800 Switchback -2005 telaston jousitus

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Nils AslakJotunheim, 31/1/06.

  1. Nils AslakJotunheim

    Nils AslakJotunheim Well-Known Member

    Miksi telaston takapäässä on puskurista mitattuna n. 20 cm. täysin turhan tuntuista liikevaraa?
     
  2. Jande

    Jande Polaris khaos matryx 146 slash

    sitä kutsutaan negatiiviseksi joustoksi, eli kun lunta on tarpeeksi paljon telasto pääsee syvempään ennenku astinlaudat alkaa ottamaan kiinni.
    näin olen ainakin asian ymmärtänyt.
     
  3. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Nou hätä.. Puolen metrin joustomatkasta sillon on vielä 30cm jälellä! ;D

    Onko etupukin remmit vakioasennossa, eli lyhyempänä? Tilanne paranee jonku verran ne löysäämällä. Samalla kaikki vaikuttaa kaikkeen... kääntyvyys.
     
  4. "Sixpäkki"

    "Sixpäkki" Xterrain 900 R Turbo

    Moro! mitä oot tykänny kelkasta? Näyttäis että ei paljoa oo samanlaisia ku meillä. eli 800 cc ;D Mulla ollu kyseinen kampe 2 kuukautta ja oon sitä vähän säädelly , mutta etupukki tuntuu löysältä. Keulaa kirin vähän ,siis jousia koska muutakaan ei voi ku noissa iskareissa ei perkule oo säätöjä..sain lisää suksipainetta mutta tuntuu ettei oo vieläkään tarpeeksi kun kovalla kelillä puskee.Taka hakaneulat on kireimmällä. Etupukin iskarin jousta en oo kiriny vielä koska luulen että keula alkaa pomppimaan jos sen teen. eli suksipaine vähenee.. Pitää pyytää seuraavassa iskarihuollossa lisää vaimennusta ettei lyö läpi. Auttaiskohan ohjurirautojen "vähentäminen" puoleen asiaan? ;D aattelin kokeilla sitä kin tässä kun ehdin..Mun lokiikalla yksi rauta puree paremmin koska paino ei silloin jakaudu niin isolle alueelle.. ? Muutkin voisi kommentoida ASIAA eli katamaraani suksien toimivuudesta ja pitävyydestä!!
     
  5. Nils AslakJotunheim

    Nils AslakJotunheim Well-Known Member

    Iteselläni ei ole ko.kelkkaa.
     
  6. "Sixpäkki"

    "Sixpäkki" Xterrain 900 R Turbo

    OK..no voe perkule... :) Oliko jollain sun tutulla vai?
     
  7. Nils AslakJotunheim

    Nils AslakJotunheim Well-Known Member

    Serkulla on.
     
  8. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Noi suksethan ei sanan varsinaisessa merkityksessä ole katamaraanit niinku Lynxeissä ja Ski-doissa oli. Koita vaan sitä yhden raudan setuppia, mä vaihdoin heti uutena. Jarla (ainakin) tekee sidehillereihin sitä lyhkästä rautaa. Vaikka ne punaset/endurot ens alkuun.
     
  9. "Sixpäkki"

    "Sixpäkki" Xterrain 900 R Turbo

    Ookei joo! pitää kokeilla... kiitti!
     
  10. snoub

    snoub Well-Known Member

    Joo punaset jarlat alle ja alkaa purra, käänyy sen mitä fysiikanlait antaa myöten :)     

    Etuiskareista ei vieläkään oikein tietoa mitä niille kannattaisi tehdä, herkkyyttä tekis mieli lisää ja etupukkiin jäykempi jousi. 1/3 lisää vaimennusta auttaa mukavasti mutta pohjailua tapahtuu terävimmissä penkoissa silti vaikka vauhtia ei olisi paljoakaan. Jokin taitava simmittäjä tuon varmaan saisi kohdilleen.

    Jos ajat paljon patikossa niin simmaile tosiaan iskarit ja laita eturunkovahvikkeet, astinlauta/tunnelivahvikkeistakaan ei haittaa ole.
       
     
  11. "Sixpäkki"

    "Sixpäkki" Xterrain 900 R Turbo

    Onneks ei tarvi rytkyttää koko ajan patikoissa. On vähän menny mielenkiinto tohon hakkuuttamiseen! Sitä tulee valittua reititkin sen mukaan ettei tarvis kuplavolkkaria ajella ;D Mutta kiitos vinkistä , pitää ostaa kunnon raudat alle ja simmittää etu iskari paremmaks. Eiköhän se siitä rupee kääntyyn.
     
  12. PeeJii

    PeeJii IQ RMK 600 H.O.

    Laitoikko mitään tyhjiksi jääneisiin ohjarin reikiin?
     
  13. "Sixpäkki"

    "Sixpäkki" Xterrain 900 R Turbo

    Tänään nappasin sisemmät raudat pois... Äkkisältään tuntu että puree paremmin kun on vaan yks rauta.Pitää hommata vielä kokonaan uuden ni jo alkaa pureen! aattelin tota samaa että tarviikohan niihin tyhjiin kohtiin laittaa mitään ???
     
  14. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Joo, eli niihin tyhjiin reikiin ei tarvi mitään.
     

Suosittele tätä sivua