ARTIC CAT ZR 500APV CROSSI COYNTRY

Keskustelun 'Arctic Cat' on aloittanut käyttäjä palola, 29/12/05.

  1. palola

    palola Member

    Itellä on tuollainen kelkka onko kellään tiettoo et kestääkö mulla on ollu vajaa vuoden kelkalla on ajettu 5300km vielä ei ole ollu remonttia kone on alkuperäisessä kunnossa vauhtiaa kyllä piisaa ja kelkka on tosi hyvä ajaa
     
  2. Generation X

    Generation X Active Member

    Neljä talvea tuli vastaavalla ajettua, uutena ostin ja säännöllisesti huollatin/huolsin. Toimi erinomaisesti. Kytkin täytyy pitää kunnossa.
    Catin miehet sanoi, että kymppitonnin jälkeen voisi mäntiä vaihdella. Itse ajoin 7000 km. Tehoja siinä on mukavasti, voi kiusata isompi kuutioisiakin. Ei pahaa sanottavaa, kone tietty ylävireinen.
     
  3. palola

    palola Member

    mitä sinä yleensä kytkimelle teit mä olen 2 omistaja sille ei ole vielä tehty mitään mut hyvin on se ainakin vielä pelannu
     
  4. zmpy

    zmpy Well-Known Member

    Vaihda nuo puslat (numero 8 ) uusiin (setti n.30e). Suosittelisin joka vuosi vaihtamaan, ettei painon (7) reikä pääsee kulumaan soikeaksi.

    [​IMG]
     
  5. palola

    palola Member

    pitää käydä ostamassa ja vaihtaa se ei taida varmaan kovin vaikea vaihtaa.Kun ne puslat vaihtaa niin kerrotko jotain vinkkiä ku purkaa et tarvi kantapään kautta vaihtaa
     
  6. palola

    palola Member

    montako puslaa niitä menee siihen kytkimeen?
     
  7. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    Niinkuin tuostakuvasta näkyy, niin kolme ;D
     
  8. zmpy

    zmpy Well-Known Member

    Juup...kolmen seteissä niitä myydään ja mukana on uudet pultit.

    ;D Aluksi jenkkityylin neuvo, että tulpanjohdot pois ja tankki tyhjäksi ja irrota kaikki sähköjohdot ja heitä hätäkatkaisija mettään, ettei vaan lähe kone käyntiin kytkintä pyöritellessä ;D

    Ite oon painanu jollain kytkintä hieman kasaan ja tukkinut jotain puupalikkaa sinne väliin, että paino pääsee heilumaan. Sitten kiintoavaimella pitää kiinni ja 6-kulma-avaimella vääntää pultin auki. (Vai joko noissa uudemmissa on torxit? ...enivei...Iitellä piti ostaa "tuumakoon" 6-kulma-avain, että sai auki. Millikoon avaimella pilasin vaan pultin.) Kun pultti auki, vedät sen pois yrittäen samalla pitää kiinni painosta ja sen laidoilla olevista pienistä aluslevyistä vai mitä nyt ovatkaan. Magneetti on tässä aika kätevä ;)

    Otat painosta vanhan puslan pois ja painat uuden tilalle. Tuossa kannattaa käyttää apuna vaikka sitä uutta pulttia, koska ne puslat menee tosi helposti rikki! Sitten vaan paino takas ja ne prikat reunoille ja sama homma kahdelle muullekin painolle. Jos painossa oleva reikä on soikea, osta uusi.

    Tolla nyt pitäis ainakin alkuun päästä. Ai niin... ja sitä kytkintä ei tietenkään tarvi irrottaa, että saa vaihdettua noi.
     
  9. palola

    palola Member

    silloin ku sulla oli se catti niin menikö sulla veto akselin laakeria tarkoitan sitä akselia mikä pyörittää telastoa mulla meni viime talvena variaattorin puolelta joo tilasin ne puslat siihen kytkimeen pitää yrittää vaihtaa
     
  10. Antti Harinen

    Antti Harinen Well-Known Member

    Mitä rasvaa olet sille laakerille työntänyt? Väärällä rasvalla saa ainkin suht. helposti sen laakerin menemään.

    Monet laittaa sinne samaa rasvaa mitä telastoon joka usein on liian jäykkää kuulalaakereille. Sinällään samaahan voi käyttää molemissa paikossa mikäli se on jotain kuulalaakereille soveltuvaa.

    Esim. ns.tappirasva (yleensä punaista) ei ole sopivaa ko. paikkaan.

    Niin ja kytkinasiaa. Uudemissa on torxit. ;)

    Itse olen tykännyt irroittaa ja putsata kunnolla sekä tietysti muutenkin tarkistaa sen kytkimen samalla kun ne puslat vaihtaa. Ja omasta mielestä se on paljon mukavampi homma tehdä jossain muualla kuin siellä kuomun välissä. ;D
     
  11. Moose

    Moose Member

    ;)

    Niihin vetoakselinpäihin löytyy laakerikaupasta sopivia laakereita suht edullisesti verrattuna alkuperäisvaraosaan 8)
    jos et jo tiennytkin :)
     
  12. palola

    palola Member

    viime talvena meni se laakeri en tiedä mitä rasvaa entinen omistaja oli laittanu onko han tuo laakeri catin tyyppi vika itellä on ollu melkei joka kelkka merkkiä ikinä ei ole menny tuota laakeria muuten kyllä olen tykänny catilla ajella
     
  13. Catiska

    Catiska Well-Known Member

    No, minä voin lohduttaa, että minulta meni Ski-Doosta aikanaan myös se laakeri. Nuo rasvat on siitä hauskoja, että jos et tiedä mitä sinne on ennen laitettu, niin laakerit pitäisi purkaa ja pestä puhtaaksi ennen uutta rasvausta. Tai sitten luottaa tuuriinsa ;D Voitelurasvojen saentimet kun aiheuttaa herkästi ongelmia. Niissä käytetään monia eri saentimia ja monet niistä reagoivat keskenään, seurauksena yleensä voitelukyvytöntä mönjää... Siksi eri rasvoja ei saisi koskaan sekoittaa keskenään, ellei ole varmistunut niiden sekoituskelpoisuudestaan.
     
  14. Antti Harinen

    Antti Harinen Well-Known Member

    Juu ei ainakaan omista cateista ole vielä tähän mennessä mennyt yhtään vetoakselin laakeria. Vaikka noilla jokunen tonni on tullutkin ajeltua.

    ( Nyt koputtaa puuta varmuuden vuoksi ::) )
     
  15. palola

    palola Member

    itellä meni siinä 4600km paikkeella se laakeri mut ne hän on kyl kuluvia osia ku muuten kelkka pelaa tosi hyvin
     
  16. Onko näissä 02vm 500 ja 600 cross countryissa millaiset vakiosäädöt iskareissa? kestääkö ajaa patikkoakin vai onko onnettoman löysät, niin kuin F5 2003 malissa :-\

    Kannattaako yleensäkään ostaa tuollaista 600cc efi cattia, ajettu ~10000km, iskarit on huollatettu ym. pientä huoltoa, mutta kytkintä ei ole huollettu, onkohan jo kytkimessä jo sitten pahasti kulumaa?
     
  17. Axi

    Axi AC ZR 600 APV ja projekteja

    Kyllä isompi ihme on, ellei kytkintä ole vielä huollettu. Painonvarren puslat ovat varmuudella lopussa, jos niitä ei ole vaihdettu. Luultavasti painojen reiät ovat myös soikeat, pultit kuluneet ja myös itse kytkimessä on urat.
     
  18. Generation X

    Generation X Active Member

    MK-lehti 1/02: "Catin perusgeometriassa ei ole mitään vikaa, mutta iskarit on säädetty vakiona niin löysiksi, että pohjaamista tapahtuu jo kohtuullisen rauhallisessa menossa." Ohjaus ja suuntavakavuus arvosteltiin parhaaksi. Oli luokkansa tehokkain, huippuja kulki testiolosuhteissa 142 km/h. Kelkka ZR 500 CC 2002.
    Omani kulki GPS:ään lumisella meren jäällä -10 asteen pakkasessa "umpista" 122 km/h, takaisin samaa jälkeä 125 km/h.
    Kovalla kelkan jäljellä 146 km/h.
    Itse pärjäilin kyseisellä alustalla, kantsii muistaa huollattaa aika ajoin. Sama pätee kytkimelle.
     
  19. Battery

    Battery Arctic Cat ZR600 Efi CC -02

    Re: ARTIC CAT ZR 600APV CROSSI COYNTRY

    Tästä on varmaan ennenkin puhuttu, mut en oo huomannu. Niin mitä eroa Cross Country mallilla on verrattuna tavalliseen 600efiin?. Iskarit vissiin, ja räyhäkkäämpi väritys, ja säädettävä stonga. Muuta?
     
  20. Antti Harinen

    Antti Harinen Well-Known Member

    Iskarit muistaakseni tavallisessa eri, eli ei lisäsäiliölliset.

    Mutta niitä tavallisia -02:sia ei vissiin ikinä tänne tuotukaan, kaikki täällä pitäis olla noita Cross Country malleja.
     

Suosittele tätä sivua