YLLÄS

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä arisal, 1/1/12.

  1. mäkseta

    mäkseta Summit 800 -13

    Vs: YLLÄS

    Vaakatasossa puottaa lisää lunta
     
  2. Viggen

    Viggen Well-Known Member

    Vs: YLLÄS

    Mitä Arisal teet työksesi,kun tuo on mahdollista,kysyn rehdisti kateellisena...
    Olen kyllä suunnitellut töitä pohjoisessa,mutta mitä kesällä.....
     
  3. tuzeez

    tuzeez Well-Known Member

    Vs: YLLÄS

    Arilla on kyllä asiat kondiksessa. Tuun käymään mahdollisesti 6.12 sielläpäin.
     
  4. arisal

    arisal Ski-Doo Summit T3 163" 2015

    Vs: YLLÄS

    Mää ajan ammatikseni tilausajo bussia.Kesät(5-6 kk) oon norjassa töissä ja talvet Äkäslompolossa.Kuten tiedetään norjassa on palkat kohdallaan,niin mää voin ottaa talvet vähän rennommin.
     
  5. Viggen

    Viggen Well-Known Member

    Vs: YLLÄS

    Ite ajelen kuorma-autoa tai oikeastaan aura-autoa,ajokortissa ABECEDE + myrkkyluvat.
    EN kyllä ole ajanut päivääkään tuota bussia työkseni.
    Palkoista joku käsitys,uskaltaako kysyäkkään missä liikutaan? Suomen palkat tiedän ja jonkun Vironkuskin... ::)
    Jatkossa hyvinkin mahdollista että pohjoiseen lähtö tulisi.
     
  6. arisal

    arisal Ski-Doo Summit T3 163" 2015

    Vs: YLLÄS

    No palkat on pohjois-suomessa samat kuin etelässä,mutta sanotaan näin,että kun oot norjassa töissä 5-6 kk,niin suomessa voit viettää 6 kk hurua,eli n,2,5 krt enemmän tienaa siellä.Mulla on 10 v aikaa eläkkeelle ja oon päättänyt pyhittää talvet kelkkailulle Lapissa ja samalla tehdä vähän työtä mielen virkeydeksi.
     
  7. munkkimake

    munkkimake Shredder 850

    Vs: YLLÄS

    Oikein..juuri noin se pitää ollakin :D
     
  8. Viggen

    Viggen Well-Known Member

    Vs: YLLÄS

    Hyvä homma :) Toivottavasti pystyn aikanaan samaan ::)
    Eläkeikään (65) lähelle 30 v. nykymenolla taitaa silloin olla eläkeikä 80 vuotta :eek: hyvä jos riittää....

    Asun Itä-Suomessa ja töitten kanssa niin ja näin. Siitä heräsi kiinnostus pohjoiseen muuttoon.
    Olen siellä parikertaa talvessa ja kerran kesässä, olisin enempi jos lomat antas myöten.

    Olin jo vuosia sitten siellä töissä kolmisen viikkoa talvella ja näytti omalle kohdalle hyvälle :)

    Jokatapauksessa tulen sinne taas viikoksi näiltä näkynin jouluksi tai uudeksivuodeksi viikoksi kelkkailemaan,Liippaa ainakin läheltä topikkia,
    toivotaan hyviä :D ajokelejä kuten oli viimevuonna....
     
  9. Viikinki

    Viikinki Kasipätkä pätkä-Xterrain!

    Vs: YLLÄS

    "Elämä perustuu valintoihin" ...tuumas Nykäsen Masakin ;D
     
  10. arisal

    arisal Ski-Doo Summit T3 163" 2015

    Vs: YLLÄS

    No niin.Onneksi oli aura käynyt pihassa,niin pääsi purkaan kelkat 1000:n km:n autolla ja kärryllä ajon jälkeen.Huomiselle jää lumitöitä kumminkin.Lunta on vuodenaikaan nähden todella hyvin.Jos nyt arvioisin,mitä mulla on möksän katolla,niin sanoisin lumen syvyydeksi tällä hetkellä n.45cm.
    Huomenna Lynx 2014 800 3900 DS tulille ja ja eikun baanalle.Tarkoitus olis lähteä Kolarin suuntaan.Vieläkö oppis noita kuvia lataan,niin vois laittaa vähän kuvia jakoon.Koitetaan kumminkin.
     
  11. jumo

    jumo Well-Known Member

    Vs: YLLÄS

    Hö, pitääkö se kuiten ens viikonlopuksi pakata kelkka mökille mukaan...
     
  12. HAPPYHILL

    HAPPYHILL Well-Known Member

    Vs: YLLÄS

    Paahhan pliis tietoo onko kolarin suunnalla että pääsiskö ruottin puolelle rikkomaan kelkin.tosin taitaa eniten lunta olla kilpisen suunnalla
     
  13. arisal

    arisal Ski-Doo Summit T3 163" 2015

    Vs: YLLÄS

    Kaikki reitit Kolarin suuntaan olivat tänä aamuna vielä aukaisematta.Tänään ajeltiin pitkin poikin omia polkuja lähelle Kolaria ja Kurtakon kautta tultiin takaisin.Yhtään jälkeä ei näkynyt reiteillä ennen meitä.Pakkasta oli -20c.Jos joku epäilee onko lunta,ei tarvi epäillä enään.
     
  14. Jude

    Jude Lynx Xterrain Re 3700 -22

    Vs: YLLÄS

    Eikä varmaa ollu yhtää kivaa ::)
     
  15. arisal

    arisal Ski-Doo Summit T3 163" 2015

    Vs: YLLÄS

    Muutama km Kaltio hotellilta länteen oli tänään vuokrakelkka törmännyt puuhun.Nokka rutussa aikas pahasti.Lunastukseen menee.Toivottavasti pahemmilta henkilö vahingoilta on vältytty.Mulla Boondockeri toista päivää sisäänajossa.Mukava oli tänään ajella.Pakkasta -20c.
     
  16. d6r

    d6r Well-Known Member

    Vs: YLLÄS

    Miepä koitan paikata arisalin kuvien puuttumista parilla otoksella tältä päivältä. :) Eilen illalla Kaulavaaran kupeessa oli rapsakka -28c pakkanen, mutta päivännäölle lauhtui ykkösellä alkaviin lukemiin, niin kehtasi käydä lyhyen kaudenavauskierroksen ajamassa.

    Lähimmillä reiteillä on jo ehditty ajaa aika lailla ja miksei olisi, kun olosuhteet ovat ajankohta huomioiden aivan kelvolliset.

    [​IMG]

    Kuerin suunnassa ei ollut vielä jälkiä ja melko kivistä siellä varmasti vielä onkin.

    [​IMG]

    Tunturiin noustessa saa vielä olla tarkkana, jotta välttää kivet ja pysyy reitillä.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. fxjannu

    fxjannu -19 Xterrain 850 RE 3700

    Vs: YLLÄS

    Aika aneemisen näköistä ;D :(
     
  18. Juhnus

    Juhnus RX-1 ER-SP

    Vs: YLLÄS

    Sillälailla! Alkohan täällä etelässäkin jo maa värjääntyyn. Pelkäänpä että ei oo pysyvä olotila. Pääseehän sitä Ylläksen maisemiin tälläkin kaudella pompotteleen.
     
  19. Lynssh

    Lynssh Xtrim Re 800 -16

    Vs: YLLÄS

    Perjantaihin pitääs malttaa jotta saa tartata portterin kohti yllästä!! ;D ;D
     
  20. arisal

    arisal Ski-Doo Summit T3 163" 2015

    Vs: YLLÄS

    Tänä aamuna pakkasta -30c Lompolossa.Pikkasen meinas olla holotna,kun käynnistelin Scaniaa.Kelkkailut näillä ilmoilla lepo.
     

Suosittele tätä sivua