Xenonvalot kelkkaan

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Putte, 18/10/06.

  1. maaza84

    maaza84 polaris super sport -97 488 fööni

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    kyllähän tuo auttoi hyvinki jos viel viitit kattoa tuon tasasuuntaajan tyypin et osaa ostaa samanlaisen
     
  2. mikket

    mikket Member

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    KBPC35-10 - 1000V35A TASASUUNTAAJA tälläisen 3 euron tasurin hain bebekistä
     
  3. Beagle

    Beagle Lynx Adventure 600sdi -07

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Tämä kiinnostaa myös minua, tuleeko näissä valmista tasavirtaa mittareiden taakse, vai tuleeko akullisissa malleissa pelkästään?
     
  4. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    AutoSky ja Kiina kuittaa. Pakettiseuratakoodi tuli, ja 6.10. eka merkintä, eli postitus. 8.10. lähtenyt GUANGZHOU:sta kohti Helsinkiä ja paketti tuli paikalliseen Itellan pisteeseen nyt 13.10.
    Ohut styrox laatikko, ja pari kieppiä pakkausteippiä päällä. Todella ihme kun tuli ehjänä maaliin toiselta puolen maapalloa. Tosin testaamatta ne on vielä, mutta näyttävät ainakin ehjältä, ja pakettikin oli melkein ehjä. Sisältö ihan saman näköistä kuin noissa muissakin sarjoissa mitä olen nähnyt. Superseal liittimet jne. joihin ei vesi mene sisään. Ja miniballasteilla oli kuten pitikin. Ei paha n.30€ satsiksi.
     
  5. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Jos nyt uuden satsain ostaisin, niin valitsin erilaisen... Toinen ballasti ei "jaksa sytyttää" joka kerta polttimoa. Pikkusen välähtää kun kääntää valot päälle, mutta sammuu sen jälkeen. Valojen uudelleen päälle laitto sytyttää molemmat puolet. Ballastin ja polttimot testattu ristiin, eli siinä vaikuttaisi olevan jotain häikkää. No, katotaan paraneeko vai huononeeko käytössä.

    Kelkassa mustat miniballastit, joissa jännite muistaakseni 9-32V. Ne ainakin on toiminut hienosti.
     
  6. vesse

    vesse Well-Known Member

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    itselläkin on tuo autosky:n h4 satsi. valot toimii ihan ok, mutta vieläkin mietityttää tuo valon väpätys/tärinä ???
    Olen itse miettinyt tuon homman niin, että se värinä johtuu tuosta h4 hehkun liikkuvan polttimon löysyydestä. kokeilin myös uudella/toisella hehkulla ja vapina on ja pysyy. No valot on kyllä niin mageen kirkkaat ettei tärinät haittaa. :)
     
  7. Shape

    Shape Nettikelkkailija

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Mullakin samalta myyjältä setti slimeillä. Ainoa vika oli rikkoontunut valonvaihdon rele (taisi itsellä mennä se rikki vaihtovirrasta), mutta sekin on nyt hoidettu kuntoon. Hyvin syttyy, ei räpsy, sammuile tai tärise. Suosittelen.
     
  8. mik_ko

    mik_ko Well-Known Member

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Vähän vanha lainaus mutta menköön. Eli miltä ovat vaikuttaneet nuo puuilosta ostetut xenonit?
    Olis käyntiä kajaanissa niin vois käydä kattoon jos niiltä niitä vielä löytyis niin vois koittaa millaset ne olis.
     
  9. julli82

    julli82 Well-Known Member

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    h1 ja h3 sarjoja löytyi vielä eilen,itse ostin viimeisen h7 sarjan.
     
  10. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Kun kysyy puuilon myyjiltä niitä löytyy varastosta monesti lisää, kova on menekki noilla.
    Toimineet hyvin mitä nyt toinen ballasti sirissyt alusta alkaen, mutta toimii niin en ole vienyt vaihtoon.
     
  11. DSP

    DSP dragon

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Laitoin autoon cobran xenon setin (hb3) ja mulla tuota samaa vikaa toisessa ballastissa. Onneksi on vuoden takuu.
     
  12. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Vaikuttais siltä, että aika parantaa haavat. Eli tuo laiska ballasti on tainnut alkaa toimimaan nyt ihan ok.

    Mutta näkyy tämä nykyinen Suomenkin hintataso olevan jo sitä luokkaa, että jos ei halua mitään riskejä ottaa niin tilaa sitten täältä.
    Elekmasta tuli joku vuosi-pari sitten pari sarjaa. Kaverilta pimeni (H7 autokäytössä) siitä toinen ballasti muutaman kuukauden jälkeen. Takuuseen tuli uusi ihan ok.
     
  13. znood

    znood Guest

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Noissa cobrissa on varsinkin sitä ongelmaa että johdot ei kestä yhtään vääntyilemistä kylmänä. Johonkin etelän aurinkoon tarkoitettu. Kannattaa siis asentaessa katsoa etteivät pääse turhaan tärisemään/vääntyilemään käytössä.
     
  14. julli

    julli rmk

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    ei ole kyllä ollu cobran kanssa ongelmia. kelkassa oli viimetalven ja autossa ollu vuoden verran (30tkm) kaksi sarjaa ja hyvin kestäny. auto on volkkarin 350tkm ajettu diisseli, joten tärinää ovat saaneet ja olen käyny viimetalvena napapiirin pohjoispuolella, jossa oli pakkasta jopa 10 astetta.
     
  15. znood

    znood Guest

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Ei siinä normaalikäytössä olekaan ongelmaa, ainoastaan jos johdot pääsee vääntyilemään vähänkään.
     
  16. kinginkalteri

    kinginkalteri Well-Known Member

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Mistäs halvimmalla hyvälaatuset slim/mini H4 bi-xenonit, vai onko noi kiinan romut ollu hintansa väärtejä?
    edit: saa laittaa linkkejä tähän tai privaan!
     
  17. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Asensin kiinan tavaraa oman kelkkaa vkl aikana ja hyvin toimii. Katsotaan sit miten käytössä. Vaimon autossa jo pari kuukautta ja en ottas pois kun katsastukseen.
     
  18. Shape

    Shape Nettikelkkailija

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Nyt kyllä kannattaa tilata, kurssi on aika hyvä pitkään aikaan. Noin kuukausi sitten pyöri siinä 1,25-1,29, nyt se on jo 1,3859$.
     
  19. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Heips, huomasin Yamahan jenkkisivuilta että Sledstartin yammun kiteistä ovat ottaneet nuo metallisuojat pois. (en ole varma että onko siihen oikein ohjeet paketissa)

    Onko muut kuin PKE tehneet tämän. Kuinka paljon hajavaloa siitä tulee. Itseäänhän se ei haittaa mutta vastaan tulijoita kyllä.

    http://www.ty4stroke.com/viewtopic.php?t=86123&postdays=0&postorder=asc&start=225

    EDIT: Kuvat missä valot on asennettu on ilman noita metallisuojia.
     
  20. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: Xenonvalot kelkkaan

    Heh, just samalla lailla oon ne umpion suojakumitkin veistellyt. Siis jo vuosia sitten BB:hin asentaessa.
    Ei sitä hajavaloa nyt ihan hirveesti enempää tule vaikka ne pellihäkit poistaa. Ehkä jossain kovassa lumipyryssä pimeällä saattaa häiritä. Eikä mulle ole kyllä kukaan vastaantulijakaan koskaan valittanut.

    Myös sitä polttimon siirtoa taaemmaksi niillä säätöruuveilla kannattaa testata. Vaikuttaa valokeilan muotoon. Mulla muistaakseni ruuvin kanta+mutteri, eli siirretty "polttopistettä" 2-3mm taaemmaksi. Ja niillä samoilla ruuveillahan saisi myös korkeuta säädettyä. Se kun on eri asia kun umpion korkeuden säätö.

    Harmi kun noissa H7 sarjoissa ei ole noita säätöruuveja lamppujen kannassa. On meinaan eukon autossa ainakin sellanen ongelma, että yhden umpion sisällä on xenonit lyhyissä valoissa ja h7 halogeenit pitkissä, niin xenonit näyttää liian alas, ja pitkät taivaalle. Pitää varmaan ottaa pieniä muovinpaloja ja tippaliimaa käyttöön. Eli siirtää xenonin polttopistettä eri kohtaan...
     

Suosittele tätä sivua