95 vai 98 Löpö Catissa?

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä azii, 13/2/07.

  1. azii

    azii Mettäsukset...

    :-\Hyvää alkanutta kelkkailu kautta kaikille!
    Olen tässä mietiskellyt että kumpi polttoaine 95 vai 98 oktaaninen on ns, ystävällisempää catin moottorille?
     
  2. frosty

    frosty Well-Known Member

    98 aina ja kaikenaikaa.
     
  3. Moizio

    Moizio Lynx RE 800

    Ite käyttelin 95 tässä alkuunsa, mutta lueskelin vähän ja päädyin notta 98 tankkii.

    Kyllähän se kannatti... En tiedä kuvittelenko vain, mutta ennen kilkatteli yläkierroksilla kun jäällä päästi menee, semmosta ihan lievää helinää olin koneesta kuulevinani. Se hävisi... Ja mielestäni miettiminen kaasuun alhaalla väheni huomattavasti. Ja kylmäkäynnistys mukavoitui...

    En tankkaa enää 95....
     
  4. Jälli-Eeti

    Jälli-Eeti Lynx Re 600 Etec -12

    ysivitosella alkaa nakuttaan niinko miljoonan ajetut tiisselimersut. :)palaakin paremmin 98 oktaaninen.
     
  5. jarb1

    jarb1 Ehkä vielä jokupäivä joku mainitsemisen arvoinen

    mutta tehojahan ei suurempi oktaaniluku nosta.
     
  6. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Enpä tiiä tuosta " ysivitosella alkaa nakuttaan niinko miljoonan ajetut tiisselimersut " ainakaan kaikkien Catin koneiden kohdalla. Vakio Thunderin kannet mm. ovat niin "löysät" että pystyy ajamaan 95 bensalla halutessaan. Aina kuitenkin olen em. keksintöön tankannut 99/98 bensaa, nykyään pakon sanelema juttu 98 tankkiin koska noilla kansilla ei kestä ajaa 95 bensalla. Uskoakseni Catin vakio koneita pystyy ajamaan 95 bensalla.
     
  7. Antti Harinen

    Antti Harinen Well-Known Member

    Tais olla jostain -01 eteenpäin kun Sumekon mukaan pysty joillain malleilla ajamaan ihan 05:sella, jenkkien mukaanhan menee varmasti 95:sella melkein kaikki mallit. Suomen 95:nen jenkkityyliin ilmoitettuna ois aika lähelle 90 oktaanista ja taitaa catin perusmallit kulkea 87:lla. Onhan täällä tietysti erilainen lisäaineistus ja lisähappea bensassa, mutta taitaa cateissa olla vakiona sen verran rikkaat seokset että sekään ei tuottane ongelmia.

    Tosin ite oon ajanut 98:lla kaikilla kelkoilla.
     
  8. sepeteuse

    sepeteuse Member

    Itse ajoin vm.-01 ZR 500:lla n.9000 km. 95 oktaanisella> ei mitään ongelmia, öljynä käytin motulin snowpoweria. Nyt F6:lla ajettu 1600 km. myöskin 95 ja shellin snow scooter öljyllä> ei mitään ongelmia. Veikkaisin että suurempi merkitys koneitten kestävyyteen on että käyttää koneen tarpeeksi lämpimäksi ennen korkeilla kierroksilla ajoa ja kunnollinen 2-t oljy.
     
  9. Henkka_T

    Henkka_T AC F5 SnoPro -04

    Ohjekirja käskee käyttämään 98 oktaania F5:ssä ja sitä on tullut tankkailtua.

    Ei varmaan hinnan ero niin suuri, että kannattaisi riskeerata.
     
  10. snow_pro

    snow_pro Z snow pro 440

    ohje kirja sanoo mullakin että 98 ja kyllä mä muutenkin käätän mieluummin 98 koska 95 meinaa savuuttaa tossa minun föönissä
     
  11. mopedi

    mopedi Well-Known Member

    ihan hyvin tuo ysi vakiona poltteli 95 nyt tuon sytyn takia en oo vihtiny kokeilla enää
     
  12. Battery

    Battery Arctic Cat ZR600 Efi CC -02

    Käskin serkun tuomaan bensaa, niin sehän keles toi sitten 95:sta, mut en ainakaan huomaa kyllä persdynyssä mitään eroa. Mut mielummin silti käytän 98:ia :)
     

Suosittele tätä sivua