Yamaha RX-1 iskarien huolto ja Mono-alustan säätö

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Bearcat-97, 29/11/15.

  1. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Tere,

    Olen huoltamassa tutulle iskareita otsikon mukaisesta kelkasta. Alusta on Mono-malli Öhlinssin sähkösäätösellä iskarilla ja keulassa on (ilmeisesti) alkuperäiset iskarit klikkereillä. Tarvisin välimännän korkeuden kaikkiin iskareihin jotta saisin kasailtua iskarit takaisin nippuun. Löytyskö tietoutta tähän asiaan täältä? :)

    Sitte kinkkisempi juttu:
    Kelkkaan on vaihdettu PPt keulaan ja se on ihan holtittoman raskas ajaa kuulemma. Kelkka makas nokallaan mulle talliin tullessa ja kun irrottelin iskarit, oli jousien esijännitykset väännelty miinukselle, eli jouset oli balttiarallaa tuuman lyhemmät mitä esijännitys oli joten jouset hölkkäs irtona siellä iskarin yllä. Silti vekotin on raskas ajaa? Mitenkä tuosta Mono alustasta saadaan säädettyä suksipainetta pienemmäksi?

    Kiitän etukäteen :)
     
  2. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Vs: Yamaha RX-1 iskarien huolto ja Mono-alustan säätö

    Välimännät pohjaan kaikista kepeistä, ne painuu sen millinpari ku törkkäät kannet paikoilleen ja toimii varmasti. Typpee oon törkänny tasaisesti noihin sen 20 bar. Tota pp suksea en ainakaa ite ole noissa saanu toimimaan kevyenä. Onhan sielä remmi etupukissa ,mutta vaatii aika kovan esarin siihen jouseen. Rodista kun säätää kytkentää ni avittaa jo aika paljon, mutta ei sitä paikallaan väännä vaikka mitä tekis.
     
  3. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Yamaha RX-1 iskarien huolto ja Mono-alustan säätö

    Powderille höylää ja kovasti tai sitten ettii warriorin sukset alle ja kuten paikkari tuumasi rodilla säädetään ohjauksen keveys kun ollaan kaasulla, siinä alkuperäisessä jousiavaimessa on min ja max arvot sille rodin säädölle.
     

Suosittele tätä sivua