän aikaa sitten.
    Että sen verran kovia vääntämään Kohlerit ja MAGit että pytty meinaa irrota ;D
     
  18. mika84

    mika84 New Member

    Winha 600

    Löytyskö keltään Winha 600 vuosmallista ei tietoa mut kärellinen rotax 440 sähkökaaviota? Sais valot ja sen semmoset pelittää.
     
  19. jaskap

    jaskap AC m800,RX1, Venture700, Exciter2 ja Esla

    Vs: winha 80 sähköt 1978

    Wau, onko tuo se Winhan kaksitelainen malli. Se on sitten hieno peli, pidä hyvällä kädellä laitetta.
     

Suosittele tätä sivua