Yamaha V-max 500 -98 Kahvalämmppärit ei lämpene..

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Lapin Kelkkailija, 13/11/10.

  1. Lapin Kelkkailija

    Lapin Kelkkailija Well-Known Member

    eli ongelma seuraavanlainen kelkkaan vaihdettu suora stonga ja käsienlämmitys elementit emc uudet.. virtamittarilla kun mittailin virtaa tulee 8.50v kun kaasuttelee virrat nousee 10v. portaattomalla säädöllä ei merkitysty sama kummassa reunassa se on tai onko johdot irti tai kiinni... missä vika?
     
  2. Jack796

    Jack796 Kelkaton

    Vs: Yamaha V-max 500 -98 Kahvalämmppärit ei lämpene..

    Voltit vaikuttas olevan liian alhaiset, tuossa 600 ainakin kahvanlämmittimien voltit 18v.
     
  3. Lapin Kelkkailija

    Lapin Kelkkailija Well-Known Member

    Vs: Yamaha V-max 500 -98 Kahvalämmppärit ei lämpene..

    oho siinähän se vika sitten luulis olevan ..mutta mistähän se johtunee oisko kellään ehdotuksia? kun johdotkin omasta mielestä kävin läpi..mitähän se on sitten tehny kun johdot olivat irronneet elementistä ja olivat tangoa vasten siis molemmat.. ilmeisesti oiko sulku mutta mitähän hajottaa kun ei ilmeisesti ole sulakettakaan välillä..ilman että elementit ovat johtoihin kytkettyny voltit ovat 14.. mutta kun kytkee johdot tippuu siihen 8.5v eikä ole mitään virkaa sillä säätimellä kokeilin samaista säädintä toisesta vara osa kelkasta niin näyttää samaa lukemaa.lukema pysyy samana vaikka johdotki ottaa irti ssäätimestä. ja muut sähköt pelittää normaalisti..
     
  4. Lapin Kelkkailija

    Lapin Kelkkailija Well-Known Member

    Vs: Yamaha V-max 500 -98 Kahvalämmppärit ei lämpene..

    alkaa jo vituttaan ei löydy vikaa..ja kädet paleltuu..apua tarvitaan..eikö muilla ole ollut näitten kans ongelmia...?
     
  5. Jack796

    Jack796 Kelkaton

    Vs: Yamaha V-max 500 -98 Kahvalämmppärit ei lämpene..

    Ei mulla muuta apua tarjota kuin pdf. sivut korjauskirjasta:

    http://s135.photobucket.com/albums/q151/Jack796/Yamaha%20service%20manual/

    Kovasti korjauskirja suosittelee vaihtamaan magneeton, kohtuu kallis osanen.

    Jos muut virrat täsmää sulla, niin vedät akulta omat piuhat kahvan elementeille katkaisijan kera (jos ne toimii 12voltilla)
     
  6. Lapin Kelkkailija

    Lapin Kelkkailija Well-Known Member

    Vs: Yamaha V-max 500 -98 Kahvalämmppärit ei lämpene..

    ahaa no ei se olis kuin vaihtaa mullahan niitä on 2 het vara sähköt ovat hyllyssä.. akkua ei ole kun ei ole starttiakaan.onneksi.. mutta voiko magneetistä ajan myötä loppua teho katoaako siitä mangneettisuus? johon on ihme vika. jälleen kerran. itse en tuosta edellisestä kaavakkeesta kovin paljoa ymmärrä sen perusteellako magneetto olisi minulla sökö..onko joku joka tajuaa enämänmän tuosta...pitää visiin mitata kaikki sähköt huomenna.. luulis että ei vika ole iso koska kelkkassa kaikki muut sähkö vermeet toimii normaalisti.
     
  7. Lapin Kelkkailija

    Lapin Kelkkailija Well-Known Member

    Vs: Yamaha V-max 500 -98 Kahvalämmppärit ei lämpene..

    no niin nyt lämpee niin että nakit palaa,, Jos täsysillä pitää säädinkin toimii nyt.. Yamahaan ei kannate muuta lämmittimiä laittaa kuin vain ja ainoastaan vakiot.. Muilla ei toimi, ei huonostikkaan. Ja vakiot on tosi helppo korjatakkin jos lanka on poikki tai johdot tina kolvi käteen ja tinaileen. Vedin tupesta varovasti päällisen pois, jää sellainen muovi holkki missä kiertää urassa n 1 mm paksuinen rautalanka. Joka sitten lämpeää. Käytin koko ns rautalankan irti vaihdoin toiste päin ja laitoin johdot menemään tankon sisältä. Ja vetäsin uudet tupet päälle.. Toimii ja parempi kuin tehtaan jäljiltä eivät johdot katkeile enään kun ovat tankon sisässä ja on siistikin kun johdot ei roiku stongassa..
     
  8. summit

    summit ski-doo expedition LE 900 ace turbo

    Vs: Yamaha V-max 500 -98 Kahvalämmppärit ei lämpene..

    kyllä siinä pelaa ihan muutkin kuin orggis lämmittimet.pitää kytkentä tehdä erilailla ::)
     
  9. Lapin Kelkkailija

    Lapin Kelkkailija Well-Known Member

    Vs: Yamaha V-max 500 -98 Kahvalämmppärit ei lämpene..

    okkei pelaako säädinkin? miten kytkentä tapahtuu? onko nuo voltit riittävät? kuulostaa aika alhaisilta
     
  10. summit

    summit ski-doo expedition LE 900 ace turbo

    Vs: Yamaha V-max 500 -98 Kahvalämmppärit ei lämpene..

    mulla ainakin pelaa ekana kävi kyllä floppi kun laitoin ne paikoilleen ei lämmennyt sitten helvetilläkään kirosin ja manasin ku turjan lappalainen että ihan paskat.
    Mutta sitten aloin tarkemmin kytkentää katsomaan niin hoksasin että olin sarjaan kytkenyt ne vastukset ja ne ei silloin pelaa.
    Orginaalit pelaa ainoastaan niin...
     
  11. Lapin Kelkkailija

    Lapin Kelkkailija Well-Known Member

    Vs: Yamaha V-max 500 -98 Kahvalämmppärit ei lämpene..

    Joo kyllä mullakin oli vakiot sarjaan kytketty ja emc mallit oli kytketty että kumpaankin meni omat johdot,,, mutta on niin vähän nuita voltteja että epäilyttää toimivuus. vakiotkaan ei sittenkään lämpeä kun kävin ajelemassa.. missä vika. voltit ovat auttamatta liian alhaiset ..
     
  12. summit

    summit ski-doo expedition LE 900 ace turbo

    Vs: Yamaha V-max 500 -98 Kahvalämmppärit ei lämpene..

    miepä mittaan omasta tänään ja ilmoitan sitten..
    mulla ei kärsi olla edes puolessa välissä säädin niin sormet palaa....
     
  13. Lapin Kelkkailija

    Lapin Kelkkailija Well-Known Member

    Vs: Yamaha V-max 500 -98 Kahvalämmppärit ei lämpene..

    ok hyvä homma kiitos jo etu käteen.. saa jotian tollkkua asiaan.
     
  14. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Vs: Yamaha V-max 500 -98 Kahvalämmppärit ei lämpene..

    eiköhän ne ole väärin kytketty, mullakin tarvikelämppärit ja kyllä tarkenee, kytkentä tosiaankin erilainen mitä alkuperäisissä.
     
  15. Lapin Kelkkailija

    Lapin Kelkkailija Well-Known Member

    Vs: Yamaha V-max 500 -98 Kahvalämmppärit ei lämpene..

    niin luulis mutta kun olen kytkenyt kummallakin tavalla eikä muutosta voltit ovat omasta mielestä aivan liian alhaiset kun 8.5v tyhjä käynnillä kaasuttaessa nousee 10v. mutta tarvike lämppäritkin ovat 12v en käsitä mihin voltit katoaa kun muut sähkölaitteet pelaa moitteettomasti.. yllä olevissa teksteissä lukee mitä olen jo tehnyt pitääkö vaihtaa koko sähköpuoli toisesta moottorista?
     
  16. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Vs: Yamaha V-max 500 -98 Kahvalämmppärit ei lämpene..

    No ei, samaa vaivaa se mullakin alussa tyrkkäs, ennenkuin hoksasin missä mennään.Eihän vaan johdon kuori ole rikkoutunut ja jos siitä purkaa?
     
  17. Lapin Kelkkailija

    Lapin Kelkkailija Well-Known Member

    Vs: Yamaha V-max 500 -98 Kahvalämmppärit ei lämpene..

    joo yllä lukee jo mitä olen tehnyt kaikki johdot olen käynyt jo moneen kertaan läpi. ja ne ovat olleet josku tankoakin vasten siis pelkät johdot oikosessa varmaan ollut. mutta kun ei ole suleketta välissä ei voi sitäkään polttaa..
     
  18. Lapin Kelkkailija

    Lapin Kelkkailija Well-Known Member

    Vs: Yamaha V-max 500 -98 Kahvalämmppärit ei lämpene..

    ei tainnu täältäkään apua löytyä joku meinas mittailla omastaan volttien määrä jäi meinaamiseksi.. ja joku olis joskus mitannu 18v 600 jammustaan no ei kait se kuitenkaan niin paljoa anna kun on jännitteen säätimetkin välissä. mulla vain 8.5 volttia eli puuttuus 10volttia.. ja jamahassa pitäs olla 12v sähköjärjestelmä....jos joku nyt kehtais mitata mitä sieltä oikeesti löytyy niitä voltteja..mulla voltit koko ajan samat sama missä asennossa se säädin on..
     
  19. Jack796

    Jack796 Kelkaton

    Vs: Yamaha V-max 500 -98 Kahvalämmppärit ei lämpene..

    Oletkos ihan varma että kahvalämppärit on kytketty oikeisiin johtoihin?? Josko joku edellinen omistaja olisi ryövännyt virrat vaikka akun latauspuolasta, siinä ei riitä tuotto lämppäreille. Vaikka sulla ei ole akkua, niin puola löytyy kuitenkin (1,2-2,0A latausvirta) (optio)

    Ohessa linkki:
    [​IMG]

    Tuon virtakaavan mukaan lämppärien virta tulee suoraan puolalta. Mie mittaan vielä nuo kaikki jännitteet omastani, kun se sattumoisin on "lämpimässä" tallissa remontin alla.
     
  20. summit

    summit ski-doo expedition LE 900 ace turbo

    Vs: Yamaha V-max 500 -98 Kahvalämmppärit ei lämpene..

    noniin nyt kävin mittaamassa sen volttimäärän eli tyhjäkäynnillä oli 8.5v säädin pohjassa ja kierroksilla 15.5v ja maan kokeilin rungosta ja johdon päästä niin sama tulos kummallakin..
    Eli jotain häikkää sulla taitaa siinä säätimessä olla....
     

Suosittele tätä sivua