´Lasten kypärä

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä juntti, 27/12/05.

  1. juntti

    juntti Well-Known Member

    Mistähän sais 4 vuotiaan tenavan päähän sopivan kypärän? Kun tykkäis näköjään lähtee iskän mukaan kelkailemaan.Siis pitäs olla tosi kevyt ettei niskat rasitu liikaa ja suojata viimalta ja mahdollisilta kolhuilta. Minkä laisia viritelmiä muut ovat käytäneet? Nähnyt olen laskettelu kypärä/ajolasi systeemeistä useamman kilon umpikyriä jotka pyörii kakaran päässä kuin hyrrä. Oisko jollain tiodossa lasten päähän sopivia kypärähuppuja mitkä suojais posket ja jopa nenää ajolasejen kanssa käitettynä?
     
  2. juntti

    juntti Well-Known Member

    Hyväksyykö virkavalta laskettelu kypärät kelkkakäytössä vai (liekkö sillä valiä) ? ;D
     
  3. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Meil on muksuilla umpikypärät (3v, 5v, ja 12v) käyvät samat potat kesällä prätkän kanssa.
    Ei ne nykyisin paina paljoa, katoin just yhdestä, niin 1200g.
    Saa ainankin sopivat, kun ostaa uutena ja on visiirit valmiina :)
    Ja onhan se hienoo, ku on oma kypärä 8) 8)
     
  4. tarhill

    tarhill Well-Known Member

    Moro!

    Minä hommasin 4 -vuotiaalle tenavalle laskettelukypärän ja lasit. Painoa kypärällä vähän yli 500 grammaa + lasit eli yli puolet vähemmän kuin 'oikeilla' kypärillä.
    Kyselin vakuutusyhtiöltä niiden suhtautumista asiaan ja vakuutussetä kertoi että vakuutusehdoissa lukee vain että pitää olla asianmukainen suojakypärä. No kun kysyin että kelpaako laskettelukypärä niin vakuutussetä soittaa rimpautti virkavallan edustajalle joka totesi että laskettelukypärä käy siinä missä 'oikeatkin kypärät' ja ainakaan virkavalta ei vaadi niitä tenaville. Ja lopuksi poliisisetä totesi että vanhemmathan ne lopulta päättävät kuinka lastensa päät suojaavat.....mutta totesi toki sen että vähemmänhän se kevyt kypärä tenavien niskaa rasittaa? Eli otappa tuosta selvää?
     
  5. Pemppa

    Pemppa Lynx RS #103

    Itse etsiskelin kanssa 3v. muksulle kypärää..mutta aika huonosti valmistajilta löytyy vielä noin pienelle vaihtoehtoja :( Joten Scottin laskettelu kypärä tuntui parhaalta vaihtoehdolta ? lasit ja normaali lasten kypärähuppu ni ihan Ok paketti :) Samalla paketilla juniori istuskelee kesäisin prätkän kyydissäkin.
     
  6. -M-

    -M- Member

    Meillä pojalla (4v) myös käytössä laskettelukypärä ja lasit. Näiden alla paksu ja lämmin kommandopipo. Toimiva ja hyvä ratkaisu.

    Olipa pään suojana mikä tahansa, niin lasten kanssa ajellessa vauhti on kuitenkin pidettävä normaalia hillitympänä.
     
  7. juntti

    juntti Well-Known Member

    [​IMG] Tollasen kypärän löysin duell luettelosta. pro-mx juniori kypärä paino 850g kokoja on 50,52,54.Juniori lasien kanssa jäi niin isot raot kypärän ja lasien väliin, joten katsoin paremmaksi vaihtoehdoksi omat vanhat lasit.                
     
  8. sake78

    sake78 Member

    All Right:stä löytyy lasten kypäröitä.Itse olen pojalle ostanut ekan hänen ollessa 3 vuotta.
    Tämä nykyisin on tavallinen visiirikypärä kokoa xs (sopiva 5- vuotiaalle). Hyvin soveltuu kelkka ja mönkkärikypäräksi,alle vaan talvella oma tavallinen kypärälakki. :)
     
  9. hanski-58

    hanski-58 Well-Known Member

    Siihen ei puututa .

    Suuremman vahingon saa aikaan painava kypärä joka pienessäkin tärähdyksessä saatta aiheuttaa niskavamman.
    On sitten ihan eri asia miten lapsen omat vanhemmat asian ajattelevat, monenlaiseen on tullut törmattyä tuolla reitillä ja reitin ulkopuolellakin,oma poika sai ja saa ajaa vain ja ainoastaa jos suojat on päällä, pienempänä laskettelukypärä ja lasit päässä ja edessä istuen ,myöhemmin takana kyydissä oikea umpikypärä päässä ,itse jos pihalla ajelee niin silloinkin on oikea lasten umpikypärä (HJC)ja suojat.
     
  10. mijduwoerh

    mijduwoerh 2 x Lynx RE e-tec 600r 20 & 22

    Ostin pojalle zeus merkkisen avokypärän ja siihen kokovisiirin ja tilasin sellaisen niskatuen vielä niin jos vaikka tukis päätä !! Kunhan vain sais sen tuen (piti tulla jo aikoja sit) :'( niin vois kokeilla ja kertoa kokemuksia ;D !!
     
  11. sake78

    sake78 Member

    kyllä alle 5 vuotiaalle löytyy 950 g kypärä.ei tosin umpi vaan koko visiirillä oleva jota itse olen pojalla käyttänyt ekana kypäränä.
    ajotyylihän se kannattaa myös ottaa huomioon kun lasten kanssa kelkkaillaan!
     
  12. Deippa

    Deippa Yamaha Phazer FX -07

    Kuinka pienille löytyy kypärä?? Meillä on juuri (yhden) vuoden täyttänyt kelkkailijan alku ja olen sen kanssa kiertänyt talon pari kertaa, sillain että mies on rintarepussa. Varmaan ens talvena voi jo "irtaallaan" pitää siinä haaroissa, niin sillon kyllä sais olla jo joku suoja päässä ihan vaan opetus tarkoituksessa. En oikein ymmärrä kun naapuri ajeluttaa 5 vuotiaita kaksosia kelkalla, mönkkärillä ja ties millä AINA ilman mitään kypäriä.
     
  13. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Varmaan joku laskettelukypärä toimis noin pienellä.
    Mulla kans kaveri kuskaa omia muksujaan ilman kypärää kelkassa ja reessä..
    Sit kerran mei pennut oli kans kyydissä reessä ja tietysti ilman kypärää :mad:
    Asiasta mainittuani kaverille, vetäs palkokasvin nenuun.. Ilmoitin, et mei pennut ei istu kyytiin, jos kypärät ei ole päässä.
     
  14. Napsu

    Napsu Guest

    Alkuun meidän poijalle pidettiin lasten pyöräilykypärää, siis tuolta n.2 vuoden ikäisestä lähtien. Alle vaan kunnon myssysydeeni ja vot. Tänä talvena alettiin sitten käyttään laskettelukypärää kun ikää on jo huikeat 4v.
     

Suosittele tätä sivua