Yamaha v-max xtc 700

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä moskuta, 18/1/07.

  1. moskuta

    moskuta Active Member

    Elikkä ois uuen kelkan osto ja kyseistä kelkkaa oon harkinnu, kokemuksia kelkasta?
     
  2. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Lueppa tämä, löytyy tietoa ko laitteesta!

    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=1193.0
     
  3. moukka

    moukka Kelkaton on munaton..

    Näkyy olevan linkki poistettu, ku ei ainakaa mulle ilmesty, mut kyseisen vempeleen omistajana voin lämpimästi suositella.
    Tehoa ja vääntöä riittää ja pikkuvaivalla saa vielä kotikonstein lisääki, jos on pakko olla enempi ku kaverilla.Kone on kestävyydeltään lienee yksi lujimpia.Tosi hyvä peruspatikkohakkuri jossa hintalaatu kohdallan.Huollettavat kaasuiskarit vakiona ja pitkäjoustoalusta.Kulutus monasti pienempi ku viissatasessa, vaikka ei tollakaan niitä litroja röykyllä laskee kannatakkaan, oha se nii helevatan kivaa et maksaa minkä maksaa.. ;D Joku voip olla toistakii mieltä, mut tää oliki mun näkemys :-*
     
  4. rudolf

    rudolf Draakkeni -08, Lynx 454 Racing -96

    Tehoa ja vääntöä riittää ja pikkuvaivalla saa vielä kotikonstein lisääki, jos on pakko olla enempi ku kaverilla.
    Mä oon kait kuullu ton jossain ::) ::)
    Hyvä se on hintaansa nähen, rautaa alustaan ja menoks
     
  5. SaPeKa

    SaPeKa Well-Known Member

    Agree, polttoaineenkulutus yleensä pienempi kuin viisi- ja kuusisatasissa vaikka tehoa enemmän. Laadukas kampe. Keula painaa tietenkin hieman enemmän kuin kaksimukisissa eikä ole mikään ummenkulkija.
    Ei ole kaikissa.
     
  6. moukka

    moukka Kelkaton on munaton..

    Niimpä, oottelinki jo et millon tuut kommentoimaan mun sulle laittamaa porkkanaa ;D Vaikkakin totta joka sana. Ja joo sitä rautaa sinne etupukkiin, käski yks vorssalainen... ::)
     
  7. Pecosbil

    Pecosbil Sidewinder L-TX GT 137 '20

    Juu, kyllä tuolla selvästi vähemmällä pääsee kuin noilla 2-pyttysillä 500 & 600:lla. Nätisti ajelemalla pääsee leikiten alle 20l/100km, eikä tuo hyvällä kelillä vähän reippaamassakaan reittivauhdissa ole janoinen.

    Muistan ennen vuosituhannen vaihdetta jostain lukeneeni artikkelin, missä olivat punninneet noita koneiden painoja. Tuo 3-reikäinen on lajinsa edustajaksi todella kevyt (en tiedä/muista, onko SRX:n & Viperin koneet sitten painavempia), ero vastaavan kuutioisiin 2 pyttysiin oli todella pieni - valmistajasta riippuen sitä ei tainnut olla juuri ollenkaan.
    Taidettiimpa kilpailevan lehden testissäkin (700 XC Polle & 700 SX Yammu) todeta kummankin pailakan moottoreiden painavan ilman kytkintä saman verran, olikohan se jotain 24kg (tuo luku on sitte ihan muistinvarainen, täytyy kaivaa tuo lehti esiin ja tarkistaa).

    Noista iskareista vielä; XTC-malleissa on kyllä Suomessa ollu aina alla purettavat alumiiniset KYBit. '98 XT-mallissa ja seuraavana vuoden malleissa (mallinimi vaihtui pelkäksi VMaxiksi) oli sitten nuo mehupumput. '00 siirryttiinkin taas takaisin purettaviin ja mallinimi vaihtui SX-R:ksi.
    Tietenkin, voihan se olla käytetyn kelkan kohdalla, että edellinen omistaja on vaihtanut jotkut muut tilalle...
     
  8. rudolf

    rudolf Draakkeni -08, Lynx 454 Racing -96

    Ja joo sitä rautaa sinne etupukkiin, käski yks vorssalainen... ::)
    ja takapukkiin ja etupukin iskarin kiinnikeputki (se liukurunkojen valissä) siihen kunnon saumat molemmin puolin ja kattoo ne kiinnityspultit ku ne katkee ja keulimisen estoista ainaki puolet pois ja ja ja...
    Olin tänään parituntia testaileen ja olipas taas magiaa, ny nostelee tassujakin sillai soppelisti, et läskikin pääsee ojan yli ja toi RD.n penkki... son hyvä!
    Jos jollain on nurkissa noita penkkilöitä ( Yamaha Rd125) niin ostan het muutaman, sopuhintaan tietysti :-\
    Ja puslatki tuli tehtyä sähköputkesta
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  9. moukka

    moukka Kelkaton on munaton..

    Juuri näin!!


    Kaveri parka, Kävelet jo tosi oudosti ilmanki... :-[  Jos vaihdat vakiojakkaran takasin, ni ostan vielä ne sun myymättömätki astinvahvikkeet, jooko? ;D ;D ;D
     
  10. rudolf

    rudolf Draakkeni -08, Lynx 454 Racing -96

    Vai kävelen :D, ennen sitä on sanottu lyllertämiseksi ::) ::)
    Puolueettoman tuomarin mielipide eilen oli sit ,et voi huomattavasti helpommin liikkua ja nousta tolta kovalta, kapealta ja korkeemmalta penkiltä.
    Joko lähemmä Inarille testaamaan, saat sääki sit vähän koittaa...
     
  11. moukka

    moukka Kelkaton on munaton..

    mä dikkailen mun kasseja viel täsä iässä, mut voin kassella vierestä ku hajotat omas.. ;D Se Inarintarjous iskee kii heti ku mamma ja asiakkaat suostuu poijjaan päästään raville...Tuli muuten vetolaitteesta siimat pihalle ja työkalut o työmaalla, joten kattelen aurinkoisia peltoja sitte ystäväni Ginin kanssa.Liekö jousi naps ku rullasin vähä liikaaki narunvaihos..:'(
     
  12. jammu

    jammu vmax 600 xtc -99

    morjes!
    mulla on 600 xtc -99 alla, kuinka noita keulimisen estoja saa säädettyä 'vähemmän estäviksi', pääsisi helpommin ojien yli.. ;)
     
  13. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Ohuempi prikka tankoon yläpuolelle
     
  14. jammu

    jammu vmax 600 xtc -99

    Voisiko joku selventää kuvan kanssa mistä alustan kovuuttä säädetään, olen nyt koittanu etsiä vaikka kuinka, tuloksetta. Missä ne reaktiotangot on??
     
  15. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Eli keulimista säädetään niillä tangon muovi puslilla, jotka lähtee taka-akselin etupuolelta yläviistoon.

    Alustan jäykkyyttä säädetään jousista, eli jousen kireydellä.
     
  16. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Plus että tuossa alustassa on se kolmiasentoinen "pikasäätö", jolla saapi kans jäykkyyksiä nyplättyä.
     
  17. jammu

    jammu vmax 600 xtc -99

    Juu, juuri tätä kolmisäätöistä 'pikasäätöä' olen etsinyt sieltä, mutta tuloksetta. Näkyykö se kohta tässä kuvassa:
    epäselvä kuva ::)
     
  18. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Siinä se pitäisi olla iskarin pultin prikkojen alla. Normaalisti kolot kyllä näkyy. Ala-asennossa = jäykkä, Ylhäällä = löysä.
     
  19. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Tuossa se on tuon alemman pultin alla, eli takaiskarin kiinnityspisteessä. Löysäät pultin ja mutterin siitä (ei tarvii kokonaan irrottaa) ja väännät jollain kammella iskarin päätä halloissa ylös tai alas. Alkuperäisasetus on keskimmäisessä kolossa.
     
  20. jammu

    jammu vmax 600 xtc -99

    Ok, kiitän tiedosta! Siinähän se siis on, luulin ja etsin näkyvää hahlotusta, en tajunnu et se on tuolla piilossa rikan alla.. ;D
     

Suosittele tätä sivua