Yamaha - osat HALAVALLA!

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä JRT, 29/12/09.

  1. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Jos postitullissa niin siellä nuita maksuja tahtoo olla.
     
  2. Pecosbil

    Pecosbil Sidewinder L-TX GT 137 '20

    Liukurunko matkasi rapakon takaa tasan 12 päivää kotiovelle, meni itse asiassa hyvin pitkälle saman kaavan mukaan kuin Pasin tapauksessakin. Pari päivää jenkeistä Saksaan ja siellä köllöteltiinkin viikonloppu. Matka jatkui kolmantena arkipäivänä ja neljäntenä tulikin UPS:lta viesti tullauksesta. Seuraavana päivänä sain ohjeet tullaukseen ja se sujui (itse tehtynä) yllättävänkin sujuvasti - perjantaissa kun oltiin taas menossa, niin paketti jatkoi matkaa vasta maanantaina ja tänään iltapäivällä jakeluauto pudotti tavarat kotiovelle.
     
    Viimeksi muokattu: 23/2/21
  3. Pasi

    Pasi Sidewinder LTX-LE 137" 2019 & Khaos 146" 2022

    En tiedä mistä postitullissa on kyse, mutta itse maksoin tullin+alv paketista, mielestäni en nähnyt missään, että olisin maksanut lisäksi ylimääräisiä postitullin maksuja.

    https://tulli.fi/henkiloasiakkaat/netista-tilaajalle/ostamisen-jalkeen#
    Jos olet saanut myyjältä tai lähettäjältä lähetystunnuksen (seurantakoodin, saapumistunnuksen), joka on muotoa AB123456789CD, kyseessä on postilähetys, jonka kulkua voit seurata Postin lähetysseurannassa. Voit aloittaa tullauksen heti, kun lähetysseurannassa lukee ”Lähetys odottaa tullaustasi. Hoida tullaus ja Postin käsittelymaksu 20 päivän sisällä saapumisesta.”

    Ja edelleen paketin toimitti UPS, ei posti.
     
    Viimeksi muokattu: 23/2/21
  4. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Tuli tuossa ennen joulua pikkupaketti rapakon takaa, oli postitullissa ja kyllä se paketti ei lähde ennenkuin ruksaa sinne sen postin maksun myös, tuo paketti tuli postiin , yleensähän ne tulee kuriiripalvelujen mukana ovelle kun rahdin toimittaa UPS,TNT,FED EX ym.
    Kun hyväksyy että huolitsija Suomen päässä hoitaa tullaukset ym. maksut niin tulee vaan könttämaksu nuista kaikista plus tuo huolitsijan palkkio..
     
  5. Pasi

    Pasi Sidewinder LTX-LE 137" 2019 & Khaos 146" 2022

    Oletin että @sx viper on itse tehnyt tullauksen kun kirjoitti viestissä:
    *Niinhän sitä luulin maksaneeni samalla, kun tullin sivuilla lappuihin summia kirjoittelin, eipä mennyt enää vanhasta muistista Piti ottaa ihan silmä käteen ja katsoa"

    Minun ei olisi pitänyt tehdä oletuksia, että hän on itse tullannut, vaan on antanut UPS:n tehdä tullauksen, josta pitää tietenkin maksaa olikohan 19 euroa UPS:lle käsittelymaksua. Tai voihan olla että hänen Partzillan tilaus tulee postin kautta, jolloin maksetaan postin maksut.

    Itse en siis maksanut UPS:lle kun hoidin itse tullauksen.
     
  6. DooDoo

    DooDoo Well-Known Member

    Eikä se liiku vaikka ruksin siihen postin käsittelymaksun kohtaan laittaisikin, pitää erikseen käydä postin sivuilla maksamassa.
     
  7. sx viper

    sx viper Well-Known Member

    UPS:in kautta tässäkin tapauksessa paketti liikkui.
    Ihan itse paketin tullasin, merkkasin postin käsittelykulut lappusiin ja luulin, että postimaksu menee niillä. Käsitin että veroja maksaessa oli nuo postin käsittelykulut mukana... Maksoin erikseen postin sivuille vielä tuon 2,90 ja nyt paketti lähtenyt liikkeelle. Aiemmin paketit ovat tullauksen jälkeen lähteneet suoraan ja tulleet kuriirilla perille, mutta ilmeisesti nyt liikkuukin postin välityksellä tullissa käymisen jälkeen?
     
  8. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    No en nyt ihan tarkkaan muista sitä sanamuotoa mitä siinä postikulu asiassa kirjoitettiin, taisi olla että kerrottiin perii
    toimituskulut, mutta hyvä että Doodoo tarkensi asian kukapa meistä nuita asioita ulkoa muistaa varsinkin jos vähemmän käyttää nuita palveluja.
     
  9. Pasi

    Pasi Sidewinder LTX-LE 137" 2019 & Khaos 146" 2022

    Tullin sivuilla pitää laittaa tavaran arvo, sekä kuljetuskustannukset erikseen. Voihan se olla, että paketti toimitetaan sellaiseen osoitteeseen, että Postin palveluita käytetään lähetyksen toimittamiseen.
    Tuliko tullauspyyntö UPS:lta vai Postilta? Kenelle lähetit luovutuspäätöksen?

    Omassa tapauksessa maksoin Partzillalle tavaran ja rahdin. UPS:ltä otettiin yhteyttä, ja kysyttiin että hoidanko tullauksen itse. Kun ilmoitin että tullaan itse, niin UPS:lta tuli sähköposti, jossa oli lähetyksen tiedot tullausta varten.
    Tein tullauksen, maksoin tullin ja verot tullin sivujen kautta. Sain tullin sivuilta luovutuspäätöksen, jonka lähetin UPS:n sähköpostiin, josta tuli tiedot tullausta varten.

    Eli maksoin vain Partzillalle ja tullille/Suomen valtiolle.
     
  10. sx viper

    sx viper Well-Known Member

    Jep, tässä tapauksessa tullaus ilmoitus tuli posti oy/ ulkomaanpostin kautta ja netissä tullin sivuilla tehty tullaus ilmoitettiin vastaanotetuksi, onnistuneeksi. Luovutuspäätöstä en lähettänyt minnekään, koska en ole aiemminkaan niin tehnyt ja aina tullut paketit perille.

    Voisiko olla jollain tavalla riippuvainen paketin painosta ja mitoista, että millä tavalla lopullinen kuljetus hoidetaan.

    Mutta pääasia, että paketti taas liikkeellä ja tietää jatkossa kuinka toimia.
     
  11. Pasi

    Pasi Sidewinder LTX-LE 137" 2019 & Khaos 146" 2022

    Ilmeisesti posti toimittaa sinulle paketin, minulle paketin toi pihaan UPS:n auto. Jep, pääasia ettei paketti makaa tullissa, ehkäpä se on vielä tällä viikolla sinulla.
     
  12. sx viper

    sx viper Well-Known Member

    Pitää laittaa nämä tänne ylös jos joskus tarvetta osia tilailla ja hintoja tulee zuumailtua. Kokemusta ei ole, mutta jenkkilän pojat sanoo että hieman nopeampi kuin partzilla.

    https://www.babbittsonline.com/

    Ja sitten vielä toinen, jossa edulliset hinnat.

    https://www.partspitstop.com/

    Korjataan vielä senverta, että kansainvälistä lähetystä pitää kysyä sähköpostin kautta.

    Sitten vielä hollannin varastoltal lähtevät

    https://www.cmsnl.com/
     
    Viimeksi muokattu: 4/3/21
  13. Pecosbil

    Pecosbil Sidewinder L-TX GT 137 '20

    Mielenkiintoinen lisä tähän tilaukseen tuli viime viikolla (noin 2 viikkoa toimituksen jälkeen), USP:lta tuli noin 5€ lasku! Tätä kyllä suuresti ihmettelin, etenkin kun tullauksenkin hoidin itse... :confused: Koko lasku oli kyllä niin "mielenkiitoisen" epäselvä, mutta käsittäisin sen liittyvän jotenkin tullausasiakirjoihin - velottivat siis minulta siitä, että toimittivat tarvittavat tiedot sähköpostilla itse tehtävää tullausta varten...
     

Suosittele tätä sivua