2t öljyt

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä Hemmo, 24/1/06.

  1. Killeri

    Killeri Lynx Re 800 -13

    Mitä öljyä olette SDI koneissa käyttäneet, Lauantaina pitäisi 07 lynxi käydä hakemassa ja se sano käyttäneensä sitä lynen omaa osasyntteettistä, sillä perusteella kun huoltaja oli sanonut että RAVET karstoittuvat enemmän täyssynteettisellä.

    Itse olen aina ajanut täyssynteettisellä ja meinasin jatkaa.
     
  2. veltsu91

    veltsu91 Summit 800 -03

    Minkälainen ölijy ois hyväksi todettu 377 rotaxissa ??? ja jos semmonen sekosuhdekki ilmenis nii ois ihan jees :p
     
  3. Hovelinksi

    Hovelinksi Lynx Re

    Eipä tuo moottoria kato mitenkään että mitä öljyä sinne kaataa..kaikki 2t öljyt sielä toimii ihan hyvin.Tottakait kanttis täys-synteettistä käyttää! Noin 3-3,5% seoksella tullu itellä ajeltua ja hyvin toiminu..kop kop.
     
  4. piippu 1st.

    piippu 1st. Well-Known Member

    Öljyihin en ota muuten kantaa, mutta tuossa olen kyllä Kake3 kanssa täysin samaa mieltä, että liika on pahempi kuin sopivasti tai hieman liian vähän! (sotkee paikat koneen sisällä kun ei ehdi palaa kaikki pois ja lopuksi ei öljy pääse enää voitelemaan p**kan alle....) Ainakin crossipyörissä ja mikroautoissa :-*
     
  5. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Joskus oli mutta ei todella ollut hyvää, vaan otti silmiin ja pahasti. Nyt pärjätty teboilin öljyllä viimeiset hmm 4 vuotta?
     
  6. Methanolic

    Methanolic Well-Known Member

    Motulin Snowpowerilla mennään... ilman ongelmia.. Laittakoon rahamiehet hifi öljyihin rahaa 15-20€/Litra. Laaduissa tuskin yhtä paljon eroa kuin hinnoissa ja seinänaapurilla Kärkkäisen moottoripuolella näkyy olevan tarjouksessa...
     
  7. Killeri

    Killeri Lynx Re 800 -13

    Mulla ei ota silmiin toi Castrol. Voisihan sita jotain muuta koitella vaikka sitä teboilin öljyä, kun auto puolella se voitti sen testinkin.

    Haittaako jos sekoittaa osa- ja täyssynteettistä keskenään?
     
  8. Hovelinksi

    Hovelinksi Lynx Re

    Mielellään ei osa ja täys-synteettisiä sekasi ..mutta eri merkkisiä täys-synteettisiä kyllä voi laitella huoleti sekasi.

    Itse siis en käytännössä ole kokeillu onko tuosta haittaa mutta mitä lukenu nuita voitelu ooppuksia niin pitäs olla samat merkinnät sielä öljypurkin takana että saa laittaa sekasin..esim jotku öljyt voi vaahtoutua jos laitetaan sekasin.Mutta kuten jo ylempänä totesin täys-synteettiset voi sekottaa keskenään ja taas osa-synteettiset keskenenään.

    Joku voi korjata jos menee pahasti metsään.
     
  9. nitro

    nitro Lynx RS

    Palataan välillä alkuperäiseen aiheeseen, mistä saa halvimmalla öljyä rollo-oulu alueelta?

    Tarkotus olis ostaa kaveriporukalla isompi erä kerralla, joten jos joku on saanut hyviä tarjouksia niin pistäkää vaikka yv:tä mistä kannattaisi kysellä.
     
  10. paazu

    paazu Member

    millaisesta erästä olis kyse ja millaista öljyy
     
  11. polle.

    polle. Ski-doo mxz 600ho sdi -05.

    Revissä entisen omistajan jäljiltä nähtävästi iponea tai pollen vessiä kun haisee karkille... Noh onko nuo öljyt synteettisiä vai osa-synteettisiä? Ostin tuossa sitte ihan omaa brp:n sdi kamppeille tarkotettua synteettistä öljyä... mustassa putelissa... Kärsiikö nuita sekotella keskenään?.
     
  12. nitro

    nitro Lynx RS

    3-6 kelkkaan öljyt talveksi, erän koko ei vielä ole varma. Öljy pitäis olla jotain suht hyvälaatuista 2T öljyä.
     
  13. Naarma

    Naarma Well-Known Member

    Ostakaa Roi:n teboililta muutama 20l pönttö sitä täyssynteettistä 2T öljyä, 101,30 e maksaa pönttö ja litralle tulee hintaa n. 5e. ei paha..
     
  14. pena78

    pena78 AC 9000rr -18 ,ZX WC-Mod. ,mach-z 800-98

    Meijä kylän Halpa-Halli myy 4l kannuja 18,90=4,725litra hinta.. ;)
     
  15. Killeri

    Killeri Lynx Re 800 -13

    Huomasin tuossa eilen kun itselle uudella lynxillä päästelin, että eipä haise pahalle tämä rotaxin oma osasynteettinen verrattuna Castrollin öljyyn, voisi vaikka tuota teboilin öljyä koitella kun näyttää olevan suosittu.
     
  16. Hovelinksi

    Hovelinksi Lynx Re

    Teboili kyllä tuoksahtaa ihan kohtuullisesti sitten :D.Tuo mobili haisee kyllä kivalle mutta onsen verran arvokasta että pysyn vielä teboilissa :p
     
  17. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Jos vertaa TB ölppää ja Castrollia niin minusta ainakin TB savuaa ku intiaanikylä verrattuna tuoho castrolliin. Mulla ainakin tuo TB saa heti vedet valumaan silmistä... paljon kitkerämmät käryt ku castrollissa.
     
  18. Mara

    Mara Rev life

    ei se haju mutta se silimien kirvely sano kelkkamies ku vaihto tb:n öljyyn ;D
     
  19. Punne

    Punne Lynssi

    Roin Motonetissa castrol snowrace 4l/ 45,50 ja motul snowpower 4l/ 24,90.
     
  20. Toni__92

    Toni__92 Lynx rave 670, Forest Fox -96, Lynx 300

    Mie olen ajellu noila nesteen öljyillä, ei ne niin pahoin savusta vaikkei ollut edes sitä racing öljyä.

    Mites tuo rotaxsin öljy ? makso muistaakseni 10€ 4l pönikkä, miten tuo voipi olla nuinki halpaa?
     

Suosittele tätä sivua